Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gran Turismo 5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Ik denk dat ik te veel verwacht heb. Heb me er gisteren een viertal uurtjes mee beziggehouden. Ten eerste laad alles extreem traag, al lees ik hier dat dat aan de servers zou liggen. Verder, op een paar auto's na, zijn de motorgeluiden ronduit slecht. Ik kocht een AE86 als eerste wagen, en waar deze in Forza 3 heel angry klint zat er hier geen enkele beleving in het geluid. Daarna een Ibiza Cupra gekocht, maar ook dat valt een beetje tegen. En waarom schakelen alle auto's alsof ze een super-DSG hebben? Serieus, een manuele wagen zoals mijn Cupra gaat zonder tussenpauze naar de volgende versnelling, precies een sequentiele bak. De eerste twee licenses heb ik inmiddels voltooid, en hoewel dat allemaal met premium wagens is, trekt het bij sommige wagens op niets qua geluid. Dan is er nog het probleem met de Standard-cars, volgens mij GT5-onwaardig. De (voor mij) meest interessante wagens zijn Standard cars...
    Pas op, het blijft een zeer goede game, maar het wow-gevoel blijft een beetje uit zoals bij de vorige delen. Enkele reviews op internet bevestigen dit ook. IGN bijvoorbeeld geeft het 8.5, wat goed is, maar het niet bij the all time great plaatst.
    Ik zal er nog veel plezier aan beleven, ongetwijfeld, maar ik had meer verwacht...
    De review van IGN is dan ook vreemd te noemen. Bijna bij elk puntje zeggen ze "beter dan Forza 3", om het dan uiteindelijk minder punten dan Forza 3 te geven. Best vreemd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
      Heeft er al iemand succes geboekt in de Elise Challenge op de Top Gear Track? Die is echt onbestuurbaar ..

bij het minste dat ik rem staat die kar met de neus in de verkeerde richting... dat zal oefenen worden.

Comment

Heeft er al iemand succes geboekt in de Elise Challenge op de Top Gear Track? Die is echt onbestuurbaar ..

En met welke auto's doen jullie de Classic Challenge in A - beginner? Er is geen 'rating' zoals in Forza, waarmee je gewoon direct de snelste nam voor een bepaalde race ... en al die Japanse auto'kes ken ik niet ..
        4e

Wanneer de banden koud zijn is dat idd echt een ramp.

Heb wel een gigantisch vette drift (eigenlijk controle verloren ) gezet zo in die eerste bocht en dan meteen de eerste 3 auto's ingehaald
        Per ongeluk, maar o zo vet

Comment

• Nu op school.. damn kwil spelen!!
          2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
            Nu op school.. damn kwil spelen!!
            Hoi!

Ik ben 2 maanden knight rider

Comment

• Net toegekomen op het werk, ik wil naar huis

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                Maxime, na gisteren een ganse nacht door te vlammen moet ik toch toegeven dat onze kritiek op de physics en het geluid niet gegrond waren.

Het rijdt gewoon echt goed, met stuurtje
                Ik zat de hele tijd tijdens de races te denken van "faak, dit rijdt echt zalig ", alleen de feedback mocht mss wat beter zijn. Maar ik denk dat dat komt omdat ik stuurbekrachtiging aan heb en de force feedback maar op 5 (standaard). Drift en corrigeert wat sneller dan
                Al de rest uit en op simulatie.

Geluiden van veel auto's zijn ook meer dan cava, kan beter, maar 't is niet meer zo storend ergerlijk als vroeger. Bij bepaalde races reed ik tussen andere auto's en vroeg ik mij af welke kar zo goed klonk
                Ook de AI is duidelijk verbeterd, reageert tenminste op elkaar en op jou, ze rijden niet meer op vaste rails.

Eigenlijk compleet het tegenovergestelde van mijn verwachtingen dus, ik had sublieme graphics verwacht en kut handling en geluid
                En die graphics schort het nu precies toch wat. In photomode ziet er alles er gelikt uit natuurlijk, maar tijdens het echte racen is het een héél pak minder, vooral die schaduwen durven echt heel raar te doen en te flikkeren en zo
                Ook de laadtijden zijn soms énorm lang als je net een auto in ontvangst hebt genomen of van de dealer komt

Maar voor de rest vind ik het overdreven zalig tot nu toe
                Ik geloof je best wel hoor. Mijn post had betrekking op de reply op deze foto.

Als je niet wil inzien dat dit een serieuze misser is op vlak van graphics, dan is dat toch volgens mij het grootste bewijs dat je geen kritiek verdraagt op GT5? I mean, dit kan zo uit GT3 komen van tien jaar geleden...?

Als je dat dan vergelijkt met die andere foto's die hier gepost zijn (die ongelooflijk knap, scherp en gedetailleerd zijn) is dit toch een serieuze misser!?

Ik heb reeds kort een demo gezien van het spel en het zag er best ok uit, maar zoals timothy zegt zijn er toch nog enkele missers. Maar bon, ik was ook wel aangenaam verrast.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                  het is wel zeeeeeeer traag...

ik heb zelf tijd om hier te kop
                  men posten terwijl hij laadt... vervelend.

Haal gewoon de netwerkkabel eruit en problem solved

Comment

En met welke auto's doen jullie de Classic Challenge in A - beginner? Er is geen 'rating' zoals in Forza, waarmee je gewoon direct de snelste nam voor een bepaalde race ... en al die Japanse auto'kes ken ik niet ..
                    Die elise is idd onbestuurbaar waneer de banden koud zijn... nu 2de geworden net.
                    Eerste ronde gewoon opt gemak volgen en de banden opwarmen (eerste ronde heb ik er 4 voorbij gestoken)
                    dan in de tweede ronde kan je al een pak meer risico nemen en gas geven en dan gaat het vlot, zeker altyd blijven slipstreamen en later remmen dan de computer-auto's.

ivm remmen.. ik heb de ABS op 5 gezet ipv 1

ps: en de TC op 7! :S
                    Last edited by ; 25/11/2010, 10:31.

Comment

• Graphics zijn voor mij ook de grootste "teleurstelling"

In photomode ziet alles er super gelikt en afgewerkt uit doordat dan alles geprerenderd wordt, maar als je dan gaat racen is het een heel pak minder. Vooral die flitsen van de schaduwen stoorde me in het begin nogal, of de screen tears door gebrek aan V-sync, de geblokte schaduwen (echt een schandalig gekartelde rand gewoon)... toch wel een doorn in het oog ja.
                      Hopelijk brengt een patch daar nog verbetering in.

Maar dat wilt ook niet zeggen dat het er slecht uit ziet
                      Vooral details zoals het "trager" aangaan van halogeen lampen vs het floepen van xenons zijn cool
                      Ook het karten is best wel lachen

Comment

• Ik snap jullie opmerkingen ivm de graphics ze manne, maar imo is het toch echt lekker ze. Vergelijk eens met de meeste sims... Daarenboven 1031 auto's hè!!! Ok, ze hebben 5 jaar gehad, maar da's 5 jaar voor ALLES hè. Imo, zijn de graphics echt lekker, 't kan beter, maar 't kan zeker veel slechter ook. Om er een cijfer op te plakken: 8/10.

Soit, k heb mij gisteren ff zwaar gefrustreerd. Je moet met een 300SL de ring volledig doen binnen de 8.49, met toeristenverkeer (no shit, en 't is goed uitgewerkt, als ze trager zijn gaan ze naar rechts ), haal ik toch wel geen 8.50 zeker... 'k Heb niet nog eens geprobeerd, want na 7u racen gaat het allemaal zo goed niet meer... ;D Levelen gaat goed, maar 'k heb gisteren van de 7u 5u online geracet met mensen van Autoforum, met headset, en verschillende auto's. Met de Lotus 111R allemaal gereden op de ring, 37 seconden voorsprong gefinished. I've still got it

In ieder geval kan ik nu mijn mening geven over het online gedeelte. Het is zeer goed uitgewerkt allemaal met die private lobbies enz, maar het kan toch beter, der zitten serieus wa bugs in, en hij loopt vaak vast. Gisterenavond kon ik zelfs niet meer online, mss een teken van "gast ga eens slapen, ge zijt aan't overdrijven" In ieder geval heb ik gemerkt dat de kwaliteit van de headset geweldig is, zelfs op standaard (ge kunt verschillende kwaliteiten instellen), en dat er geen lag is whatsoever. Alexx en ik konden heel de tijd vlot communiceren, zelfs al racend wat wel tot hilarische taferelen leidde. Ik heb lang niet meer zo gelachen en fun gehad online, beestig Alles gaat supervlot, het haalt het niveau van een online shooter, wat ik voor een racer behoorlijk spectaculair vind. Heel eerlijk, dit is het leukste online racen dat ik ooit heb gedaan. Geen setups zoeken, geen testritten, gewoon nen auto en een track kiezen en vlammen met je PSN vrienden, I LOVE IT!

Het enige da'k ni verwacht had is da'k ZO veel ging spelen, moest ik genen inline-hockey spelen zouden mijn armen en handen nu stijf zijn, no shit. Mijn hersenen voelen zelfs een beetje fried aan Met stuurtje is leuk, maar een PAK vermoeiender.

Aja nog ff de vergelijking controller/stuur: voor te driften is de controller een pak makkelijker, echt wel, maar om te racen is een stuur echt een pak beter. Surtout die Nascar races zijn met de controller volgens mij ni te doen. Het driften heb ik eigenlijk ook best onder de knie, al zoek ik nog de ideale auto en setup qua banden en andere meuk, best een atmo motor denk ik dan enzo, maar 't is kappen en smijten. Zelfs met ne 4WD valt te driften, met ne Lambo of zo, hè Alexx

In elk geval, merci mannen voor de plezanten avond gisteren, 'k heb mij goed geamuseerd, en 't smaakt naar meer! En nu allemaal naar de winkel voor nen headset hè!

Comment

• Iets wat ik net te weten ben gekomen: hoe meer je crashed, hoe meer geld geld je moet dokken voor "restore body rigity"

Gisterenavond es getest hoeveel visuele schade de LFA kon oplopen ...
                          Kosten aan mijn LFA: 187.500

Comment

• snelle stig!!!

voor diegene die "The Stig" eens op zen doos willen geven..

HIER vind je The stig zen power lap times...

Tis moeilijk om in GT5 sneller te rijden

geprobeerd met M3 en M5...

Comment

• Verdoeme da moet ik proberen! Da TG track is met bepaalde auto's toch tricky hoor. Vooral Gambon is tricky, ondersturen tot en met. Die onzichtbare muren zijn wel dom vind ik persoonlijk, ze staan een beetje te dicht bij het circuit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
                                Verdoeme da moet ik proberen! Da TG track is met bepaalde auto's toch tricky hoor. Vooral Gambon is tricky, ondersturen tot en met. Die onzichtbare muren zijn wel dom vind ik persoonlijk, ze staan een beetje te dicht bij het circuit.
                                jep true.... eerste bocht is ook tricky daar dat het iets berg-af gaat en dan al sturend remmen is zonder ABS-TC en ASM heel tricky mer RWD

ohja en je moet natuurlijk Sport-banden gebruiken... geen slicks he

Comment

Ik heb de Elise Challenge kunnen winnen na een uur proberen. De banden in het begin zijn koud, en dan heeft dat spel geen enkele grip.. Ik heb dus stuurhulp op sterk gezet, slipherstel aan en tc op 5. En dan gaat het nét, dan ga je de laatste Elise in de laatste 2 bochten nog voorbij Maar je moet met dat ding echt al beginnen tegensturen voor hij uitbreekt.

Voor de Classic Challenge, je kan bij elke race zien wie dat er meerijdt bij concurrentie ofzoiets Daar staan al die karren bij incl. hun pk's De zwaarste had daar 165pk denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk Berichten
                                    jep true.... eerste bocht is ook tricky daar dat het iets berg-af gaat en dan al sturend remmen is zonder ABS-TC en ASM heel tricky mer RWD

ohja en je moet natuurlijk Sport-banden gebruiken... geen slicks he

ABS mag op he, de STIG rijdt daar ook mee in een M3 of M5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                                      Voor de Classic Challenge, je kan bij elke race zien wie dat er meerijdt bij concurrentie ofzoiets Daar staan al die karren bij incl. hun pk's De zwaarste had daar 165pk denk ik.
                                      Geweldige tip!

Comment

• ik hoop dat ik het vandaag heb, normaal gezien wel
                                        There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• ABS zet ik aan bij de gewone auto's, in't echt kunde da ook ni zomaar uitzetten (zekeringske uittrekken, jaja, ik weet het ). In de racewagens zet ik het uit, die hebben dat ook niet allemaal. Voorwielen mogen niet locken daar, wat het extra moeilijk (lees: leuk ) maakt. Aja Greg, gij kent uwe weg goe op Trial precies hè, was lekker spannend. Sorry voor die tik, jij kreeg blijkbaar ook een penalty??? Was dikke fun in elk geval!!

Comment

Working...
                                          X