Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb een Minichamps 1:43 BMW M3 (E30) in het zwart, die ik zou willen omvormen tot een M3 Sport Evo. Nou heeft 'ie dus 15" kuisspaakvelgjes in 't zilver, en met zwarte stootlijstjes in de bumpers. En 'ie heeft mistlampen.
Ik zou 'm willen omvormen met de volgende zaken :
mistlichten eruit
rode strips in de bumpers
16" kruisspaakvelgjes in 't grijs ipv. zilver
De juiste velgen heb ik al gevonden : de Minichamps 1:43 BMW M5 (E2 heeft kruisspaakvelgen die een slag groter zijn dan die op de M3, dus die kan ik overplaatsen.
Wat gebruiken om die mini rode strips op de bumpers en zijdelings te bekomen?
Iemand een idee waar ik info online vind over die erg smalle tape? Tamiya had dat vroeger, meen ik me te herinneren, van die finishing tape van slechts enkele mm dik... Andere merken?
Heeft Tamiya nog steeds, maar niet zo smal denk ik (min. 2-3 mm).
Maar je kan ook gewoon een stuk snijden van grote tape,
of mss zo'n rood waterdecal-vel kopen en daar een stuk af snijden.
Tamiya heeft ook van die speciale stifften voor raamomlijstingen ed. te maken voor modellen, dat kan ja ook gebruiken als je een vaste hand hebt.
als ik mij niet vergis ligt dat rood biesje in een groefje? die tamiya tape lijkt mij idd het beste, dat schilderen gaat geen mooi effect geven denk ik
'k Vind trouwens die pokkestiften en gedoe van Tamiya niet meer terug online. Staat dat nog online?
De decals van schaalmodellen moet je toch van zo'n vel halen door nat te maken en dan op je model te kleven.
Waarschijnlijk bestaan er zo bladen in 1 kleur.
Daarvan kan je dus een 'echte' decal maken.
Ik ben vandaag net klaar met een andere aanpassing bij een Bburago M3 GTR op 1:43. Ik heb nog geen foto's genomen van het eindresultaat maar ik heb wel foto's van tijdens het werk. Morgen volgen er foto's van het eindresultaat.
Nee, ik vind het juist leuker om een 1:43 wat te veranderen aangezien je minder risico's neemt. Deze 1:43 is maar een speelgoedautootje, dus als het niet zou lukken is dat geen erg, buiten een 1:18 is veel duurder.
Ik heb net enkele foto's gemaakt van het eindresultaat. Ik heb er in totaal 3 dagen aan gewerkt. Het moeilijkste vond ik de voor- en achterlichten en het wegschuren van de ijzeren randjes die op de bumpers en motorkap zaten toen ik hem kocht. Aanpassingen: herspoten in donkergrijsmetallic, andere velgen, aanpassing voor-en achterlichten, uitlaat aangepast, rolkooi, gordels, tapijt, meer kleur gegeven aan het dashboard, stuur,...
Comment