et probleem is dat em een bburago is, hij heeft geen achteras maar stukskes plastic waaraan de velgen vast zitten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
schaalmodellen tunen / aanpassen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door TimKaaPrachtig hoe je die modelletjes hebt in elkaar gestoken. Sommige zien er zelfs echt uit, echt schitterend werk. Je zou niet zeggen dat het bouwpakketten zijn. Van welk merk zijn die bouwpakketten?
dankje
(eigenlijk moet ik eens mijn foto's opnieuw maken, deze zijn nog gemaakt met een zeer oud digitaal fototoestel - ergens in 1998 )__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Airstrikeret probleem is dat em een bburago is, hij heeft geen achteras maar stukskes plastic waaraan de velgen vast zitten
Anders zit er niet veel op dan andere velgen te zoeken, ofwel inderdaad plamuren. (ik heb ooit eens geprobeerd te modelleren op mijn modelletje met kaarsvet, is gemakkelijk te bewerken, eens dit af was in gips een mal erover en dan was het de bedoeling in om het even welk materiaal die mal te vullen, maar een geschikt materiaal heb ik nooit gevonden; heel vroeger gebruikte ik de loden vellen van rond de wijnflessen om te verbreden, jammer genoeg zie je die nu niet meer op hedendaagse - zelfs dure - flessen).__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NikskegTa:
hoe ik het zou aanpakken: met een p1000 waterpapierke opschuren, helemaal.
Ontvetten met wasbenzine of aceton.
Groefjes propermaken met uurwerkschroevendraaiertje.
Volgens de regels van de kunst met een spuitbus lakken (ver genoeg, meerdere dunne lagen ipv een paar dikke) ofwel met airbrush.
Vernis niet vergeten, liefst meerdere lagen.
Als je het geduldig aanpakt (dus echt wel meerdere zeer fijne lagen) zal je amper verlies van groeven hebben.
Ik doe het op die manier zelfs voor 1:24 (metaal en zelfs ook kunststof, zie voor kunststof bv http://www.nikske.be/modelb/BMW5.htm - wel oppassen met aceton op kunststof)hoe zit het ermee? Van welke kit kwam die?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaNog 'n vraagje : hoe zitten de velgen op 1:18 AutoArt / UT / Minichamps modellen bevestigd? (geen steekassen)
Hoe krijg ik ze (met zo weinig mogelijk schade) los?
check ook es www.modelcarforum.be
ik kom er zelf weinig maar 't is zeker de moeite1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alexRS heeft de stand van zijn voorwielen aangepast dacht ik ... 't kan ook Lafoopsie geweest zijn ...
check ook es www.modelcarforum.be
ik kom er zelf weinig maar 't is zeker de moeite1982 BMW E28 528i
2013 BMW F31 318d
2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)
Comment
-
Voor de Minichamps 1:18 BMW E30 M3 heb ik 't al gevonden.
De velgen zijn op de as geschroefd. De as is dus 'n hol plastic stokje (dat gemakkelijk afbreekt, grrrrr), daarrond wordt de schijfrem gestoken en daarop komt de velg. De velg wordt met een klein vijsje in de as vastgeschroefd. De kop van dat vijsje zit in een holte in het velghart, dat net zoals bij de 1:1 velg met een naafdeksel wordt afgedekt (bij de 1:1 velg is dat dus dat deksel met daarop die grote namaakbout, die op de holte waarin de naaf en wielbouten zitten, wordt gestoken).
Om de velg eraf te krijgen moet je die naafdekseltjes doorboren met een fijn boortje, je krijgt ze er door te wrikken met iets erg fijns niet uit, omdat ze rondomrond zijn vastgekleefd. Eens er een gaatje in dat naafdekseltje zit (niet in 't midden, door 't BMW-logo, maar zijdelings in een "gaatje" tussen de "spaken"), kan je 't er afkrijgen door met iets fijns (b.v. dat boortje) dmv. 't hefboomprincipe in te wrikken. Daarna is 't dus nog gewoon de vijs lossen en de velg komt eraf.
De velgen die ik erop wil (de 16" tweedelige BMW/BBS kruisspaakvelgen van op de 1:18 M635CSi), hebben een "gat" achteraan dat net niet groot genoeg is om over dat plastic asje van de Minichamps M3 te krijgen. Ik heb één zo'n nieuwe velg al is wat uitgewijd en nu past 't er perfect over.
Aangezien de velgen echter geen gat aan de voorkant hebben, kan ik ze niet in die as vastschroeven. Ze zullen dus worden gekleefd, waardoor de wielen niet meer zullen kunnen draaien.
Tijdens 't uitvogelen hoe dat wiel op de as vastzat, heb ik dus één asje afgebroken. Edoch, 't staat er al weer op, met wat goeie superglue. Als 't wiel erop komt, ga ik het geheel met een iets grotere klodder contactlijm nog wat beter kleven.
Operatie 1 : geslaagd !
Eén van de volgende dagen ga ik 'es uitvogelen hoe de M3-velgen van de AutoArt 1:18 BMW E46 M3 op de assen bevestigd zitten.
Comment
-
Ik ben trots !!!M'n eerste 1:18 tune-job zit erop, en ik ben tevreden met het resultaat.
M'n zilveren BMW E30 M3 2.3 heeft nu 16" BBS RS driedelige velgen liggen, zoals toen (in die tijd) wel vaak werd gedaan. Nu zijn die BBS RS zelfs regelrechte cultvelgen, zéker in 16" en al helemaal in 17", omdat ze enorm schaars zijn geworden.
En mijn M3'tje? Die staat er schitterend mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTaIk ben trots !!!M'n eerste 1:18 tune-job zit erop, en ik ben tevreden met het resultaat.
M'n zilveren BMW E30 M3 2.3 heeft nu 16" BBS RS driedelige velgen liggen, zoals toen (in die tijd) wel vaak werd gedaan. Nu zijn die BBS RS zelfs regelrechte cultvelgen, zéker in 16" en al helemaal in 17", omdat ze enorm schaars zijn geworden.
En mijn M3'tje? Die staat er schitterend mee.
...
foto's?
Comment
-
Over korte tijd gaat 'ie weer uit elkaar, want dan steek ik z'n interieur in het "kardinaalrood" leder. Was toen een verkrijgbare kleur, erg mooi rood (niet te fel, tussen gewoon rood en bordeaux in). Dan is 'ie af. Misschien dat ik nog een nummerplaatje maak, dat kan goed zijn.
Comment
Comment