Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schaalmodellen tunen / aanpassen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

et probleem is dat em een bburago is, hij heeft geen achteras maar stukskes plastic waaraan de velgen vast zitten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TimKaa
      Prachtig hoe je die modelletjes hebt in elkaar gestoken . Sommige zien er zelfs echt uit, echt schitterend werk. Je zou niet zeggen dat het bouwpakketten zijn. Van welk merk zijn die bouwpakketten?
      enkele zijn Tamiya, Italeri voor de vrachtwagens en Revell voor het grootste deel
      dankje

(eigenlijk moet ik eens mijn foto's opnieuw maken, deze zijn nog gemaakt met een zeer oud digitaal fototoestel - ergens in 1998 )

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Airstriker
        et probleem is dat em een bburago is, hij heeft geen achteras maar stukskes plastic waaraan de velgen vast zitten
        aanhechtingspunt van de velgen (buisvormig, meestal) inkorten indien mogelijk?
        Anders zit er niet veel op dan andere velgen te zoeken, ofwel inderdaad plamuren. (ik heb ooit eens geprobeerd te modelleren op mijn modelletje met kaarsvet, is gemakkelijk te bewerken, eens dit af was in gips een mal erover en dan was het de bedoeling in om het even welk materiaal die mal te vullen, maar een geschikt materiaal heb ik nooit gevonden; heel vroeger gebruikte ik de loden vellen van rond de wijnflessen om te verbreden, jammer genoeg zie je die nu niet meer op hedendaagse - zelfs dure - flessen).

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske
          gTa:
          hoe ik het zou aanpakken: met een p1000 waterpapierke opschuren, helemaal.
          Ontvetten met wasbenzine of aceton.
          Groefjes propermaken met uurwerkschroevendraaiertje.
          Volgens de regels van de kunst met een spuitbus lakken (ver genoeg, meerdere dunne lagen ipv een paar dikke) ofwel met airbrush.
          Vernis niet vergeten, liefst meerdere lagen.
          Als je het geduldig aanpakt (dus echt wel meerdere zeer fijne lagen) zal je amper verlies van groeven hebben.
          Ik doe het op die manier zelfs voor 1:24 (metaal en zelfs ook kunststof, zie voor kunststof bv http://www.nikske.be/modelb/BMW5.htm - wel oppassen met aceton op kunststof)
          Amai die def hoe zit het ermee? Van welke kit kwam die?

Comment

Nog 'n vraagje : hoe zitten de velgen op 1:18 AutoArt / UT / Minichamps modellen bevestigd? (geen steekassen)

Hoe krijg ik ze (met zo weinig mogelijk schade) los?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
              Nog 'n vraagje : hoe zitten de velgen op 1:18 AutoArt / UT / Minichamps modellen bevestigd? (geen steekassen)

Hoe krijg ik ze (met zo weinig mogelijk schade) los?
              RS heeft de stand van zijn voorwielen aangepast dacht ik ... 't kan ook Lafoopsie geweest zijn ...

check ook es www.modelcarforum.be

ik kom er zelf weinig maar 't is zeker de moeite
              1963 Land Rover Series IIa
              1994 Mercedes SL320
              2015 Land Rover Discovery SDV6
              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                RS heeft de stand van zijn voorwielen aangepast dacht ik ... 't kan ook Lafoopsie geweest zijn ...

check ook es www.modelcarforum.be

ik kom er zelf weinig maar 't is zeker de moeite
                He, dat forum ken ik
                1982 BMW E28 528i
                2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

Niemand een idee?

Comment

Niemand een idee?
                    Mnee, heb eens gekeken, maar zie niks. Wat ik wel zie is dat de remschijf meedraait met het wiel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sledge
                      Mnee, heb eens gekeken, maar zie niks. Wat ik wel zie is dat de remschijf meedraait met het wiel...
                      Volledig die as overzetten ?

Comment

Draai de bodemplaat eens los gTa.
                        Kan je dan de wielen met remschijf en bevestiging niet losschuiven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Panterken
                          Volledig die as overzetten ?
                          Of de velg uitboren en de nieuwe erin schuiven

Comment

Voor de Minichamps 1:18 BMW E30 M3 heb ik 't al gevonden.

De velgen zijn op de as geschroefd. De as is dus 'n hol plastic stokje (dat gemakkelijk afbreekt, grrrrr), daarrond wordt de schijfrem gestoken en daarop komt de velg. De velg wordt met een klein vijsje in de as vastgeschroefd. De kop van dat vijsje zit in een holte in het velghart, dat net zoals bij de 1:1 velg met een naafdeksel wordt afgedekt (bij de 1:1 velg is dat dus dat deksel met daarop die grote namaakbout, die op de holte waarin de naaf en wielbouten zitten, wordt gestoken).

Om de velg eraf te krijgen moet je die naafdekseltjes doorboren met een fijn boortje, je krijgt ze er door te wrikken met iets erg fijns niet uit, omdat ze rondomrond zijn vastgekleefd. Eens er een gaatje in dat naafdekseltje zit (niet in 't midden, door 't BMW-logo, maar zijdelings in een "gaatje" tussen de "spaken"), kan je 't er afkrijgen door met iets fijns (b.v. dat boortje) dmv. 't hefboomprincipe in te wrikken. Daarna is 't dus nog gewoon de vijs lossen en de velg komt eraf.

De velgen die ik erop wil (de 16" tweedelige BMW/BBS kruisspaakvelgen van op de 1:18 M635CSi), hebben een "gat" achteraan dat net niet groot genoeg is om over dat plastic asje van de Minichamps M3 te krijgen. Ik heb één zo'n nieuwe velg al is wat uitgewijd en nu past 't er perfect over.
                            Aangezien de velgen echter geen gat aan de voorkant hebben, kan ik ze niet in die as vastschroeven. Ze zullen dus worden gekleefd, waardoor de wielen niet meer zullen kunnen draaien.

Tijdens 't uitvogelen hoe dat wiel op de as vastzat, heb ik dus één asje afgebroken. Edoch, 't staat er al weer op, met wat goeie superglue. Als 't wiel erop komt, ga ik het geheel met een iets grotere klodder contactlijm nog wat beter kleven.

Operatie 1 : geslaagd !

Eén van de volgende dagen ga ik 'es uitvogelen hoe de M3-velgen van de AutoArt 1:18 BMW E46 M3 op de assen bevestigd zitten.

Comment

Ik ben trots !!! M'n eerste 1:18 tune-job zit erop, en ik ben tevreden met het resultaat.

M'n zilveren BMW E30 M3 2.3 heeft nu 16" BBS RS driedelige velgen liggen, zoals toen (in die tijd) wel vaak werd gedaan. Nu zijn die BBS RS zelfs regelrechte cultvelgen, zéker in 16" en al helemaal in 17", omdat ze enorm schaars zijn geworden.

En mijn M3'tje? Die staat er schitterend mee.

Comment

Ik ben trots !!! M'n eerste 1:18 tune-job zit erop, en ik ben tevreden met het resultaat.

M'n zilveren BMW E30 M3 2.3 heeft nu 16" BBS RS driedelige velgen liggen, zoals toen (in die tijd) wel vaak werd gedaan. Nu zijn die BBS RS zelfs regelrechte cultvelgen, zéker in 16" en al helemaal in 17", omdat ze enorm schaars zijn geworden.

En mijn M3'tje? Die staat er schitterend mee.

...

foto's?

Comment

Komen er aan.

Comment

De werkplaats. De juiste tools en goei "colle", beetje geduld en een zachte en vaste hand.

Comment

Oud vs. nieuw. Zeg nu zelf : die standaard Minichamps velg trekt echt op niet veel.

En met z'n broertje de SportEvo samen op de foto. Beide zo trots als een pauw.
                                      Last edited by ; 30/08/2006, 20:03.

Comment

Over korte tijd gaat 'ie weer uit elkaar, want dan steek ik z'n interieur in het "kardinaalrood" leder. Was toen een verkrijgbare kleur, erg mooi rood (niet te fel, tussen gewoon rood en bordeaux in). Dan is 'ie af. Misschien dat ik nog een nummerplaatje maak, dat kan goed zijn.

Comment

En héél binnenkort komt er een metallicblauwe E30 M3 toe, hier. Die krijgt quasi zeker een beige interieur (wat toen ook verkrijgbaar was). 'k Weet nog niet welke velgen ik 'm ga spenderen. Waarschijnlijk Alpinaatjes.

Comment

Working...
                                          X