Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schaalmodellen tunen / aanpassen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

dat is echt fenomenaal

Comment

Prachtig!!

Prachtig plankje trouwens, zou je er niet bij zetten "hand made" of "umbau" en dan "specially made for Timkaa of the AW-forum"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
        Meteen beginnen met deze.

Ik heb een Minichamps 1:43 BMW M3 (E30) in het zwart, die ik zou willen omvormen tot een M3 Sport Evo. Nou heeft 'ie dus 15" kuisspaakvelgjes in 't zilver, en met zwarte stootlijstjes in de bumpers. En 'ie heeft mistlampen.

Ik zou 'm willen omvormen met de volgende zaken :
        • mistlichten eruit
        • rode strips in de bumpers
        • 16" kruisspaakvelgjes in 't grijs ipv. zilver

De juiste velgen heb ik al gevonden : de Minichamps 1:43 BMW M5 (E2 heeft kruisspaakvelgen die een slag groter zijn dan die op de M3, dus die kan ik overplaatsen.

Blijven nog de volgende vragen over :
        1. Hoé plaats ik die wieltjes over? Iemand enig idee hoe ze vastgemaakt zitten, waarop letten, welke materialen gebruiken, e.a.?
        2. Hoe verwijder is de mistlichtjes?
        3. Wat gebruiken om die mini rode strips op de bumpers en zijdelings te bekomen?
        4. Welke verf of wat dan ook gebruiken om die velgjes in 't donkerder grijs te krijgen?

Foto ter illustratie van het beoogde resultaat (dit is wel 'n 1:1 :

Thx !
        De 1/43 e28 M5 is van AutoArt & niet van minichamps, misschien zal dit dan niet lukken om zomaar over te plaatsen...

Comment

Mooi werk Tim!!!

Comment

@timkaa

hoe haalt ge die oude verf er af? en waarmee schilder/spuit je die wagens, en met welke verf?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Airstriker
              @timkaa

hoe haalt ge die oude verf er af? en waarmee schilder/spuit je die wagens, en met welke verf?
              Alles eraf schuren, en echt alles, ik had eerst de groene kleur in de hoekjes laten zitten maar dat liep verkeerd af toen je er dan met andere verf gaat overspuiten. Dus ben ik herbegonnen en heb het model volledig afgeschuurd met schuurpapier en een mes zodat je niets meer van de groene kleur kon zien. Ik spuit de wagen gewoon met autoverf (3 lagen), het merk is Dupli-color, acrylaat lak staat er op de spuitbus.

Comment

Fantastisch Timkaa!

En dat voor zo'n speelgoedautooke
                1982 BMW E28 528i
                2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TimKaa
                  Alles eraf schuren, en echt alles, ik had eerst de groene kleur in de hoekjes laten zitten maar dat liep verkeerd af toen je er dan met andere verf gaat overspuiten. Dus ben ik herbegonnen en heb het model volledig afgeschuurd met schuurpapier en een mes zodat je niets meer van de groene kleur kon zien. Ik spuit de wagen gewoon met autoverf (3 lagen), het merk is Dupli-color, acrylaat lak staat er op de spuitbus.
                  ZOT!
                  Respect man!

Comment

kheb een vraagje hoeveel kosten die modellen dat jullie aanpassen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnev.
                      kheb een vraagje hoeveel kosten die modellen dat jullie aanpassen?
                      Het bmw'tje dat ik heb aangepast kostte ongeveer 1 euro. En als je een 1:18 wil uitbouwen koop je best een Bburago aan 10 euro ofzo in den aldi.

Allemaal bedankt voor de positieve reacties!

Comment

Het bmw'tje dat ik heb aangepast kostte ongeveer 1 euro. En als je een 1:18 wil uitbouwen koop je best een Bburago aan 10 euro ofzo in den aldi.

Allemaal bedankt voor de positieve reacties!
                        1:18 zou ik graag uitbouwen ,wanneer verkopen ze da ?welke modelen zijn dit dan ? vga ?

alvast bedankt voor de info.

1euuro? hoe doe je dat ? zo wil ik er ook wel ééntje ze

Comment

1:18 zou ik graag uitbouwen ,wanneer verkopen ze da ?welke modelen zijn dit dan ? vga ?

alvast bedankt voor de info.

1euuro? hoe doe je dat ? zo wil ik er ook wel ééntje ze
                          Ze verkopen dat één of twee keer per jaar in de aldi, je hebt dan meestal keuze uit een Porsche GT3, Lamborghini Murcièlago, Mini Cooper, Maserati 3200GT, BMW Z3 M, Fiat 500, VW Golf 5, VW Touareg,...

Hoe ik dat doe , veeeeel geduld en af en toe eens herbeginnen .

Comment

Ze verkopen dat één of twee keer per jaar in de aldi, je hebt dan meestal keuze uit een Porsche GT3, Lamborghini Murcièlago, Mini Cooper, Maserati 3200GT, BMW Z3 M, Fiat 500, VW Golf 5, VW Touareg,...

Hoe ik dat doe , veeeeel geduld en af en toe eens herbeginnen .
                            zalig kga mij inschrijven in een mailken van den aldi dat ik al hun nieuwtjes zie. die G5 staat me wel aan. zo lekker clean int matzwart met 20'' velgjes onder i love it.
                            kzal er zeker voor kijken.

bedankt timkaa !!!

Comment

zalig kga mij inschrijven in een mailken van den aldi dat ik al hun nieuwtjes zie. die G5 staat me wel aan. zo lekker clean int matzwart met 20'' velgjes onder i love it.
                              kzal er zeker voor kijken.

bedankt timkaa !!!
                              20" velgen onder een schaalmodel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT
                                20" velgen onder een schaalmodel!

we kunne da proberen
                                néé néé ge weet wel é. int klein é

Comment

we kunne da proberen
                                  néé néé ge weet wel é. int klein é
                                  Tuurlijk, het was gewoon nogal grappig om lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT
                                    Tuurlijk, het was gewoon nogal grappig om lezen.
                                    héhé, khoor da nog zeggen. mijn nederlands is ook da niet ze.

Comment

prachtig gedaan, Timkaa!
                                      Van waar komen die velgjes? Een andere drieserie?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

ik denk gewoon van een ander bburago 1:43 model, geen van al die velgen horen bij de wagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske
                                          prachtig gedaan, Timkaa!
                                          Van waar komen die velgjes? Een andere drieserie?
                                          Bedankt, ik heb als donormodel idd een andere drieserie genomen, eentje van maxi car. Die zijn toch niet goed afgewerkt, onlangs kwam ik een site tegen waar je setjes velgen kon kopen, wel heel mooi maar dat moest 12 euro kosten voor 4 kleine velgjes. Dan haal ik ze toch liever van deze M3

Comment

Working...
                                          X