Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schaalmodellen tunen / aanpassen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik wil een witte 1:18 UT BMW E36 M3 GTR (plain body). Ze zijn echter moeilijk te vinden, terwijl de bestickerde exemplaren makkelijker te vinden zijn en voor minder dan de helft weggaan.

Hoeveel werk is er aan het "ombouwen" van een gekleurde met sponsorstickers naar een witte? Hoe (schuren, chemisch afbijten, krabben, ...)? Welke middelelen gebruiken jullie daarvoor?

Thx.

Comment

Iemand hier aanwezig die dit zélf kan, of iemand kent die dat kan, op professionele manier (dus als 'ie in 't wit zit moet 'ie perfect zijn, geen half werk) ?

Comment

Zijn die echt volledig bestickerd of ook gelakt?

Losweken zou het beste zijn maar je kan je model toch niet onderdompelen.

Comment

Ja, uiteraard haal ik 'm eerst volledig uit elkaar, hè. Precisie-montagewerk is geen probleem, 'k heb er het gereedschap, de ervaring en de hand voor. Ik heb alleen nog nooit een 1:18 koetswerk van verf ontdaan en opnieuw gelakt. 'k Vraag me af of gewone autolak daar goed voor is (niet te dik zodat de lijntjes van b.v. de deuren "opgevuld" geraken)?

Aan allen die er ervaring mee hebben, of iemand kennen die daar ervaring mee hebben : graag een uitgebreide modus operandi. Thx.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            Ik wil een witte 1:18 UT BMW E36 M3 GTR (plain body). Ze zijn echter moeilijk te vinden, terwijl de bestickerde exemplaren makkelijker te vinden zijn en voor minder dan de helft weggaan.

Hoeveel werk is er aan het "ombouwen" van een gekleurde met sponsorstickers naar een witte? Hoe (schuren, chemisch afbijten, krabben, ...)? Welke middelelen gebruiken jullie daarvoor?

Thx.
            Plain body? Deze zijn toch niet sealed?
            Hoeveel gaat zo een witte e36m3gtr wel? Mail me even waar je zo goedkoop aan de 1 18 raceversies raakt aub.

Comment

Plain body = zonder decals, toch? Of is dat hetzelfde als "sealed body"?

Ik bedoel dus : een bestickerde UT E36 M3 GTR omvormen naar een gewoon witte.

Goedkoop? Eerst zien of ik er goedkoop aan geraak, hè.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                Plain body = zonder decals, toch? Of is dat hetzelfde als "sealed body"?

Ik bedoel dus : een bestickerde UT E36 M3 GTR omvormen naar een gewoon witte.

Goedkoop? Eerst zien of ik er goedkoop aan geraak, hè.
                Dit wil zeggen dat deuren en motorkap enz niet open kunnen
                1982 BMW E28 528i
                2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

Als het stickers zijn kun je ze er volgens mij gewoon afhalen op de zelfde manier als je de type benaming van een auto haalt, met een föhn dus
                  Anders met een sponsje wijken op de stickers, of remmenreiniger (op eigen risico ) of uiteraard Cilit Bang

Ik kreeg zelfs mijn Marder terug in spierwitte toestand dankzij velgenreiniger van Turtlewax Alleen is die geur nogal sterk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cedrick
                    Dit wil zeggen dat deuren en motorkap enz niet open kunnen
                    Ah, 'tzelfde dus als "sealed body". Hmm, klonk logischer mocht 't "zonder decals" hebben betekend. Mja bon.

Ik bedoel dus dat ik een witte (zonder decals) E36 M3 GTR "Street" (is 't niet echt eigenlijk) wil, op 1:18 van UT ...

Dat ombouwplan, i don't know, we'll see.

Comment

Nee toch?

Sealed body=deurtjes ed. kunnen niet open
                      Plain body=geen stickers

Maar de plain bodies van AA zijn meestal sealed

Comment

'k Zou dat ook logischer vinden, eigenlijk...

Comment

hoe vinden jullie deze kleur voor op mijn Z3 M?

de kleur: Audi - HeliosBlau-met.

Photo:

Comment

Heliosblauw ?

Amaai, 't was dan wel 's nachts toen de kleurenmenger het "hemelblauw" copieerde. 't Ziet er gewoon zwart uit.

Comment

ik denk dat ik de foto met te weinig licht heb genomen,, maar zelf vind ik het een zeer mooie kleur, ik denk dat ik niet meer ga voor een 2-tone, maar de hele wagen in deze kleur spijt, inc. de veel te foute achtervleugel

Comment

gTa:
                                hoe ik het zou aanpakken: met een p1000 waterpapierke opschuren, helemaal.
                                Ontvetten met wasbenzine of aceton.
                                Groefjes propermaken met uurwerkschroevendraaiertje.
                                Volgens de regels van de kunst met een spuitbus lakken (ver genoeg, meerdere dunne lagen ipv een paar dikke) ofwel met airbrush.
                                Vernis niet vergeten, liefst meerdere lagen.
                                Als je het geduldig aanpakt (dus echt wel meerdere zeer fijne lagen) zal je amper verlies van groeven hebben.
                                Ik doe het op die manier zelfs voor 1:24 (metaal en zelfs ook kunststof, zie voor kunststof bv http://www.nikske.be/modelb/BMW5.htm - wel oppassen met aceton op kunststof)

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Prachtig hoe je die modelletjes hebt in elkaar gestoken . Sommige zien er zelfs echt uit, echt schitterend werk. Je zou niet zeggen dat het bouwpakketten zijn. Van welk merk zijn die bouwpakketten?

Comment

Wow, prachtig man!

Comment

Iemand al 1:18 velgen/banden verwisseld met aftermarket spul? Hoe zitten de wielen van een AA en een Minichamps 1:18 bevestigd?

Comment

ik heb een probleempje met met z3 M, de nieuwe Velgen steken achter te ver en lelijk uit, moet ik nu kilo's plamuur gaan smeren om de wielkasten te verbreden of hebben jullie andere mogelijkheden.. laat maar komen
                                        Last edited by ; 26/08/2006, 13:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Airstriker
                                          ik heb een probleempje met met z3 M, de nieuwe belgen steken achter te ver en lelijk uit, moet ik nu kilo's plamuur gaan smeren om de wielkasten te verbreden of hebben jullie andere mogelijkheden.. laat maar komen
                                          Sja, best wat Belgen hebben een dik gat.

Serieus: Ik zou proberen de as waar de velgen op steken in te korten ofzo.

Comment

Working...
                                          X