Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schaalmodellen tunen / aanpassen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Tjoener..

Knap gedaan, ziet er echt veel beter uit!

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
    cc

Comment

Kijk, zo ziet 'ie eruit met de standaardwieletjes.

Ik vind ze veel te klein ... en niet mooi afgewerkt.

Véél beter nu, vind 'k. 'k Ben content.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
        Oud vs. nieuw. Zeg nu zelf : die standaard Minichamps velg trekt echt op niet veel.

Kijk, ter vergelijking een foto van de echte BBS RS (wel met Porsche-logo op de naafkap).

Lijkt er toch goed op, vind ik.

Comment

Is erg goed gelukt vind ik, en idd een bordeaux interieurtje maakt hem af. En een nummerplaat (check BMW1zu43's nevenactiviteiten) zou natuurlijk ook niet misstaan

Ge zijt nen vogel voor de kat als je zo verder doet

Comment

Proper gedaan gTa, zelf zou'k het mij echter niet riskeren.. zeker met je as-voorval

Comment

Ik heb dezelfde grijze, wanneer kan ik die is binnedoen bij u? Bij mij mogen der wel lm's op
              is die band op die rs velg dikker want die originele van minichamps is maar smallekes

Comment

Yep, die is dikker. Heb nog 'n vergelijkingsfotootje ook, momentje.

- edit -

Here you go.
                Last edited by ; 11/05/2007, 16:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spyker
                  Ik heb dezelfde grijze, wanneer kan ik die is binnedoen bij u? Bij mij mogen der wel lm's op
                  LM's gaan een beetje groot zijn, vermoed ik. Toch die die ik heb, de 19" variante. Er bestaat wel 'n 18" variante ook, dacht ik. Eventjes zoeken.

Comment

Hier zijn ze.

Ze moeten 28 EUR kosten zonder verzending (uit Duitsland).

De maten van de wielen :
                    • Minichamps 1:18 BMW E30 M3 15" BMW kruisspaakvelg :
                      - hoogte : 34 mm
                      - breedte : 11 mm
                    • (...) 1:18 BBS Le Mans 19" :
                      - hoogte vooraan/achteraan : 36 mm / 38 mm
                      - breedte vooraan/achteraan : 14 mm / 17 mm
                    • (...) 1:18 BBS Le Mans 18" :
                      - hoogte : 34 mm
                      - breedte : 14 mm
                    Die laatste zijn de velgen die je ziet op bovenstaande foto (www.modellautoveredelung.de).

Hieronder zie je enkele vergelijkingsfotootjes van de originele Minichamps 15" velg met mijn BBS Le Mans velgen (die op een E46 M3 komen).

Ik denk dat die BBS LM van op modellautoveredelung wel zullen passen. Hangt natuurlijk ook een beetje af van hoeveel offset ze hebben, maar dat valt met spacers wel aan te passen (indien ze te weinig offset hebben), of anders door de asconstructie aan te passen (indien ze teveel offset hebben).

Ik wil dit gerust voor je doen. We spreken gewoon 'es af op een moment dat 't ons beiden 't beste past. Ik bestel dan de velgjes wel, is dat goed? ('k wil er voor mezelf toch nog een paar, ik ga immers een setje 18" klaarhouden voor op een UT 1:18 E36 M3 ). Wat je dat gaat kosten? De prijs van de velgjes + jouw aandeel in de verzendingskosten.

Laat maar weten of dit aanbod je zint of niet.
                    Last edited by ; 31/08/2006, 01:25.

Comment

Nog de fotootjes vergeten.
                      Last edited by ; 11/05/2007, 16:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Malaise
                        Proper gedaan gTa, zelf zou'k het mij echter niet riskeren.. zeker met je as-voorval
                        Risico van het vak, zeker de eerste keer. Maar als je voorzichtig bent en alles eerst erg goed uitvogelt, dan kan er niet érg veel naars gebeuren. En als er al 'es iets breekt (zoals dat klein stukje as van de mijne), dan moet je dat herstellen. Met de juiste lijm lukt dat goed. Uiteindelijk dienen die modellen om neer te zetten, niet om mee te spelen.

Trouwens, de voorwielen kunnen nog draaien (sturen), maar de wielen draaien evenwel niet. Ze zijn echter gewoon erop gestoken (ze spannen dus net voldoende op de asjes), en kunnen er ook weer af, op die ene velg na die op het aangeplakte asstukje zit. In die velg zat in het gatje langs de achterkant nog een stukje afgebroken as van de auto waar ze vandaan kwamen ... en dat heb ik dus met veel gepruts en geduld moeten oplossen (heel voorzichtjes uitboren tot er genoeg diepte was om de velg diep genoeg te kunnen monteren).

'k Heb de smaak te pakken, ik ga er nog doen.

Naar 't schijnt zijn echter de AutoArt de meest ambetante om wielen te vervangen, immers die velgen zouden gekleefd zijn op de remschijf... Bijna niet af te krijgen.
                        Wat er veel gedaan wordt in het "1:18 tuningmilieu", is gewoon de ganse asconstructie eruit halen, en met spacers en allerlei brol gewoon de velg op de juiste plaats kleven, met daarachter Jad remschijfjes... Da's echter niet mijn manier van werken, ik wil de wielen zo proper mogelijk erop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWE46
                          En een nummerplaat (check BMW1zu43's nevenactiviteiten) zou natuurlijk ook niet misstaan
                          Linkje? 'k Vind 't niet meteen...

Op tuning18.com kan je ook stickervellen kopen, maar daar maak je enkel Franse, Luxemburgse, Nederlandse of Duitse platen mee. Geen Belgische.

Comment

Op tuning18.com kan je ook stickervellen kopen, maar daar maak je enkel Franse, Luxemburgse, Nederlandse of Duitse platen mee. Geen Belgische.

Waarom Belgische nemen ? Ik vind 't altijd 't leukste als je de nummerplaten neemt zoals van 't land van oorsprong van het model ... ic Duitsland
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PieterK
                              Amai die def hoe zit het ermee? Van welke kit kwam die?
                              Dat was een Italeri. Volgens mij onvindbaar tegenwoordig, stamt uit 1983 denk ik.
                              Was oorspronkelijk rijk aan allerlei safari-attributen, maar in mijn jonge jeugd zijn die er in een minder zacht verleden afgeragd
                              Of hoe je spijt kan hebben van kleine misstappen in de jeugd...

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Mooi werk, gTa.

Nummerplaten:

benodigdheden: een vel polyester voor in de printer, een inkjetprinter en wat creativiteit.
                                Polyestervellen lijken op "plastieken" fotopapier. Op mijn deskjet stel ik dan in dat het HP Premium Photo Paper is, en dan print ik de nummerplaat op schaal. Uitknippen en vastlijmen met een tikje lijm. Voor het model van de nummerplaat: google is je beste vriend. Ik maak ze echter zelf in photosjoep.

Gilles, als je zo een velletje wil, pm je adres, ik stuur er jou eentje op per post of ik steek het in je bus. Of je mag gerust eens passeren in Torhout. Mij al om het even. Ik weet niet waar ze te verkrijgen zijn per vel, maar de mijne komen van op een rol van 50m op 1.2m, goed voor een 400€
                                Door een verkeerde levering ooit eens gratis in mijn pollen beland

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Creativiteit troef, hier, no problem.

Zalig voorstel !! Kan ik een metertje of 2 à 3 kopen? Ik kom er wel om.

Comment

sorry, nu pas gezien...

bij deze

Comment

Thx, but ... naah, ik maak ze liever zelf.

Comment

Ik heb, in tegenstelling tot wat sommigen me berichtten (mannen van 1:18 tuningshops die 'k had gemaild), de velgen van de carbonzwart metallic AutoArt 1:18 BMW E46 M3 Coupé er makkelijk af gekregen.

Maar nu komt 't probleem. De 19" BBS Le Mans met gouden velgster, die passen langs geen kanten. Dat wordt férm custimizen. En yep (ik hoor sommigen al met hun tanden klapperen op voorhand) : de Dremel zal moeten worden ingezet.

Maar 't resultaat zal er mogen zijn, daar maak ik werk van.

Comment

• Heeft AA een ander systeem dan minichamps?

Comment

Working...
                                          X