Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schaalmodellen tunen / aanpassen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Yep. Gelijmd.

Je moét dus breken, wil je de wielen van een AA BMW eraf. Maar 'k heb geluk gehad door eerst goed na te denken, en ik heb niks zichtbaars gebroken. Ideaal.

Comment

• Mja, ik ben niet echt voorstander van breken, ze zouden beter een vijsje gebruiken achter het logo'tje in de wielen.

Comment

• Ja, doen sommigen. En weet je wat ze dan doen? Het logootje hangt op een plastic dekseltje, en dan kleven ze dat dekseltje vast in de velg.

Dan moet je ook breken, hoor.

Trouwens, de velgen die je eraf haalt, die kan je doorgaans toch nergens anders op kwijt...

Comment

• Nice job, Gilles. Succes nog met de LM's.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Thx!

Pics soon.

Comment

• Hoe zit dat dan met 1/43?
              Wrs is de velg op een plastiek asje geklikt met een drupje lijm.

Bij hekorsa staat er ook velgen (voor 11,50), dat is dan toch voor 4 stuks incl. banden eh?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                Creativiteit troef, hier, no problem.

Zalig voorstel !! Kan ik een metertje of 2 à 3 kopen? Ik kom er wel om.
                ja hoor. Kopen: geen sprake van - krijgen! - zolang je geen grootverbruiker wordt
                Ik pm je nog mijn gegevens als ik mijn rol teruggevonden heb - ik heb wel nog a4-vellen liggen, maar 't is beter dat je ze zelf snijdt

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik heb er ondertussen nog al twee af.

Van éne komen er vrij snel pics hier, denk ik.

Comment

• Mmmmmmm, is het een coupé

Comment

• Ja en neen, eigenlijk.

Wait & see.

Comment

• *edit: ik moet sjadappen
                        Last edited by ; 16/11/2006, 15:20.

Comment

• Sjadap, foewl !!

Comment

• Het cadeau is overhandigd, dus de foto's mogen worden vrijgegeven.

Weinig "tijdens de arbeid" pics, jammer genoeg.

Moeilijkheid was hier vooral het kunnen monteren van de velgen op de assen van de UT Models 1:18 BMW M Coupé. De velgen komen van een Revell 1:18 Wiesmann Roadster, en Revell en UT hebben compleet andere wielbevestigingssystemen.
                            De achteras van de UT M Coupé zijn twee velgen gewoon op een lange ijzeren as vastgelijmd. De voorste velgen zitten op plastic enkeltjes die toestaan dat de wielen kunnen 'sturen'.
                            De velgen zat zo hard vastgekleefd dat ik ze volledig heb moeten stukbreken, tot uiteindelijk enkel het hart overbleef. De restanten van de spaakjes heb ik er dan afgedremeld, zodat enkel een "hulsje" overbleef. Dat is dan met tientallen keren trial & error op de correcte lengte gezet zodat de BBS LM velgen niet teveel buiten de wielkassen kwamen.

Het interieur is gewoon overschilderd. Jammer genoeg is de speciale interieurkleur van Jeroen z'n M Coupé niet in enamel-verf te krijgen. Ik heb zelfs nog specifiek om "donker kiwi" gevraagd bij de modelbouwboer, en die keek me aan alsof ik een alien was.
                            't Is dan een licht groen getint mat beige geworden, dat (zeker op foto) teveel beige oogt om écht goed op Jeroen z'n interieur te lijken. Maar bon, het standaard rode interieur is er al uit weg, da's 't voornaamste.

De nummerplaatjes zijn gewoon foto's van Jeroen z'n krel, uitgeknipt in PhotoShop, wat bijgelicht, afgeprint op juist formaat, daarna de A4 geplastificeerd met zo'n apparaat, en dan de nummerplaatjes met 'n schaar uitgeknipt, en met een dotje Pattex vastgekleefd.

De Ringsticker is niet gelukt, jammer genoeg. Heb proberen afprinten op zo'n mica om transparanten te maken, maar de lijm waarmee ik dan dat onooglijk klein "stickertje" moest vastkleven, zag je veel te goed door het mica heen. Ik heb ook zo'n Dymo labelmaker, en je kan daarvoor ook transparante tapes krijgen met zilveren letters, maar 't probleem is dat je geen "zelfgemaakte" tekens kan uploaden naar die printer, dus ik kon geen Nordschleife maken erop.
                            Ik denk wel dat ik een manier gevonden heb om 't toch te doen, dus 't kan zijn dat Jeroen binnenkort nog een brief krijgt met een 1:18 ringstickertje erin voor z'n auto.

Comment

• Comment

• Comment

• Dit zijn de foto's voor de "laatste afwerking". Ik heb erna nog de uitlaat wat beter vastgekleefd (rechter deel sprong altijd los), en ook de achterwielen zijn nog weer eraf gegaan (de hele auto uiteen dus), omdat het spoor achteraan te breed was (als één wiel correct in de wielkas zat, zat het ander véél te ver naar buiten).

Comment

• Damn!

Verschrikkelijk knap!!

Respect Gilles!

Comment

• Schitterend gedaan!
                                      1982 BMW E28 528i
                                      2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Ik heb hier nu enkele modellen zijn die gesneuveld zijn en wil eigenlijk ook wel is een poging wagen, ze eerst afschuren en daarna terug airbrushen, is dat moeilijk dat airbrushen?

Comment

• Ja en neen.

Als je 't materiaal hebt, is het te doen. Je vindt massa's info over airbrush online, how-to's en zo. Ook over schaalmodellen. Best handig.

Het schuren lijkt me een klote job. Begin daar 'es aan, seg...

Als ik ooit één schaalmodel herspuit, is 't een M3 CSL, en die wordt dan in 't wit gezet. Heb al gouden BBS Le Mans velgjes ervoor, perféct !!

Comment

Working...
                                          X