Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Race stuur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Race stuur

Welke raden jullie mij aan?

Op kapaza staan er een paar. Zou voor een Logitech willen gaan, en liefst voor niet te veel geld

Logitech Momo Force Feedback of een Logitech Driving Force?

De 1e is normaal voor PC, maar zou ook voor PS3 gaan. En met GT5 Prologue, maar ook met de echte GT5 binnenkort? Andere spellen op PS3 zouden sowieso bijna niet gaan met de Momo.

Of gaan voor de G25, die zal wel iets duurder zijn.

Zou op PS3 moeten gaan. Xbox 360 heb ik ook, maar daar is bijna geen enkel stuur compatibel zeker?

Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
    Welke raden jullie mij aan?

Op kapaza staan er een paar. Zou voor een Logitech willen gaan, en liefst voor niet te veel geld

Logitech Momo Force Feedback of een Logitech Driving Force?

De 1e is normaal voor PC, maar zou ook voor PS3 gaan. En met GT5 Prologue, maar ook met de echte GT5 binnenkort? Andere spellen op PS3 zouden sowieso bijna niet gaan met de Momo.

Of gaan voor de G25, die zal wel iets duurder zijn.

Edit: kwalitatief zitten de momo en de driving force denk ik op gelijk niveau. Ik zou misschien eerder geneigd zijn om de driving force te nemen omdat dat een officieel PS3 wiel is een bijgevolg ook elk knopje zonder probleem zal werken

Zou op PS3 moeten gaan. Xbox 360 heb ik ook, maar daar is bijna geen enkel stuur compatibel zeker?
    Ik heb zelf de momo en dat werkt perfect op de PS3 (en ik zie niet in waarom het met GT5 niet zou werken, aangezien het zogezegd ookal niet ondersteund is voor GT5P of eender ander PS3 game). Zelfs beter als op PC, gewoon plug and play Xbox is sowieso een klucht... Als je het geld er voor over hebt is de G25 uiteraard een een pak beter, maar je zal zeker ook fun beleven met dat momo wieltje. Enkel de pook werkt niet op de PS3, enkel de flippers
    Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

momo = zeer goed
      G25 of G27 zijn nog een stapje verder.
      Heb zelf een momo, en die is echt versleten gespeeld. Door mij en de kinderen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Driving force pro heb ik, zowat hetzelfde als de G25, alleen lawaaieriger en geen koppeling/6 versnellingspook.
        Draait eveneens 900° en is een plezier om mee te spelen

Comment

Een G25/G27 kan je soms voor een goed prijsje op de kop tikken. Zeer degelijke sturen voor hun geld. Ikzelf heb een Fanatec GT3RS setje staan, supervet!
          1995 Honda Civic EG4 1.5 dxi -

Comment

Weet iemand wat een playseat zou kosten met stuur enzo? En waar kan je deze kopen tegen een redelijke prijs?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deten Bekijk Berichten
              Weet iemand wat een playseat zou kosten met stuur enzo? En waar kan je deze kopen tegen een redelijke prijs?

www.playseat.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davidk Bekijk Berichten
                Een G25/G27 kan je soms voor een goed prijsje op de kop tikken. Zeer degelijke sturen voor hun geld. Ikzelf heb een Fanatec GT3RS setje staan, supervet!

Ik neig ook naar G25, maar echt goedkoop zijn ze ni..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deten Bekijk Berichten
                  Stevie is ook aan het kijken voor een stuur met playseat. Misschien kunnen jullie afspreken om er twee tesamen te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RSTim Bekijk Berichten
                    Stevie is ook aan het kijken voor een stuur met playseat. Misschien kunnen jullie afspreken om er twee tesamen te kopen.
                    Ja kweet het, al ne keer gekeken ma toch wel nog prijzig ze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                      Ik neig ook naar G25, maar echt goedkoop zijn ze ni..
                      ik heb er ook ff over getwijfeld maar achteraf was het zijn geld toch wel waard. Heb er nooit spijt van gehad. Speel er gtr2 of een andere sim mee, echt schitterend. Denk niet dat zo een stuur volledig tot zijn recht komt met gt, al heb ik dat nooit geprobeerd.
                      Een g25 is ook waardevast, als het u niet ligt verkoopt ge hem nadien met 10 euro verlies. Was ook mijn plan, maar hij mag blijven

Comment

We hebben gisteren met de Simliga een Lanparty gedaan, dus 'k heb verschillende stuurkes kunnen testen. Mijne G25 is voor mij meer dan voldoende, maar moest ik nog niet zo'n stuur hebben een paar dikke alternatieven getest. De G27 is echt een verbetering tov de G25. Hij is stiller, voelt steviger aan, de shifter is degelijker, en de feedback lijkt smoother. EN ge hebt wa knopkes extra, da's altijd handig.

Maar 't coolste stuur was deftinitely de Porsche GT3RS van Fanatec! Der zit een motortje in van een RC autotje, om u een idee te geven. De feedback was redelijk krachtig (hangt van de settings af natuurlijk), maar bvb in iRacing moet dat ding niet meer hebben dan 8% feedback!! Wat me vooral opviel was dat de feedback abnormaal smooth was. Dat stuur ligt dan nog eens bangelijk in de hand, 't voelt bijna als een echt autostuur aan. Als de G25 ooit de geest geeft, weet ik wat er in huis komt!!

Comment

ik kom van de driving force pro en heb nu de G25.

mijn advies: Driving force pro. De G25 is de meerprijs niet waard. De versnellingsbak trekt op geen kloten, de pedalen vind ik dan wel weer heel fijn. Maar al bij al vind het niet echt een enorme verbetering over de pro.

groeten

Niels

Comment

Gij vindt dat die meerprijs niet waard? Ge vergelijkt appelen en peren hè...

DFP: Superzwakke en vooral trage feedback (maar 1 aandrijfriem), iets te klein naar mijn goesting, en maar 2 pedalen, elks met een zwakke weerstand.

G25: Sterkere feedback (2 aandrijfriemen), groter stuurwiel in echt leer , een degelijk pedalenblok met 3 metalen pedalen. De weerstand kan beter (op te lossen met nieuwe coils) maar dan nog, een PAK beter dan de pedalen van de DFP. Ik denk persoonlijk nog aan een andere set pedalen (VPP of zo) maar dan wordt het kostelijk hè. Steek ik dat geld liever in mijn echte auto.

Enige voordeel tov de G25 is dat de DFP meer knoppen op het stuur zelf heeft. Ik denk dat het smaakgebonden is. Als je enkel maar wat playstation racegames speelt, is een DFP (nu de DF GT) imo wel voldoende denk ik. Als je gaat simracen, dan is een G25 een must.

Comment

Idem ,liever iets meer betalen en een G25.
                              Heb het mijne nu bijna 2 jaar en ik zou niks anders meer willen ( of moest ne G27 of ne fanatec zijn )
                              2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                              2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                              2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Als je met zo'n stuurtje rijdt, is het dan echt nodig om dat te bevestigen op een playseat? Als je gewoon op de sofa zit lopen de pedalen dan niet weg en hoe blijft je stuur en versnellingspook stabiel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RSTim Bekijk Berichten
                                  Als je met zo'n stuurtje rijdt, is het dan echt nodig om dat te bevestigen op een playseat? Als je gewoon op de sofa zit lopen de pedalen dan niet weg en hoe blijft je stuur en versnellingspook stabiel?

als ge een beetje handig zijt kun je voor de sofa wel zelf iet in mekaar flansen en stabieliteit hangt dan volledig van constructie af.

en anders hier : http://www.wheelstandpro.com/main.php?fserver=gt of iets in die zin.

maar ik zou toch maar voor ne playseat gaan.

Comment

OF ge doet zoals ik, en zet alles op 1 grote bureau: PC, PS3, groot scherm, speakers en stuur. Werkt prima, en met de HD schermen tegenwoordig is het nog goed te doen qua prijs ook. Extra voordeel: mijn madam kan rustig vrouwentv zien terwijl ik game

Comment

Zelf heb ik een G25 met een gamestoel van SRstoel.nl Deze is goedkoper dan de Playseat stoelen en is lekker stabiel voor de G25. Het stuur ziet er gaaf uit en voelt direct aan. Ik ben zeer tevreden en kan niet wachten op Gran Turismo 5!

Comment

Heeft er iemand een g25 te koop? Blijkbaar niet te vinden.

Ik dacht eerst voor een DFGT te gaan, maar die heeft geen peddles.
                                        Kan je de g25 ook gebruiken met enkel de peddles? Dus zonder koppelpedaal en manuele shifter? Vb. voor F1 2010.

Comment

Working...
                                        X