Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Need For Speed Shift 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aja en het verschil RWD-Front Engine en RWD-Porsche is echt proper uitgewerkt, ik voel een duidelijk verschil. Ik weet niet of het in 't echt ook zo is, maar ge voelt de kont zich echt zetten in een bocht, en je voelt dat je zuiverder moet rijden dan pakweg met een M3.

Comment

• Gisteren nog eens effe gas gegeven in Shift, ook om de patch te testen. Ik kan niet zeggen hoe groot het verschil is, maar 't voelt gewoon allemaal goed aan en dat is wat telt.
      Hoe kom je achter beste FFB-settings? Hier staat hij nu op 100%, en het stoort niet echt moet ik zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
        Aja en het verschil RWD-Front Engine en RWD-Porsche is echt proper uitgewerkt, ik voel een duidelijk verschil. Ik weet niet of het in 't echt ook zo is, maar ge voelt de kont zich echt zetten in een bocht, en je voelt dat je zuiverder moet rijden dan pakweg met een M3.
        Volledig met je eens ! De rijconcepten komen verdomd goed overeen met de realiteit.
        Rij eens met de Lotus Elise of Exige, miljaar zeg één van de moeilijkste wagens (net als in realiteit).
        Bouw je SLS AMG uit naar een ultra race machine en ondervindt dat die powervolle racemachine veel moeilijker bestuurbaar is. Je zal echt meer moeten doseren met gas en rem (moeilijker op G25/27)

Hoe meer ik met dat spel speel en kan gaan vergelijken met de realiteit, hoe meer ik moet toegeven dat het heel goed in mekaar zit. De ideale lijn gebruik ik enkel om mijn rempunt te bepalen. De "echte" circuitlijnen zijn dikwijls een pak sneller dan dat groene lijntje

Het wordt wel pas realistisch vanaf niveau 9, dan kom je in de zone waar het een sim wordt. Je moet echter wel met alles "af" rijden, anders krijg je een zwaar vertekend beeld van de realiteit !!! Maar dan ook echt zwaar vertekend.

Je instellingen bepalen maw hoe realistisch het wordt. Op Spa in elite mode met tegenstand op hard is het gene kattepis !

Betreft fanatec: er heeft daar een duitse piloot de instellingen op video gezet (zoek de link) om dit realistisch te spelen. Man man man, uw stuurke in standaard of met die specs, het is een totaal andere beleving. Met de standaard instellingen voelt het totaal niet realistisch aan.

Ik heb in ons weekendhuis een G27 stuurke staan, ook hiervoor moet je andere instellingen ingeven om een beter stuurgevoel te krijgen, maar nooit krijg je een gevoel van "realiteit". Maw het gebruikte stuur bepaalt voor een groot stuk ook het sim gehalte (evenals de pedalen).

Als je met een sim gevoel online gaat spelen tegen mensen die het "spel" spelen dan ben je natuurlijk niet echt snel, maar dan gebruik je de hiaten om snel te zijn. Ik erger me dan Die vliegen daar over het gras of zand alsof het niks is, net op de grenzen die het spel bepaald heeft, en ervoor zorgt dat de "amateur" speler nog een marge heeft. Pas op dat is geen kritiek, zeker niet, ik probeer gewoon een beeld te schetsen van het sim gehalte en dat is mits de juiste "mods" echt geniaal goed ! en ja.........voor de eerste keer voel ik iets dat eigenlijk zeker zo goed is als GTR-2 of r-factor.

De motorsounds zijn ook ferm evenals de realiteit van het circuit.

Chapeau !

Indien gewenst wil ik wel eens tijd maken (niet direct) om de "juiste" instellingen voor een G27 (en G25) stuurtje en fanatec stuur te posten. Je zal het verschil absoluut voelen !
        Last edited by Jokke_vlo; 24/06/2011, 16:00.

Comment

• Haha hoe zalig Jokke. Het kind in u of de console van de kinderen?
          Ik hoop in ieder geval binnen een dikke tien jaar ook met mijn playstation 6 od te kunnen spelen

Comment

• Kwam er ook geen patch voor de PS3?
            2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
              Haha hoe zalig Jokke. Het kind in u of de console van de kinderen?
              Ik hoop in ieder geval binnen een dikke tien jaar ook met mijn playstation 6 od te kunnen spelen
              Met ouder worden, wordt je terug kinds. Ti's gewoon een goedkope manier van tracken. Alles bij mekaar goedkoper dan een set banden

Comment

• Als iemand anders eens tijd heeft om de beste set-up voor een Gumpert Apollo op Zolder te uploaden? Ik blijf zitten op een 1.23.200 of zoiets.

Comment

• Die settings heb ik ook ondertussen, voelt echt heerlijk, maar ge moogt ze altijd nog eens posten (foto van uw scherm of zo is genoeg ze), mss dat het nog beter kan. En idd, Spa in de GT3 of GT1 (zodat uw auto het verschil niet kan maken) is retevet

Comment

• Hallo,

Ik heb al gelange tijd een dringende vraag. Twee eigenlijk. Heb gelezen, en gezien dat je in Shift 2 ook met de Alfa Guilietta moet kunnen rijden, nu lijkt me dit echt een verademing. Is deze auto alleen te verkrijgen als je de limited edition koopt, of krijg je deze later in het spel, in carrière-modus alsnog zelf vrijgespeeld? Hij staat namelijk wel tussen de bestanden bij 'Vehicles' in mijn hoofdmap.

Daarnaast ik speel het via een Xbox-360 controller voor de PC, iemand die daar nice settings voor weet? Zelfs na de patch ervaar ik nog niet het ultieme racegevoel.

Mvg, Casper

EDIT: Is het daarnaast ook mogelijk andere auto's aan je carlot toe te voegen? Die je dus download?
                    Last edited by ; 24/06/2011, 18:41.

Comment

• Ik rij constant met ideale lijn uit, en alle rijhulp af behalve ABS. Het nadeel daarvan vind ik dat je veel minder goed kan merken als je wielen blokkeren als in het echt, of ben ik daar mis in?

Comment

• Pas op want ik krijg snel het verwijt dat ik te veel expert lijk, dat is voor alle duidelijkheid niet het geval
                        Met de settings in Elite en daarnaast de juiste settings (sensitivity settings) bij het option menu krijg je een redelijk goed en communicatief gevoel.

Rem je progressief (of degressief) of zit je met een besturing waarbij het alles of niks is? Als je balans verliest bij het remmen, helpt het om te doseren, dat is bij een G25 pedaalset niet makkelijk. Bij de fanatec gaat dat weer zeer goed. Zou het daaraan ook kunnen liggen?

Comment

• Ik heb gisteren een keer geprobeerd en 't is wel vrij goed te merken wanneer alles blokkeert.
                          Nu is het een kwestie om het rempedaal goed af te stellen, en dan opnieuw leren rijden. Rondetijden zijn er ineens een pak op achteruit gegaan natuurlijk...

edit: is er een mogelijkheid om de screenshots van in het spel op uw pc te krijgen? (dus de foto's die genomen zijn in fotomodus)

Comment

• Het is me niet duidelijk wat je geprobeerd hebt? Elite settings?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                              Het is me niet duidelijk wat je geprobeerd hebt? Elite settings?
                              Ja. Da's gewoon alles uit he.

Comment

• Idd trager, maar wel leuker en vooral: een pak realistischer !

Comment

• + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                    Pas op want ik krijg snel het verwijt dat ik te veel expert lijk, dat is voor alle duidelijkheid niet het geval
                                    Met de settings in Elite en daarnaast de juiste settings (sensitivity settings) bij het option menu krijg je een redelijk goed en communicatief gevoel.

Rem je progressief (of degressief) of zit je met een besturing waarbij het alles of niks is? Als je balans verliest bij het remmen, helpt het om te doseren, dat is bij een G25 pedaalset niet makkelijk. Bij de fanatec gaat dat weer zeer goed. Zou het daaraan ook kunnen liggen?
                                    Rij je niet liever met bv gtr evo? Dat zou toch een stuk realistischer moeten zijn?

Comment

• Ik rijd met GTR2 ( realistischer dan evo) maar dat is nu toch al redelijk "oud" ik vind de beleving in NFS eigenlijk wel evenwaardig, vooral omdat de auto zelf realistisch aanvoelt......

Comment

• Vreemd spel... Speel met gamepad, settings wel een beetje getweaked zodat ik wat beter controle heb over de wagen. Speelde eerst met hulp aan (en met de groene lijn) en had alle moeite van de wereld om een fatsoenlijke ronde te rijden.

Na het lezen van deze topic eens Elite mode opgezet, rarara ik rij makkelijk weg van iedereen... eigen lijnen zijn zoveel beter En met de hulp af ben je er volgens mij onderbewust meer mee bezig dat je de auto onder controle moet houden, wat beter is voor mijn rijstijl

Comment

• Idd! Nu met een gamepad schijnt het niet zo heel makkelijk te zijn, maar da's ook weer een uitdaging dan hè. Ik rijd al zo lang niet meer met de controller (PS3 staat aan de pc, met ne goeien breden bureau om mijn stuur aan de kant te schuiven) da'k het niet meer kan om eerlijk te zijn

Gisterenavond nog eens wa gereden, in attack mode de GT3 klasse getackled, easy peasy, maar wel eerst het circuit masteren best, anders zijt ge daar altijd 1 of 2 ronden mee bezig. En dan zitten ze ff in u gat hè Eens 't circuit gemastered is rijd ik ze wel makkelijk los, maar 't blijft het leukste, de GT's, veel leuker dan getunede bakken. Ook de Retro klasse ff uitgespeeld met de Skyline R32 Works Kap smijt kap smijt 4WD asskicking power, de Werner zou zot worden

Comment

Working...
                                          X