Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motion Simulator-Project

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Motion Simulator-Project

Dag autoforum-leden,

Mijn naam is Ruben en ik studeer aan de KULeuven. Ik zit momenteel in een project waar we de ontwikkeling van een motion simulator volledig uitwerken. Deze simulator is gemaakt voor o.a. gaming toepassingen, en we proberen de prijs zo laag mogelijk te houden zodat hij ook voor privégebruik kan dienen. De huidige simulatoren op de markt kosten al snel € 15 000, maar wij zijn in staat om deze kostprijs drastisch te drukken.

Een werkend prototype, gemaakt door een van onze teamleden, kan je hier al zien: http://www.youtube.com/watch?v=BL2CCf8e4Us

In teken van ons marktonderzoek, zou ik jullie willen vragen om even een kleine enquëte in te vullen. Het is maar een paar minuutjes werk (écht, niet zoals die enquêtes die dan toch een kwartier duren) maar het is wel een enorme hulp voor ons, aangezien we heel moeilijk aan data over potentiële klanten e.d. geraken.

Het is ook de bedoeling dat deze simulator binnen afzienbare tijd echt op de markt komt (waarschijnlijk eerst binnen de BeNeLux), dus feedback of bedenkingen mogen ook altijd gepost worden. Alvast bedankt!

Enquête: https://spreadsheets.google.com/view...RENRb0d2TXc6MQ
    Last edited by ; 14/12/2010, 20:46.

Ziet er leuk uit op de video, maar zijn de bewegingen bij een racespel niet wat overdreven, zo veel veert een auto toch nooit door in een bocht? Of is dat om het effect wat het geeft gedaan omdat ge wat moet overdrijven om de sensatie van de realiteit te benaderen.

Ga zo uw enquete invullen, vind het een mooie project en ik denk dat als hij echt niet te duur is het zeker een succes wordt

Comment

Voilà, ingevuld, vakcollega.

Comment

@Geezer: Ja de bewegingen zijn niet de echte bewegingen die je maakt in de wagen, maar ze bootsen wel het gevoel na als je erin zit. Doordat de simulator geen versnelling heeft, wordt de zwaartekracht gebruikt om bepaalde krachten te weergeven en daardoor gaat hij zo scheef hangen af en toe. Maar ik verzeker je dat je bekaf uit die simulator kan stappen=)

Merci voor de reacties al!

Comment

'k Heb het ingevuld, maar 'k heb als referentie de VRL opgegeven hè, daar had ik hem al zien staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GoofR Bekijk Berichten
            @Geezer: Ja de bewegingen zijn niet de echte bewegingen die je maakt in de wagen, maar ze bootsen wel het gevoel na als je erin zit. Doordat de simulator geen versnelling heeft, wordt de zwaartekracht gebruikt om bepaalde krachten te weergeven en daardoor gaat hij zo scheef hangen af en toe. Maar ik verzeker je dat je bekaf uit die simulator kan stappen=)

Merci voor de reacties al!
            Het feit die bewegingen zo overdreven zorgt ervoor dat je moeilijk een "gevoel" voor de auto in het racespel kan krijgen. (alé, dat is mijn ervaring toch met de gewegende simulators die er zijn.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
              Het feit die bewegingen zo overdreven zorgt ervoor dat je moeilijk een "gevoel" voor de auto in het racespel kan krijgen. (alé, dat is mijn ervaring toch met de gewegende simulators die er zijn.)
              Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet in onze simulator heb kunnen zitten, omdat het prototype momenteel geen kleppen heeft (deze waren eigendom van KULeuven en moesten teruggegeven worden). Deze zullen wel snel terug aangekocht worden. Het ontbreken van de mogelijkheid om te versnellen en vertragen neemt in mijn ogen ook een deel van de realiteit weg, maar de ontwerper hiervan zegt dat als je er even inzit, je dit gevoel toch gaat krijgen. Hoe bruusk de bewegingen zijn, kan je natuurlijk ook zelf bijstellen. Wil je arcade-achtig rijden kan je zorgen voor overdreven bewegingen, wil je echt een simulatie zet je ze minder.

Nogmaals bedankt al voor de reacties! Dit is echt een grote hulp voor ons project.

Comment

Ook ingevuld

Comment

Knap! Succes
                  2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Grootste probleem lijkt mij dat uw publiek voor een groot deel uit jongeren bestaat en dat die niet zo kapitaalkrachtig zijn. 4000 is dan nog steeds veel, al is het relatief misschien weinig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                      Grootste probleem lijkt mij dat uw publiek voor een groot deel uit jongeren bestaat en dat die niet zo kapitaalkrachtig zijn. 4000 is dan nog steeds veel, al is het relatief misschien weinig.
                      Dat is inderdaad iets wat we nu proberen uit te zoeken in ons businessplan met o.a. deze enquête. Ik zelf sta er ook nog wat sceptisch tegenover, maar uiteindelijk valt het nog vrij positief uit tot nu toe en geraak ik ook meer en meer overtuigd. Er zijn verschillende bedrijven die overleven met veel duurdere machines die zelfs minder vrijheidsgraden hebben (in minder richtingen kunnen bewegen), dus er is zeker een markt. En er zijn ook gamers die zot veel geld uitgeven hoor En dan zijn er ook nog de 'hobby' racepiloten die eventueel geinteresseerd zouden zijn, en mensen als DDke die het als promotiemateriaal zouden willen gebruiken op beurzen e.d. Hopelijk weten we binnen enkele weken meer!

Comment

Working...
                      X