Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lego Technic revisited !!!
Collapse
X
-
Nostalgie . Hier ook een zeer grote lego-fanaat.
Mijn lego's zaten allemaal in enkele bakken, sommigen volledig opgebouwd, anderen half, en de meesten volledig uit elkaar in dezelfde bak. 5 jaar geleden heb ik ze allemaal eens heropgebouwd zodat ze compleet waren, daarna ze allemaal afgebroken en in een aparte zakjes met hun bouwplannen gestoken. Dertigtal pakketjes liggen bouwklaar.
Ooit haal ik dat weer van de zolder en maak ik ze opnieuw.
Mijn favo's:
1/ Model Team truck met aanhangwagen en jetplane (jetplane de trailer opheisen ; truck en trailer feilloos achteruitrijden rond obstakels )
2/ Pneumatisch front-end loader. (die differentiëlen ; die kruiskoppeling )
3/ Lego city truck die 3 formule 1 wagens draagt en met vooraan een compartiment voor het gereedschap en reservemateriaal
Latere versie van dit:
Heb in die tijd mijn Nintendo verkocht, lego was leuker.
Leuk topic trouwens.
Comment
-
1972: mijn eerste (set uit 1985)
8020: mijn eerste unviersal set (set uit 1984)
8841: dit was mijn tweede set, alhoewel uit 1983
8040: mijn tweede universele set(set uit 1984), ik was 8, tot 12u 's avonds gevloekt tot elk ding ineen zat. eerste pneumatic generatie was wel niet schitterend.
8842: motor was wel tof, maar rap uiteengehaald... weet niet meer waarom(set uit 1986)
8620: arctic scooter! ik was zo zot van dat ding. Die eerste technic mannekes! En da wit technic, dat was echt nieuw toen.(set uit 1986)
8660: niet veel later gekregen na de scooter. Rupsbanden (set uit 1986)
8832: zalig autootje, had één enkele ophangingsveer achteraan.(set uit 198
8825: vond ik niet zo leuk, maar gegeven paarden...(set uit 1990)
8840: leuke buggy. Nieuwe motor enzo. in V2 (set uit 1990)
Comment
-
had zelf zo'n 25 dozen technic en heb er oneindig veel uren mee gespeeld.
leukste modellen:
- de rode go-cart met eencilinder motor
- het chassis met 4 cil boxer motr en 3-versnellingsbak
- de evolutie op de vorige, de rooie auto met klaplichten
- de rode kraan, pneumatisch bediend
- de gele vlieger... knuppel kon in alle richtingen bewegen en de flaps werkten mooi mee!
- de tractor met ploeg
- een rooie unimog waarbij je de schep vooraan kon veranderen in een sneeuwruimer
heerlijk speelgoed... om nog maar te zwijgen van de "eigen-creaties"Porsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichtenlaatste must have, nr 3 , had motor om echte compressor aan te sturen en met de reservelucht kon je dan drie pneumatische armen laten werken. Gedaan met manueel pompen.
Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichtenheerlijk speelgoed... om nog maar te zwijgen van de "eigen-creaties"__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk Berichten
maar omdat die laatste ontwerpfouten had ( als je de wielen uitklapte, zat hier de standaard veer achter, welke te krachtig was. hierdoor brak er altijd een lego-onderdeeltje kapot. )
heb ik die afgebroken, en sinds ik op dat moment 2 motoren + 1 motortje had. + nog een set rupsbanden van en ander voertuig.
had ik het geheel omgebouwd naar een 1 persoonstank. met Minigun.
wes wel leuk, was bijna indestructabel en reed bijna overal over.
ik ben aan het wachten op een lego technics versie van cad IPV legocad.
waarna ik me nog wel eens wil bezig wil houden met iets nieuws te ontwerpen.
op dit moment baard mij vooral onafhankelijke wielophanging en 4w drive me een beetje zorgen.
en dan leggen we er zoiets in
+ YouTube Video
+ YouTube Video Last edited by Timmie; 24/01/2011, 23:17.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk BerichtenHet verwondert me dat je dit kent,ik dacht dat je als kind alleen maar een cowboypak en revolver had.
mij wel altijd bezig gehouden met techniek. al was het maar een knikkerbaan.
en had je wat meer naar sommige van mijn posts gekeken ipv grapjes op te picken van anderen had je dit mss wel door gehad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk BerichtenVlug even op zolder gaan zien..
ooh ja die 8064 ken ik nog goed, veel mee gespeeld, nu jammer genoeg weggedaan, als die terug kon kopen....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
Met deze heb ik me rot geamuseerd:
...kon je mooi gepast deze mee takelen:
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichtenje kan nu zelf je doos samenstellen en doorsturen naar lego
de meeste wielen en tandwielen zijn niet stock
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk BerichtenFreaks!
+ YouTube Video
sequentiele 7 bak,
remmen,
sturing
uitklapbare spoiler
+ YouTube Video
+ YouTube Video
en toch allemaal zo kindvriendelijk he.
+ YouTube Video
+ YouTube Video
Comment
-
Lego Technic
Mijn droom was een 8880 Supercar, echter Sinterklaas heeft 'm nooit gebracht. Enkele jaren daarna wel de 8448 gekregen. Veel mee gespeeld, al is het natuurlijk geen echte Technic.
Ik geloof dat dit m'n twee eerste Lego Technic doos was, ook goede herinneringen aan. Vooral de kart z'n één-cilindermotor kon me blijven boeien.
Een kameraad heeft vorig jaar de politiewagen volledig in 3D in AutoCAD getekend. Elk blokje stuk voor stuk opgemeten met de schuifmaat en zelf getekend.
Ten slotte wil ik jullie dit technisch vernuft zeker niet onthouden:
+ YouTube Video
Comment
Comment