Mededeling

Collapse
No announcement yet.

iRacing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • iRacing

    Aangezien we het RS topic wat aan het vervuilen waren maar eens besloten om hier een apparte thread over te openen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat er heeeeeeel veel interesse zal zijn, maar mensen die ook maar in enige vorm graag simracen zouden deze eigenlijk eens moeten proberen.

    Ik ga er zelf geen openingspost aan spenderen, want iemand die ik ken heeft alles mooi samengevat in een mooi artikeltje voor een ander forum.

    [/CENTER]


    Developed by: IMS (deels oud Papyrus)
    website: www.iRacing.com


    [spacer]

    iRacing is een subscription based online racing game. Je zult dus maandelijks een bedrag moeten betalen om online deel te nemen aan races en gebruik te maken van de content. Wat krijg je hier voor terug? De mogelijkheid om op gezette tijden (afhankelijk van de klasse om het uur of om de 2 uur) deel te nemen aan online public races. Nou hebben we hier allemaal vrij slechte ervaringen mee (public races dan) maar waarom werkt dit nou zo goed in iRacing?

    Safety Rating

    Je Safety Rating bepaald voor welke License je in aanmerking komt. Hoe hoger je Safety Rating, hoe hoger je in License terecht komt. Safety Rating verkrijg je door races te rijden zonder incidents. Incidents heb je in de vorm van Contact (0x), Contact met Schade(2x), Zwaar Contact met andere Rijder (4x) Off Track (1x) en Loss of Control (2x). Afhankelijk van je License tellen de incidents al zwaarder mee, heb je een D License en rijd je een race van 15 rondjes met 2 incidents, krijg je een Safety Rating van 0.10 erbij, heb je een Pro license en 2 incidents, dan kan het zelfs zijn dat je Safety Rating verliest van -0.04. Op deze manier zul je zien dat naarmate iemand zijn license hoger wordt, hij zich bewuster is van het niet maken van fouten, en dus contact probeert te vermijden. Wat neer komt op een meer realistischere tactiek tijdens het racen, in het echt wil je namelijk ook niet van de baan af schieten of schade rijden door contact.

    Een mooi artikel waarom ze bij iRacing gekozen hebben voor Safety Racing: safety ratings a cure for the mayhem in online racing games/

    Licenses

    Iedereen begint met een Rookie Oval License, Rookie Road License en een Safety Rating van 2.50. Je stijgt in license door een Safety Rating te halen van 3.0 en te voldoen aan een minimum aantal gereden races of time trials. De license stijgingen gebeuren na ieder Seizoen (rookie seizoenen duren 1 maand), maar er is nu ook het Fasttrack Systeem waardoor je niet iedere keer hoeft te wachten op het einde van het seizoen, hiervoor moet je echter een Safety Rating halen van 4.0 voor je huidige License. Dit is vrij moeilijk en kost een hoop racen, maar hierdoor kun je wel een stuk sneller stijgen in License (ik heb nu bijvoorbeeld in 2 weken tijd al bijna mijn B License te pakken, dit hangt er natuurlijk vooral vanaf hoe veilig je op de baan rijd!)

    Als je eenmaal een License verdient hebt, is het niet zo dat je die License behoud, je zult ervoor moeten zorgen dat je Safety Rating voor de License Boven de 2.0 blijft, anders zul je aan het einde van het Seizoen teruggezet worden in License, komt je Safety Rating onder de 1.0, dan wordt je per direct teruggezet in license. Je kunt echter nooit teruggezet worden naar je Rookie License.

    Je hebt in iRacing de volgende Licenses:
    Rookie License - Rode Streep op Auto, License en Helm Banner
    Class D License - Oranje Streep op Auto, License en Helm Banner
    Class C License - Gele Streep op Auto, License en Helm Banner
    Class B License - Groene Streep op Auto, License en Helm Banner
    Class A License - Blauwe Streep op Auto, License en Helm Banner
    Pro License - Weggelegt voor de Top van iRacing, Zwarte Streep op Auto, License en Helm Banner

    iRating

    iRating is de indicatie die je van iRacing meekrijgt waaraan je kunt zien hoe goed iemand is en waar iemand ingedeelt wordt in een online Race. Hoe hoger je iRating hoe sneller je (in principe) bent. Als er 90 mensen zich inschrijven voor een race waar maximaal 15 man aan mee kunnen doen, zullen er 6 splits zijn. Splits zijn eigenlijk de verschillende servers voor dezelfde tijdstips, deze splits worden ingedeeld op iRating. Hoe hoger je iRating, des te hogere split kom je in terecht. De Topsplit is de hoogste klasse waar je in terecht kunt komen, hier zitten dus de snelste mensen in. Het mooie van iRating is dat je dus altijd terecht komt met mensen met dezelfde iRating, en in principe dus van dezelfde snelheid Wat er op neer komt dat je altijd gave races hebt met mensen met dezelfde skills.

    en indicatie van iRating (road):
    8000+: 2 man
    7000 tot 8000: 3 man (waaronder Huttu)
    6000 tot 7000: 18 man
    5000 tot 6000: 50 man
    4000 tot 5000: 170 man
    3000 tot 4000: 440 man
    2000 tot 3000: 1563 man
    1000 tot 2000: 9343 man
    0000 tot 1000: 7608 man

    Dat zal een beetje een indicatie geven van waar de meeste mensen in vertoeven.

    Realisme

    Tracks: De tracks zijn ongekend realistisch, alle circuits zijn gelaserscanned wat betekent dat ze zo natuurgetrouw zijn als mogelijk, en dit merk je ook. Alle heuveltjes, hobbeltjes en hoogte veranderingen kloppen. Als in het echt een bepaalde lijn sneller is doordat er een bobbel ligt in een bocht, dan is het in de sim ook sneller door die lijn te nemen zonder bobbel. De ISI engine die we allemaal kennen van SimBin en Rfactor kan dit soort dingen niet simuleren, maar de engine van ISM is hier speciaal voor gemaakt. De circuits zien er visueel misschien niet spetterend uit, maar doordat de circuits bestaan uit onnoemelijk veel detail vergt het toch wel wat van je systeem als je het op de max wilt draaien. Spetterend hoeft in principe ook niet voor een Sim, natuurgetrouw is wat ik persoonlijk zoek, en dat kan gewoon niet beter als laserscannen. Op een recht stuk zoals op watkins glen waar er kieren in het asfalt zitten, voel je ook gewoon de wagen eroverheen trillen/denderen. wat me direct brengt naar..

    FFB: Moeilijk te omschrijven, maar nagenoeg perfect, het werkt heel simpel met instellen, en je hebt er daarna vrij weinig omkijken meer naar, je kunt de kracht aanpassen, maar voor de rest ook eigenlijk niet, wat ik persoonlijk een goed ding vind. Op deze manier rijd je met de sim zoals ze het bij ISM bedoeld hebben. Ik zou dan ook aanraden door je 900 graden stuurtje ook op 900 graden te calibreren in de game, het spel past dit vanzelf aan aan de wagen waarin je rijd, zodat het gevoel en de stuur beweging zo natuurgetrouw is als in het echt

    Wagens: Hier heb ik nog niet zoveel over gelezen, maar de wagens worden allemaal zo gemodelleerd en met zoveel mogelijk informatie van de fabrikant dat de wagens ook zo natuurgetrouw mogelijk reageren, ook worden de wagens wanneer er een foutje inzit ook gewoon aangepast aan physics om dit te repareren. De bedoeling is dus echt realisme.


    Zoals gezegd, ik ben bijzonder onder de indruk van het systeem en hoe het werkt. Het zijn eigenlijk gewoon leagueraces op door jouw gekozen tijdstippen, erg verslavend en je leert er een stuk behoudener van racen. Dikke aanrader voor mensen die graag racen, maar voor de casual racer zal ik het niet snel aanraden, daarvoor loopt het al gauw in de 100en euros op, en dat blijft toch een hoop geld voor iets wat je niet volledig in bezit krijgt. Een sim voor de Die-Hards dus!

    [spacer]

    Deel 1
    Deel 2
    Deel 3
    Deel 4


    Als je net begint met iRacing dit even doorlezen! Handleiding iRacing zeer goede handleiding geschreven door Stefan Folkerts, Tim Mosman, Jeroen Daniels en Pascal Dukers

    En nog een handige Beginners Guide: Sim HQ Beginners Guide To iRacing
    [/QUOTE]

    Er zijn al genoeg wagens waar je je mij kan amuseren, en er wordt nog steeds hard gewerkt aan nieuwe modellen. Zo komt de Ford GT ook binnenkort naar iRacing.

    Qua tracks heb je ook genoeg keuze. Een hele hoop Amerikaanse circuits (road en oval), maar ook de europese circuits komen meer en meer opzetten. Spa als hoogtepunt, maar ook Silverstone, Brands Hatch en Zandvoort zijn te berijden. Ook Zolder is in ontwikkeling, en ook wordt er hard gewerkt aan Suzuka. Er zullen steeds meer tracks gereleased worden over tijd, maar aangezien er heel wat tijd in kruipt natuurlijk kan dat soms een eindje duren.


    Gameplay gewijs is dit gewoon het summum onder de simracers. Rfactor en dergelijke is realistisch, maar iRacing gaat nog een stapje verder. De leercurve kan steil zijn, de kosten kunnen hoog zijn, maar de voldoening van het onder de knie krijgen van de wagens is echt ontzettend groot. Alle circuits zijn laser gescannend, wat inhoudt dat elk hobbeltje, elke oneffenheid,... ook ingame te voelen is tijdens het rijden.

    Het kan vrij kostelijk zijn, laat daar geen twijfel over bestaan. Je betaalt in principe maandelijks lidgeld, maar je kan dat ook gewoon met een abbonnemt doen. Ik heb bv 99$ voor 1 jaar gekozen, maar er zijn natuurlijk nog andere mogelijkheden. Ook wagens en tracks kosten geld. wagens zijn meestal 12$. Tracks gaan van 11$ tot 15$. Kan dus vrij duur zijn, maar als je veel items in 1 keer koopt kan je wel mooie kortingen krijgen tot 25%.

    Vlug een paar gameplay beeldjes.

    Skip Barber: de eerste openwheeler die je kan racen tegen anderen. Niet zo heel krachtig, maar oh zo tricky om rond te sturen. Echt een briljant wagentje waar je je zelf als ervaren simracer heel erg mee kan amuseren. Hotlap op Mid Ohio, in mijn ogen misschien wel het leukste Amerikaanse circuit

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    De Star Mazda: het trapje hoger dan de Skip Barber. Al een hoop krachtiger, en zal ook heel wat tijd in beslag nemen om hem echt volledig te leren kennen. Dit zijn 2 filmpjes die ik vanavond heb opgenomen nadat ik ze al een hele lange tijd niet meer heb aangeraakt, dus het is niet heel erg super gereden.

    Mid Ohio

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    Road Atlanta: (ook heel erg tricky circuit, aangezien je telkens opnieuw moet insturen met quasi enkel en alleen vertrouwen door een hoop blinde bochten. Maar wel een heel erg gaaf circuit

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    INhaalactie met een MX5. Dit is een van de rookie wagens waar je dus je road cariere mee start. Echt een heel leuk wagentje om alles te leren kennen, en je kan er hele gave gevechten mee hebben.

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    Een van mijn leukste crashes die ik al gehad heb. Met de Pontiac Solstice. Samen met de MX5 een rookie wagen, maar de MX5 vind ik persoonlijk een hoop beter. Kleine rukbak eigenlijk

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    F1 @ Spa (niet mijn filmpje)

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    Als er nog vragen zijn: stel ze gerust. Ik zal ze proberen zo goed mogelijk te antwoorden.
    www.flickr.com/photos/bramvds
    www.last.fm/user/lender

  • #2
    Geen Porsches ? Als ik zou simracen zou ik dat bv graag doen met de wagen die ik heb of zou willen kopen. Zeker gezien de verschillen tussen veel wagens. Begrijp ik goed dat je moet wachten tot een race start? Je kan niet gewoon opstarten even racen ?

    Comment


    • #3
      Nope , je kan oefenen op de verschillende circuits , je kan qualify's rijden en races .
      Dit is meer een game waar je echt tijd moet voor maken , als je gewoon even tussendoor rap een raceke wil doen ben je beter met GTR enzo ...

      Maar met iracing heb ik echt al zalige races gereden online , spannend tot de laaste seconde , word zeer fair gereden enzo .

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        Geen Porsches ? Als ik zou simracen zou ik dat bv graag doen met de wagen die ik heb of zou willen kopen. Zeker gezien de verschillen tussen veel wagens. Begrijp ik goed dat je moet wachten tot een race start? Je kan niet gewoon opstarten even racen ?
        Licentie van Porsche ligt bij EA, dus daar kunnen ze jammergenoeg niet aan beginnen. Anders had ie er volgens mij zeker al ingezeten. Zelfde verhaal voor Ferrari.

        Races zijn inderdaad om het uur, of om de 2u. Maar je kan ondertussen wel altijd online practice rijden waar ook altijd veel mensen aanwezig zijn.

        Als je toch bijvoorbeeld ook met Porsches wil rijden zou ik je ook Rfactor aanraden. Ook ontzettend goed, goedkoper, en een grote modcommunity waar je allerlei wagens en circuits kan voor downloaden. Enige nadeel is dat de AI in singleplayer op geen ruk trekt, en je online eigenlijk best in competitie vorm moet rijden wil je echt serieus racen.

        Dit is een filmpje (al heel oud wel) met Rfactor. Ik heb het jammer genoeg niet meer instaleerd staan, alhoewel ik de kriebels weer krijg. IK speel Rfactor vooral om offline met de wagens te rijden, enkel en alleen om de rijervaring.

        This is "Untitled" by bram van der stichelen on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.
        www.flickr.com/photos/bramvds
        www.last.fm/user/lender

        Comment


        • #5
          Ik heb iRacing zelf nu ook al enkele weken, het enige wat ik tot nu toe doe is met de MX-5 rijden, das al moeilijk genoeg vind ik. Ik heb nog nooit zo'n leuke online races gehad als met deze sim, alles gebeurd heel serieus, vooral ook onder de rijders. Je moet er inderdaad wel tijd voor maken, want met de MX-5 is het zo dat je er maar om een uur een race is waar je aan kan deelnemen. Je leeft dus wel enorm hard toe naar het moment van de start. Bij Gran Turismo ben je meestal klaar met rijden na 3 rondjes, bij iRacing heb je soms races op Laguna Seca van 25 laps, dan ben je al gauw een uurtje bezig met de warmup erbij gerekend. Ik kan iRacing aan iedereen aanbevelen die echt een serieuze race wil rijden met allemaal gelijkwaardige wagens qua prestaties, het draait dus echt om je stuurmanskunsten. Verwacht geen uitgebreid wagenpark (wat dan weer een pluspunt is bij GT5, GTR2,...) maar wel pure race sensatie met de wagens die je tot je beschikking hebt...

          Comment


          • #6
            Mocht ik vanavond tijdig thuis zijn ga ik is een proefabonnement op iracing nemen en kijken wat het geeft.

            Als ik het goed begrijp kan je bv starten met een MX-5 cup en spa als track?

            Dan schrijft ne mens zich in, mag hem betalen, wil hij inloggen en is de website "down for maintenance". Leuke start !
            Last edited by Jokke_vlo; 31/01/2011, 22:04.

            Comment


            • #7
              Spa is betalen .

              Ma de MX5 op laguna seca of lime rock is ook dikke fun

              Comment


              • #8
                Morgenavond nog is verkennen ga direct voor spa dat kan ik irl ook niet

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                  Mocht ik vanavond tijdig thuis zijn ga ik is een proefabonnement op iracing nemen en kijken wat het geeft.

                  Als ik het goed begrijp kan je bv starten met een MX-5 cup en spa als track?

                  Dan schrijft ne mens zich in, mag hem betalen, wil hij inloggen en is de website "down for maintenance". Leuke start !
                  Is omdat het nieuwe seizoen gaat starten en ze alles in orde moeten brengen En er een paar updates ook worden toegepast.

                  Met de MX5 cup kan je meteen starten ja. Maar niet noodzakelijk meteen op Spa. Er is een vaste kalender. één week lang wordt er op hetzelfde circuit gereden. Daarna wordt er gewisseld. Je kan natuurlijk altijd testen op Spa met de MX5 testen. De MX5 doet in competitieverband enkel Lime Rock en Laguna seca aan omwille dat het 'maar' een rookie class is. Klasse D kan je wel in de grand touring club meedoen met een Jetta of MX5, en wordt er op het einde van het seizoen Spa aangedaan.

                  Ik zou gewoon zelf eens kijken als je je geregistreerd hebt op de site wat je precies allemaal wil doen. JE gaat sowieso eerst de rookie klasse moeten doorgaan, maar als je gewoon een paar races op je gemak en buiten de brokken blijft zal je al rap naar D gaan. En in D zijn er zeker een paar leuke klasses waaronder de mustang GT cup en de SKip Barbers

                  Ik ga toch meedoen met de grand am serie nu. Wil eens richting B klasse gaan. Heb in geen maanden meer een officiele race meegedaan, en de grand am leek me altijd al leuk, enkel was het vorige keer nog klasse B. Nu dus C, en kan ik er lekker met meedoen
                  www.flickr.com/photos/bramvds
                  www.last.fm/user/lender

                  Comment


                  • #10
                    Net de eerste rondjes met de Riley Daytona Prototype achter de rug. Wat een kar Gaan nog geweldige races worden.
                    www.flickr.com/photos/bramvds
                    www.last.fm/user/lender

                    Comment


                    • #11
                      Vlug een rondje opgenomen op Watkins Glenn.

                      duidelijk dat T1 niet echt super is, maar dat is zo'n kreng Om nog maar te zwijgen van de chicane erna...

                      + YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                      www.flickr.com/photos/bramvds
                      www.last.fm/user/lender

                      Comment


                      • #12
                        Gisteren me eens aan gewaagd. Met het grote nadeel dat in zowat elke qualify of race mijn computer crashte. Leuk is anders.

                        Mogelijk draait mijn portable te warm en moet ik een vast computerke aankopen.

                        Los daarvan is het wel ENORM tijdrovend en ingewikkeld.

                        Als ik het goed begrijp moet ik deze week dus de hele week met die MX5 op het zelfde circuit rijden voor die rookie wedstrijden?
                        Ik rijd blijkbaar nvidia cup of zoiets. Altijd maar Lime Rock waar ik dus maar 1.02.05 rijdt met een fixed set up......

                        Alle hulp en uitleg welkom

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                          Gisteren me eens aan gewaagd. Met het grote nadeel dat in zowat elke qualify of race mijn computer crashte. Leuk is anders.

                          Mogelijk draait mijn portable te warm en moet ik een vast computerke aankopen.

                          Los daarvan is het wel ENORM tijdrovend en ingewikkeld.

                          Als ik het goed begrijp moet ik deze week dus de hele week met die MX5 op het zelfde circuit rijden voor die rookie wedstrijden?
                          Ik rijd blijkbaar nvidia cup of zoiets. Altijd maar Lime Rock waar ik dus maar 1.02.05 rijdt met een fixed set up......

                          Alle hulp en uitleg welkom
                          Om de week wordt er inderdaad van circuit gewisseld. Bij de nvidia cup is dat inderdaad afwisselend tussen Lime Rock en Laguna. Lime Rock is trouwens ondanks zijn korte lengte echt een tricky baantje. Balans is daar echt wel belangrijk. Voor setups kan je altijd even kijken op het forum. Mensen delen veel hun setups, en vaak zijn ze ook vaak een voelbare verbetering. Alhoewel het bij de MX5 eigenlijk niet zoveel verschil maakt.

                          Tijdens sessies ook gewoon eens anderen volgen, kijken waar zij precies remmen, hoe ze insturen,... Helpt bij mij ook vaak als ik een circuit leer kennen met een wagen. Trouwens niet eens zo'n slechte tijd hoor. Gewoon blijven rijden en je gaat wel meer een meer tienden vinden

                          Het kan allemaal nogal ingewikkeld overkomen in het begin. Had ik ook, maar je leert het systeem wel al vrij snel kennen.

                          Nu ga ik eens voor mijn persoonlijk gain iets vragen: had je al een referral aangegeven? Ik ben normaal niet zo'n referral hoer, maar ik krijg er dan wel 10$ dat ik kan besteden aan bv een nieuwe wagen. ALhoewel ik denk dat het nu te laat is, ik weet niet of je het na je registratie nog kan doen.

                          Als er specifieke vragen zijn, gewoon stellen. Ik ga mijn best doen om ze te antwoorden. Ik zou alvast de eerste races uit de problemen blijven en je safety rating laten groeien. Als je boven de 4.0 komt promoveer je direct en moet je niet wachten tot het einde van het seizoen, en kan je gewoon al in de D klasse gaan rijden. Daar heb je de leuke Mustang tot je beschikking, en de Skip Barber. NIet dat de MX5 slecht is, maar het is geen wagen waar je eeuwig blijft met rijden.
                          Last edited by lender; 02/02/2011, 12:09.
                          www.flickr.com/photos/bramvds
                          www.last.fm/user/lender

                          Comment


                          • #14
                            Referral gaat idd niet meer Bedankt voor het advies. Weet niet dat of dat spel iets voor mij is, bovendien met een computer die constant crashed is er ni veel fun aan.

                            We zien wel, ik moet rond 1min rijden en dat lijkt me een onmogelijkheid

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                              Referral gaat idd niet meer Bedankt voor het advies. Weet niet dat of dat spel iets voor mij is, bovendien met een computer die constant crashed is er ni veel fun aan.

                              We zien wel, ik moet rond 1min rijden en dat lijkt me een onmogelijkheid
                              gamen en racen op een laptop heb ik sowieso nooit gedaan, geef mij maar een vaste desktop.

                              Wacht maar tot je een eerste leuke race hebt gereden, je zal dan misschien wel plots omslaan. Oefenen en dergelijke is allemaal goed en wel, maar de races zelf zijn nog steeds het leukst

                              Tijdens practice hoef je je trouwens geen zorgen te maken over je safety rating, daar telt dat niet bij. In kwalificatie daarentegen wel, en natuurlijk tijdens de races. Ik zou trouwens ook zo vaak mogelijk kwalificeren, zeker als je weet dat je een goede pace hebt. Want als je dan achteraan moet starten loop je het risico op contact en dergelijke, en dat is natuurlijk niet goed voor de safety rating. Kwalificatie moet je trouwens maar 1x doen voor de week, je hoeft dus niet telkens opnieuw voor elke race je gaan kwalificeren. Gewoon bv vanmiddag een goede tijd neerzetten, en die tijd behoudt je voor heel de week.
                              www.flickr.com/photos/bramvds
                              www.last.fm/user/lender

                              Comment


                              • #16
                                Misschien een domme vraag maar bij de rookie MX5 cup , mag je dan de setup aanpassen ?
                                Ik dacht dat je die voor de rookie cup niet kon aanpassen ?

                                Moet je pitten tijdens de rookie races ? Want ik zie sommige de pit inrijden , had dat gisteren ook eens gedaan omdat er iemand mij had geraakt en mijn ophanging was kapot maar dat maken ze niet ?

                                Ik ben er deze week eens deftig aan begonnen (safty rating was al serieus gezakt) en ondertussen zit de safty rating al terug boven de 3.0 en kan ik al aardig mee in de invidia cup

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Flow Bekijk Berichten
                                  Misschien een domme vraag maar bij de rookie MX5 cup , mag je dan de setup aanpassen ?
                                  Ik dacht dat je die voor de rookie cup niet kon aanpassen ?

                                  Moet je pitten tijdens de rookie races ? Want ik zie sommige de pit inrijden , had dat gisteren ook eens gedaan omdat er iemand mij had geraakt en mijn ophanging was kapot maar dat maken ze niet ?

                                  Ik ben er deze week eens deftig aan begonnen (safty rating was al serieus gezakt) en ondertussen zit de safty rating al terug boven de 3.0 en kan ik al aardig mee in de invidia cup
                                  Klasses waar je de setup niet kan aanpassen worden altijd getagged als 'fixed'. De MX5 kan je de setup normaal gezien aanpassen, maar wat allemaal precies, dat weet ik niet. Ik zou het anders vlug even checken, maar de pc is bezig met een bestand om te zetten, en dan ga ik hem niet extra gaan belasten.

                                  Tijdens rookie races moet je ook niet pitten. Ik weet niet goed hoe het pitgebeuren precies werkt, want ik heb ook nog geen races gereden waar ik moest pitten. Daar komt nu waarschijnlijk verandering in met de Riley.

                                  Die MX5'jes zijn echt leuke wagens. IK herinner me nog een race op Mid Ohio waar ik en 2 anderen doorheen heel de race (40 minuten lang) zitten vechten hebben om P1 op een cleane manier.
                                  www.flickr.com/photos/bramvds
                                  www.last.fm/user/lender

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ah straks eens aanpassen se , op lime rock en laguna seca racen met de MX5 is echt wel fun .
                                    De races zijn steeds spannend en stressen tot de laaste meters om geen fouten te maken .
                                    Ik begin steeds goed , geraak makelijk in de top 3 , maar halverwege maak ik steeds kleine foutjes (overmoedig) en val ik verschillende plaatsen terug .

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik had gisteren net hetzelfde, plaats 3 dan een in de eerste rechtse de baan afgegleden en vangrail in, auto is dan onbestuurbaar en je moet pitten. Enige race die ik kon uitrijden zonder dat mijn computer ging crashen. Uiteindelijk plaats 7 in de eerste race.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vanavond rond een uur of 19u zet ik nog eens aan. Teste of de computer crashed, anders wordt het een avondje it manager spelen.....

                                        Comment

                                        Working...
                                        X