Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iracing

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Hier m'n setup. Moet wel nog de kabels mooi weg werken.

Stoel is de Rseat RS 1 met een Thrustmaster T500rs met het optionele Ferrari 458 GTE stuurwiel voor mee bewegende schakelflippers.

Staat momenteel vlak voor m'n 50 inch Panasonic full HD plasma met 5.1 surround systeem.

Ben me nu aan het verdiepen in iracing en Assetto Corsa. Helaas amper tijd gehad deze week.

Comment

Ik ben fan!

Comment

Ben je tevreden van die stoel? Ik heb momenteel de csl seat van fanatec en na een klein uurtje rijden heb ik teveel last van mijn rug..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias.M Bekijk Berichten
          Ben je tevreden van die stoel? Ik heb momenteel de csl seat van fanatec en na een klein uurtje rijden heb ik teveel last van mijn rug..
          Hij zit heel goed. Heb wel last met m'n rug die wat te breed is. Weeg 108kg droog aan de haak. Heb bij alle kuipstoelen wel last. Qua zitting en vulling van de kussens goede kwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Hier m'n setup. Moet wel nog de kabels mooi weg werken.

Stoel is de Rseat RS 1 met een Thrustmaster T500rs met het optionele Ferrari 458 GTE stuurwiel voor mee bewegende schakelflippers.

Staat momenteel vlak voor m'n 50 inch Panasonic full HD plasma met 5.1 surround systeem.

Ben me nu aan het verdiepen in iracing en Assetto Corsa. Helaas amper tijd gehad deze week.

Ik moet u feliciteren met uw aankoop want dat ziet er echt knap uit.

Comment

Idd deftig!
              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                Ik moet u feliciteren met uw aankoop want dat ziet er echt knap uit.

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                Idd deftig!
                Thanks mannen. Later komt er een uitbreiding op: een mount van rseat voor 3 x 30 inch monitors op te monteren. Dan kan je de zijruiten ook zien. Nu ja, dat zal nog even moeten wachten, want 3 schermen kopen, is me nu wel even te duur. Die mount alleen al kost bijna 300 sleuro.

Zo dicht op de tv is prima en met het FOV wat aan te passen, kom je al ver.

Heb alleen zo weinig tijd. Baby in huis, werk, m'n sport,... Heb nog maar een dikke 2 uur in die zetel gezeten op een week tijd. Om iracing onder de knie te krijgen, moet ik meer tijd vrij kunnen maken.

Comment

M'n zoon raced met 3 monitors, wel 24 inch, hij speelt er zelf Euro truck simulator 2 mee
                  2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                  2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                  2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
                    M'n zoon raced met 3 monitors, wel 24 inch, hij speelt er zelf Euro truck simulator 2 mee
                    Ja dat ziet er dan echt vet uit hé.

Comment

Godnondedju ik oefen nu al een paar uurtjes op Lime Rock Chicane (mx5 cup) en die Chicane blijft me voor problemen stellen. De minste fout resulteert in nasty overstuur bij het uitkomen ervan. Wat dan een kusje met de muur oplevert.

Iemand tips?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Godnondedju ik oefen nu al een paar uurtjes op Lime Rock Chicane (mx5 cup) en die Chicane blijft me voor problemen stellen. De minste fout resulteert in nasty overstuur bij het uitkomen ervan. Wat dan een kusje met de muur oplevert.

Iemand tips?
                        Stoppen met proberen op lime rock en focussen op summit point vandaag is laatste dag race op lime rock dus niet echt de moeite meer. Ik kan helaas niet veel helpen nu want mijn fanatec is sinds gisteren kapot gegaan

Comment

Lime rock is dan ook een pain in the ass met de MX-5, dat ding is daar zo licht over die heuvel dat het me soms na al die jaren nog gebeurt. De truc bij mij is afremmen en dan nog eff van het gas afblijven en vooral proberen zo recht mogelijk te sturen. (u dus zo positioneren dat je de bocht recht ingaat ipv enorm links sturend)

Om nog eff op Assetto Corsa te reageren: erg verschillend met iRacing omdat ze een heel andere filosofie hebben over hoe FFB in elkaar zit. Bij iRacing gaat men puur om het stuurgevoel dat je in het stuur krijgt (duh..) bij AC hebben ze ook een beetje het gewicht mee geïntegreerd in het stuurgevoel waardoor je (naar mijn mening) beter voelt wat de auto doet en beter kan anticiperen. Dat gezegd zijnde 'speel' ik AC vooral owv de road cars en iRacing eerder owv de GT3 auto's (omdat de GT wagens in AC naar mijn mening nog steeds een stuk teveel grip hebben, standaard).
                          Last edited by Tomskii; 09/02/2015, 13:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                            Lime rock is dan ook een pain in the ass met de MX-5, dat ding is daar zo licht over die heuvel dat het me soms na al die jaren nog gebeurt. De truc bij mij is afremmen en dan nog eff van het gas afblijven en vooral proberen zo recht mogelijk te sturen. (u dus zo positioneren dat je de bocht recht ingaat ipv enorm links sturend)

Om nog eff op Assetto Corsa te reageren: erg verschillend met iRacing omdat ze een heel andere filosofie hebben over hoe FFB in elkaar zit. Bij iRacing gaat men puur om het stuurgevoel dat je in het stuur krijgt (duh..) bij AC hebben ze ook een beetje het gewicht mee geïntegreerd in het stuurgevoel waardoor je (naar mijn mening) beter voelt wat de auto doet en beter kan anticiperen. Dat gezegd zijnde 'speel' ik AC vooral owv de road cars en iRacing eerder owv de GT3 auto's (omdat de GT wagens in AC naar mijn mening nog steeds een stuk teveel grip hebben, standaard).
                            Thanks. Ik denk wel dat jij het op de Lime Rock zonder chicane hebt. De chicane is net op de piek van die heuvel en bijzonder irritant. Ik zie soms kerels op YouTube die Chicane nemen aan snelheden waarbij ik gegarandeerd vol onderstuur weg schuif. Soms heb ik het gevoel dat die kerels met andere auto's rijden lol. Ofwel moet ik nog niet verwachten dat ik na 5u op iracing (lol) al semi pro ben :p

Comment

Ja meestal doe ik het zonder chicane, met chicane is gewoon een wreckfest

Comment

Ja meestal doe ik het zonder chicane, met chicane is gewoon een wreckfest
                                Echt hé, als ik een time trial doe, slaag ik er niet eens in om 8 rondes te doen zonder zwaar te schuiven bij die chicane... hoe doe je dat 20 rondes lang tijdens een race haha. Misschien moet ik in OPA modus

Comment

Er zijn er die er in slagen.. maar die hebben volgens mij een triljoen rondjes gedraaid in die wagen waardoor ze hem perfect kunnen inschatten. (Als er een ding is wat bij iRacing op de ballen trekt is het slippen en uit die slip geraken..)

Zelfs met een goeie stabiele setup blijf ik me betrappen op vloeken

Comment

Er zijn er die er in slagen.. maar die hebben volgens mij een triljoen rondjes gedraaid in die wagen waardoor ze hem perfect kunnen inschatten. (Als er een ding is wat bij iRacing op de ballen trekt is het slippen en uit die slip geraken..)

Zelfs met een goeie stabiele setup blijf ik me betrappen op vloeken
                                    Dat gevoel heb ik ook. Bij Assetto Corsa kan ik een slip nog corrigeren. Bij iracing blijkt niets nog te helpen....

Comment

Ja ligt aan het tyre model dat ze gebruiken, is altijd wel beter geworden maar slip vooralsnog niet. AC doet dat idd wel goed (M3 E92 drifts ftw)

Comment

Als uw subscription van iRacing voorbij is dan kun je niet meer online gaan maar kun je dan nog altijd offline in je eentje gebruik maken van iRacing? Bv: hotlapping.

Comment

Ik heb deze: PlaySeat-300x236.jpgin combinatie met G27 en ben er redelijk tevreden van, speel wel enkel maar GT6 en F1. Moest Iracing op de ps4 geweest zijn had ik deze ook gekocht, nu afwachten of de nieuwe race game dit jaar op iets trekt.

Comment

Working...
                                          X