Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iracing

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iracing

Niemand die op Iracing speelt?
    www.iracing.com

Zelf gestart met de Mazda cup, zit nog volop in rookie status

Zo een online sim is toch een heel andere beleving dan xbox of ps3 games EN meer een real life experience qua racerij.

Voor de graphics doe je dit niet, voor de beleving en toch ook "techniek" zit je hier dan weer beter.

Eventuel nicknames van collega forum leden?

graphics zijn

dus ik speel dat niet...

forza of gt is een heel pak intresanter daar er een pak meer mogelijkheden zijn, wat het plezanter maakt. waar zo'n games al iracing of gtr zeer beperkt zijn, en mss wel beter "rijden" dan forza of gt maar ik kan er totaal geen fun factor in terugvinden

Comment

volledig mee eens

Comment

Graphics akkoord. Maar dan stopt het wel

Wedstrijden: iedereen met gelijk materiaal en zonder "hulpmiddelkes", simulatie handling, vlaggen rules, in het gras met een wiel is hier ook in het gras (maw uw auto reageert ook zo).

Enz.........

Ik probeer nog af en toe de Xbox op te zetten, maar buiten wat mijn oog ziet, voel ik me echt tekort gedaan als "bestuurder".

Comment

Ik zou 't gerust 's willen proberen maar dan moet ik eerst een logitech g27..

Comment

[quote=Jokke_vlo;4831954]Graphics akkoord. Maar dan stopt het wel

Wedstrijden: iedereen met gelijk materiaal en zonder "hulpmiddelkes", simulatie handling, vlaggen rules, in het gras met een wiel is hier ook in het gras (maw uw auto reageert ook zo).

Dat is in GT5 ook wat betreft de hulpmiddelen en het gras
            Last edited by ; 08/02/2012, 11:38.

Comment

GT5 is echt wel een stuk minder leuk als Iracing, ik vind GT5 zelfs vrij dicht tegen een arcadegame aanleunen ipv. race sim. Bij GT5 wordt botsen beloond bij Iracing wordt dat kei hard afgestraft.
              Voor mij ook een Iracingke, graphics zijn wel erbarmelijk, binnenkort Rfactor2 en GTR3 dat gaan ook knappe games worden!

Comment

Serieus? Een Iracing topic waar vergeleken wordt met forza en gt5?
                Ik begrijp dat er weinigen het spelen en daarom geen echte on-topic discussie mogelijk is maar dit is gewoon flauw.
                1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
                2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
                2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                  GT5 is echt wel een stuk minder leuk als Iracing, ik vind GT5 zelfs vrij dicht tegen een arcadegame aanleunen ipv. race sim. Bij GT5 wordt botsen beloond bij Iracing wordt dat kei hard afgestraft.
                  Voor mij ook een Iracingke, graphics zijn wel erbarmelijk, binnenkort Rfactor2 en GTR3 dat gaan ook knappe games worden!
                  rFactor 2 is al te koop
                  2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                  2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                  2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Als ik een G25/G27 had, dan zou ik het zeker spelen.

En dit spel is een echte sim. FM4 of GT5 daarentegen niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bwlian Bekijk Berichten
                      Serieus? Een Iracing topic waar vergeleken wordt met forza en gt5?
                      Ik begrijp dat er weinigen het spelen en daarom geen echte on-topic discussie mogelijk is maar dit is gewoon flauw.
                      GT5 is een leuk game, maar staat toch ver van een sim !

Idd iracing is totaal iets anders en verdomd moeilijk. Reken maar dat mannen die daar echt snel zijn dat meestal irl ook zijn.
                      Dat ligt even anders bij de (ook leuke) Xbox en PS3 games, waar je gewoon de "zwaktes" of de beste hulpmiddelen moet kennen zodanig dat je snel wordt, niet door echte stuurmanskunst maar door software kennis. Hoe meer je weet wat het "game" toelaat hoe sneller je kan zijn. Iracing daarentegen waakt erover dat elke fout wordt afgestraf en dit zo kort mogelijk bij de realiteit.
                      Het is ook ergens begrijpbaar, perfect begrijpbaar zelfs. GT5, Forza etc.... moet iedereen kunnen spelen. Ook als niet autofreak, kart of racepiloot. Iracing kan het zich permitteren zich te richten op een kleiner doelpubliek. Het verschil is dus ergens logisch en heeft op zich niets te maken met wat beter of slechter is, dat maakt ieder voor zich uit, naargelang wat je net wil !

Het is wat zwart/wit maar daar komt het wel op neer. Bovendien kost botsen, crashes of met je wielen het gras terecht komen je de "punten" zodat je zonder cleane en correcte rijstijl nooit verder kan raken.

Vergelijken kan je maar als je ze allemaal eens gespeeld hebt.

Iracing ligt gewoon heel kort bij de realiteit, alleen heb je het ooo zo belangrijke (en belangrijkste) "gevoel" niet, dat is de reactie en het aanvoelen van je wagen. (irl voel je gewoon veel beter wanner de gripgrens van je wagen bereikt wordt en waar je al dan niet de balans van je wagen moet bijsturen met gas, rem of stuur).

Sinds kort kan je ook je ideale lijn tijdens races en kwalificaties niet meer laten aangeven, je moet dus zelf rempunten etc beheersen.
                      Bij mijn weten ook een van de weinige games waar je kan trailbraken en je dit ook effectief sneller maakt........net zoals irl.

Enkele jaren geleden stonden GTR en rfactor verder dan bv ircacing, vandaag zijn ze voorbijgestoken imo.
                      Last edited by Jokke_vlo; 10/02/2012, 15:15.

Comment

Het is daarom dat de meeste prof piloten kiezen voor GT5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frank Bekijk Berichten
                          Haha, das een goeie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frank Bekijk Berichten
                            LOL !

Ken je er dan? De jongen hierboven (corvetteboy) kent er wel wat.
                            Last edited by Jokke_vlo; 10/02/2012, 18:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                              Reken maar dat mannen die daar echt snel zijn dat meestal irl ook zijn.
                              This.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McLovin Bekijk Berichten
                                This.
                                En ik kan ni volgen, dat zegt alles

Comment

Heb je het toch weer opgepikt? Had daar nog een topic voor aangemaakt een hele tijd terug. Ik moet dringend mijn account eens vernieuwen.
                                  www.flickr.com/photos/bramvds
                                  www.last.fm/user/lender

Comment

Dit lijkt me ook wel veel leuker dan gt5 of forza 4. Maar dan moet je wel een stoel en stuurtje en zo hebben vind ik. Welk stuurtje gebruiken jullie voor iracing?

En wat kost het ongeveer om je in te schrijven voor iracing?

Comment

Ik denk dat ik iRacing ook binnenkort eens ga proberen (wanneer ik mijn wheel en pedals heb) Zou alleen moeten weten of mijn laptop het 'spel' vlot aankan. Iemand een idee?

Specs:
                                      Intel core duo t6600
                                      Nvidia geforce gt 240m
                                      4gb ram

Comment

Ik ben een paar weken geleden bij Skylimit es gaan "spelen" damn iRacing is moeilijk. Was toen met de Ford GT op Spa. Veel dichter bij de realiteit als circuit kunt ge volgens mij nie geraken.
                                        Auto reageert erg realistisch, iets verder of minder ver over de curbstones voelt echt.

Comment

Working...
                                        X