Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Model auto verbouwingen? Foto getrokken? Post ze hier!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Model auto verbouwingen? Foto getrokken? Post ze hier!

Voor zover ik weet is er nog geen topic voor verbouwde Model auto's en diorama's. Ik ben zelf een hobby bouwer,en werk in de schaal 1/18. Meestal bouw ik dan wrakken van oldtimers, en schuurvondsten. Aan het bouwen van die wrakken ben ik begonnen na dat ik in het geweldige Chatillon ben geweest. Een fabelachtige plek waar meerdere honderden oldies hun laatste rustplaats vonden. De plek is helaas inmiddels geruimd. Maar op deze manier leeft het toch nog een beetje voort.

Enkele voorbeelden van de modellen:

Taunus

Hoekje van het autokerkhof

Mercedes na gesimuleerde 30 jaar in een bos

Volkswagen brilkever cabrio body met onderstel van vw er boven op.

Comment

Buick Century

Comment

leuk gedaan; zou wel graag eens zo een complete ombouw van een donorauto tot wrak zien.

Comment

Knap!

volgens mij is hier al een topic met verbouwingen aan modellen.
          Maar aangezien de zoekfunctie al sind 2003 kapot is...

Comment

Losse modelauto's heb ik wel gezien, maar verbouwing niet helaas.

Comment

En nog ene die vrijwel klaar is.

Comment

Arco bot
                goed bezig
                meer foto's
                hoe doe je dat voor de ingeroest of wegerote plaatwerk echt te laten lijken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rallyebasse Bekijk Berichten
                  Arco bot
                  goed bezig
                  meer foto's
                  hoe doe je dat voor de ingeroest of wegerote plaatwerk echt te laten lijken ?
                  Eerst inslijpen met een dremel. Dat is vrij logisch natuurlijk. Maar om het echt te laten lijken, moet je het "plaatwerk" van achter uitdunnen. Want het platwerk van een model is natuurlijk veel te dik. Dat is in de schaal auto's ruim een mm dik. Reken het maar eens om naar 1:1, dan zou er dik 2 cm dik plaatwerk gebruikt zijn. Terwijl de meest gebruikte diktes 0,6 , 0,8 en 1,0 mm in feitelijk plaatwerk zijn.

Voor het "door roesten" midden in een plaat werk ik anders om. Van achter een stuk ruimer dan het toekomstige gat gaat worden uit dunnen tot dat het flinter dun is. Dan van buiten het laatste stukje door slijpen (kleiner dan dat je aan de achterkant hebt uitgedund). Je krijgt dan geweldig mooie dunne rot randen.

Het verfwerk is ook crusiaal in dit werk. Anders wordt het natuurlijk nog niks. uitleggen.
                  Last edited by ; 22/02/2012, 01:43.

Comment

Echt schitterend!

Comment

Thanks!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                        leuk gedaan; zou wel graag eens zo een complete ombouw van een donorauto tot wrak zien.
                        Ik heb eigenlijk nooit echt de stappen gefotografeerd. Maar ik heb wel wat foto's van tijdens een heel oude verbouwing. Die heb ik even voor je geupload. Het is echt geen goed model (denk dat ik hem nog een keer onder handen neem) en het zijn ERG slechte foto's.

Dit is het eind resultaat van die wagen, maar dat is dus echt niet veel soeps.

Comment

wow man, dit is totaal nieuw voor mij, wist niet dat dit bestond/werd gemaakt, zit er echt wel mooi uit eigenlijk!

Comment

Tja, wat moet ik zeggen.... Ik denk dat je een flinke "tik in de zender" moet hebben om fonkel nieuwe auto's om zeep te helpen. De blikken van mensen zijn echt niet te betalen, als ik weer eens een net gekochte auto met de tang te lijf ga. Zo'n 4 wekengeleden kocht ik er ene, en thuis meteen begonnen. De kennis die er bij was toen ik hem kocht snapte er echt niks van. Tot dat hij 2 weken later het resultaat zag.

Comment

Knap werk !

Comment

Vandaag zag een kennis van me de bus en de Taunus staan. Hij liep meteen naar de vitrine waar ooit de taunus in stond. Concludeerde vervolgens dat hij weg was. " is dat echt......" was het enige wat er nog uit hem kwam. Hij kon gewoon niet geloven dat die wagen er nu zo uit zag. Echt geweldig die reacties.

Comment

Arco bot, Knap werk!

Comment

Working...
                                  X