Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Logitech G25 Racing Wheel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Logitech G25 Racing Wheel

klik

Ik heb de mijne binnen. Foto's zijn aan 't uploaden.

Comment

Here we go.

Sinterklaar is een beetje te vroeg.

Comment

Comment

Comment

Comment

Versnellingsbak en al

Comment

Pedalenstuk is écht zwaar, en gróót !!

Ik heb geen grote voeten (9,5) maar dees schoenen zijn wel vrij lang. Nog nooit zoveel plaats geweten op een pedalensetje...

Comment

damn, die G25 is nice!

Comment

gTa - cockpit.

Comment

point of view (ongeveer)

Comment

Morgen ga ik gewoon tijd tekort hebben
                        Voetbal, GTR2 wagen voor de league afwerken en versturen en dan de G25 testen

Comment

Nu nog GTR² kopen,Gilles.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                            Versnellingsbak en al
                            Yep, er zit een apart versnellingspook-bakje bij, dat ook op een tafel te klemmen valt.

Je kan zelfs twee standen kiezen, met een draaiknop (die binnenin dan, mechanisch, het patroon wijzigt) : sequentieel (op- en neertippen), of H-rooster (zoals in gewone auto's).
                            Als 'ie in sequentieel staat, kan je uiteraard enkel maar voor- en achteruit trekken. Er zit dan een veer in die, net zoals bij tiptronics of sequentiële bakken, de pook altijd terug naar 't midden trekt. Net echt.
                            Als 'ie in H-patroon staat, heb je dus een 6-versnellingsbak. Er zit precies nog een 7e op, of een achteruit, maar 'k heb nog niet uitgevogeld hoe die werkt. Het H-patroon is duidelijk aanwezig, maar ik vind 't een beetje licht aanvoelen, en 't is helemaal niet secuur. Anderzijds : je hebt ook een aparte koppeling op je pedalenblok, dus je kan in spellen rijden zoals het in 't echt is : als je niet ontkoppelt, kraakt de bak (of doet 'ie rare dingen). Echt zaaaalig !!

Ook heel goed : de vele logische snelknoppen op die pook-unit. Super de max, gewoon. Ik kan nu ultramakkelijk m'n knipperlichten gebruiken (ik ben dan de eerste "niet-BMW-rijder" in de virtuele racerij ), pitten, restarten, "1" stemmen (= iemand bannen), links & rechts & achteruit kijken, ...

Het stuur is volledig uit aluminium, prachtig. Ook de stuurvelg is uit metaal, met voorgevormde bekleding, en daarna met een aangenaam voelend velletje leer erover. Het voelt gewoon aan zoals een M stuurwiel, eigenlijk, supergrippy en aangenaam.
                            Zelfs de pookknop is met leder bekleed, en ja hoor : ook de pookmof is in leder. Logitech levert voor nog geen 300 EUR een gans ForceFeedback stuurwiel in topmateriaal, met software en de hele rimram, en BMW (om maar ééntje op te noemen) vraagt al die prijs gewoon voor een upgrade van je standaardstuurwiel naar een lederen sportstuurwiel. Afzetters.

De pedalen zijn gewoonweg MAF !!! Supergoed gemaakt, helemaal in alu. En vooral de werking is op van te smullen...

Alledrie hebben ze een verschillende feeling. Het gaspedaal is licht, lineair en gaat niet erg diep. Het koppelingspedaal links is een tikje harder, en gaat iets dieper neer. Ook hier een lineaire feeling, het eerste kwart induwen vergt evenveel kracht als het laatste kwart induwen. Het rempedaal echter, gaat dieper dan de twee andere, en wordt harder naarmate je dieper induwt. En op het einde (de laatste 25%) is ze hárd, damn! Daarstraks heb ik effe testgereden, en ik zat veel de bocht voorbij omdat je denkt "dit is een spel, met een speelgoedstuurtje" en je remt te licht. Je moet werkelijk duwen !! Ik duwde soms m'n op wieletjes staande bureaustoel achteruit. Hyper-realistisch, dus.
                            Voor mij zelfs een beetje té, 't is de eerste keer dat ik met 'n stuurtje speel op PC, en ik zat verveeld met die harde rem. Op dit moment, omdat ik toch het spel (LFS) sequentieel schakel (met automatische koppeling), heb ik de koppelingspedaal als rempedaal ingesteld : iets makkelijker.
                            En het beste van al : als je met 3 pedalen speelt, kan je perfect tiphielen !! I mean : damn zelfs daar hebben ze aan gedacht. Je moet wel goed schuin gaan, want ze staan wat uiteen, maar als je goed doorremt kan je perféct tiphielen. Feeling vergeleken met zoals in de auto : 75% alike. Héél erg interessant.

Het is gewoon een superzalig ding. Als je die plasticstuurtjes van 150 EUR bekijkt, dan is dat héél veel geld, als je weet dat je zo'n kwaliteit kan hebben zoals dit voor max. 250 EUR.

Grandioos !

Last edited by ; 17/11/2006, 19:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels Bekijk Berichten
                              Nu nog GTR² kopen,Gilles.

Dat komt, ik ga eerst het *AW* LFS-team van colours voorzien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Als 'ie in H-patroon staat, heb je dus een 6-versnellingsbak. Er zit precies nog een 7e op, of een achteruit, maar 'k heb nog niet uitgevogeld hoe die

Pook indrukken en dan kun je'm herzetten, zoals in een echte wagen

Comment

Reverse = pook induwen en in zijn 6de zetten.

Enige nadeel dat ik vind aan het stuur is te weinig knoppen op het stuur zelf.

Ik gebruik nu 2 voor links en rechts te kijken, 1 voor achteruit te kijken, 1 voor handrem en 1 voor den toeter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                                    Reverse = pook induwen en in zijn 6de zetten.

Enige nadeel dat ik vind aan het stuur is te weinig knoppen op het stuur zelf.

Ik gebruik nu 2 voor links en rechts te kijken, 1 voor achteruit te kijken, 1 voor handrem en 1 voor den toeter.
                                    Inderdaad m'n momo is als volgt gemapped:

Code:
                                    Pit limit         LCD scherm
                                    Look left         Look right
                                    rembalans voor    rembalans achter
                                    Moet ik dus even een oplsossing voor zoeken

Comment

knap "verslag", maar nu wil ik dat stuur nog meer dan tevoren ... voor een studentje als ik is dit niet goedkoop maar met de feestdagen in het vooruitzicht enzo moet het wel goed mogelijk zijn :p dus tkomt er wss wel
                                      2006 BMW E91 320d (sold)・2013 BMW F31 330d M-sport・

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stichel Bekijk Berichten
                                        knap "verslag", maar nu wil ik dat stuur nog meer dan tevoren ... voor een studentje als ik is dit niet goedkoop maar met de feestdagen in het vooruitzicht enzo moet het wel goed mogelijk zijn :p dus tkomt er wss wel
                                        Voor niets gaat de zon op, ik geef mijn vakanties en weekends op om te gaan werken. In de week heb ik het druk genoeg met school.

Comment

Working...
                                        X