Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brushless vs brushed engines?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Brushless vs brushed engines?

    De kleine vroeg of hij voor zijne Sinterklaas of Kerst een radiogeleide wagen kon krijgen die hij ook in Finland kon gebruiken in de sneeuw.

    Gezien hij bij mij al een Traxxas Summit heeft staan, denk ik aan hetzelfde merk, maar iets compacter en sneller. Hij woont uiteindelijk in een straat waar geen verkeer is en waar hij dus op het ijs en de sneeuw d'r goed kan mee spelen.

    Buiten de Slash 4x4 in 1/16, dacht ik aan één van deze twee mdoellen.

    Kan iemand me uitleggen wat het verschil in practijk is tussen die twee verschillende motoren?



    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

  • #2
    Ik ga een wilde gok doen: met of zonder koolborstels? :-/

    Comment


    • #3
      Koop da manneke iets deftig, ne marder ofzo

      2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
      2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
      2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

      Comment


      • #4
        ik heb alle twee liggen en veel verschil naar het rijden toe is er niet. De brushless, dus zonder de koolstofstaafjes is natuurlijk wel onderhoudsvrij terwijl ge de andere van tijd eens moet openvijzen en het koperen gedeelte waar de staafjes de rotor raken eens moet proper maken. Maar da's 5 minuten werk.
        Wat ge wel moet doen is de juiste batterijen kopen. Hebt ge geen electronische vaartregeling koop u dan GEEN lithium-ion batterijen want die rijdt ge kapot. Hebt ge wel een electronische vaartregeling koop u dan wel de li-ion batterijen. Rijden langer en geven langer maximaal vermogen af. De electronische vaartregeling gaat zelf beslissen wanneer het genoeg is geweest en zal de stroomtoevoer afsluiten op het moment dat er rond de 30% stroom in de batterijen zit.
        Wilt ge die zever niet koop u dan gewone cadmium batterijen. Spaart u trouwens ook in een speciale lader want die van de lithium ion batterijen kostte mij een dikke 100€ (speciale laadcyclus) terwijl die van de gewone batterijen maar 25€ kost.
        en koop u ook een bus plastidip. Dan kunt ge alle electrische contacten isoleren zodat water er geen vat op heeft.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          ik heb alle twee liggen en veel verschil naar het rijden toe is er niet. De brushless, dus zonder de koolstofstaafjes is natuurlijk wel onderhoudsvrij terwijl ge de andere van tijd eens moet openvijzen en het koperen gedeelte waar de staafjes de rotor raken eens moet proper maken. Maar da's 5 minuten werk.
          Wat ge wel moet doen is de juiste batterijen kopen. Hebt ge geen electronische vaartregeling koop u dan GEEN lithium-ion batterijen want die rijdt ge kapot. Hebt ge wel een electronische vaartregeling koop u dan wel de li-ion batterijen. Rijden langer en geven langer maximaal vermogen af. De electronische vaartregeling gaat zelf beslissen wanneer het genoeg is geweest en zal de stroomtoevoer afsluiten op het moment dat er rond de 30% stroom in de batterijen zit.
          Wilt ge die zever niet koop u dan gewone cadmium batterijen. Spaart u trouwens ook in een speciale lader want die van de lithium ion batterijen kostte mij een dikke 100€ (speciale laadcyclus) terwijl die van de gewone batterijen maar 25€ kost.
          en koop u ook een bus plastidip. Dan kunt ge alle electrische contacten isoleren zodat water er geen vat op heeft.
          Met dank.

          Hoe weet ik of dat ding een electronische vaartregeling heeft?

          Die tip over batterijen is een goed idee. Want hij heeft hier al een lader staan en da's altijd dikken ambras om die ganse boel deftig te laten werken.
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
            Koop da manneke iets deftig, ne marder ofzo
            Hij heeft hier al meer dan genoeg deftig RC materiaal liggen, zowel auto's, boten, helicopters als een Parrot Drone. Alleen is daar altijd wat onderhoud en hulp van een volwassene bij nodig.

            Dit moet eerder een stuk speelgoed zijn dat waar hij gewoon de batterij moet opladen en er direct mee kan rijden. Zijn ma en hare vent zijn nl niet echt de meest zorgzame die ge kunt tegenkomen.
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • #7
              vaartregeling is makkelijk: zij die het niet hebben, hebben 2 servo's. 1 servo voor het stuur en 1 servo voor het gasgeven in 3 stappen (bij tamya toch). Zij met een vaartregeling hebben 1 servo. De snelheid wordt geregeld via een kleine electronische stuurdoos welke ook het ontvangstkristal van uw zender bevat en waar alle andere kabels op worden aangesloten. Dat bespaart u ook heel wat gewicht omdat anders uw servo's nog via aparte batterijen worden aangedreven. De vaartregeling heeft allemaal in 1. Pas wel op, het zijn enkel de nieuwere vaartregelingen welke rekening kunnen houden met de li-ion batterijen en dat moet dan ook erop ingesteld worden. Dus goed zien dat bij de aankoop ook de handleiding van de vaartregeling erbij zit. Nu, die kosten ook niet het einde van de wereld, dus mocht die er niet bijzitten koop die dan toch aan. Veel fijner rijden op die manier en veel minder kans op storingen.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • #8
                Versmurft... da's ingewikkeld.
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment

                Working...
                X