Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Gasgeven met de trigger, is analoog, dus weinig induwen is weinig stroom, veel induwen is veel stroom en dus veel snelheid.
Voor bocht loslaten of minderen, motor remt dan af met motorrem en de wagen draait vanzelf dankzij de geleider
Kan heel leuk zijn hoor, vooral wanneer het lekker gaat en je al snel een halfuur verder bent en als je dan de auto bekijkt die helemaal zwart is van het rubber (indien malse bandjes) en lekker warm is
@Lotus freak: waar rij jij dan in club? En waar haal je de auto's/onderdelen?
Gasgeven met de trigger, is analoog, dus weinig induwen is weinig stroom, veel induwen is veel stroom en dus veel snelheid.
Voor bocht loslaten of minderen, motor remt dan af met motorrem en de wagen draait vanzelf dankzij de geleider
Kan heel leuk zijn hoor, vooral wanneer het lekker gaat en je al snel een halfuur verder bent en als je dan de auto bekijkt die helemaal zwart is van het rubber (indien malse bandjes) en lekker warm is
@Lotus freak: waar rij jij dan in club? En waar haal je de auto's/onderdelen?
ik herinner mij vooral dat die karrekes nogal gemakkelijk uit de bocht vlogen, is dit bij die professionelere banen ook zo en is dat dan ni zonde voor die schone modellekes te crashen?
Ligt eraan, sommige werken met magneten en die plakken werkelijk aan de baan, maar dan is de uitdaging wel snel weg
De meeste zijn iets trager of liggen zwaarder op de baan waardoor ze sneller met hun poep schuiven (driften is routine ), maar het is niet zo dat ze echt loeihard uit de bocht kunnen vliegen, als je er wat fatsoenlijk mee rijdt
De auto's en banen zijn ook een tik groter dan de speelgoed baantjes en het rijdt veel soepeler en realistischer
En je kunt echt mooie dingen maken...
Zie hier maar eens:
Gasgeven met de trigger, is analoog, dus weinig induwen is weinig stroom, veel induwen is veel stroom en dus veel snelheid.
Voor bocht loslaten of minderen, motor remt dan af met motorrem en de wagen draait vanzelf dankzij de geleider
Kan heel leuk zijn hoor, vooral wanneer het lekker gaat en je al snel een halfuur verder bent en als je dan de auto bekijkt die helemaal zwart is van het rubber (indien malse bandjes) en lekker warm is
@Lotus freak: waar rij jij dan in club? En waar haal je de auto's/onderdelen?
Onderdelen en auto's koop ikzelf de club, het fijne aan deze hobby is, het is redelijk goed betaalbaar voor een degelijk autotje betaal je +/- 45€ en dan kun je er zelf nog zeer veel aan sleutelen om hem naar jouw wensen te krijgen.
En de meeste wedstrijden vinden plaats in de winter, lente periode dus in de zomer heb ik tijd genoeg om van het weer te genieten en tijd door te brengen met mijn Sub wat toch in de winter binnen staat
Oh ja de baan waar wij op rijden is 34m lang, met klim & daal stukken chicane's lange rechte stukken.
De 24uren vinden plaats op een baan van rond de 60 meter en 8 banen en word dan buiten in een tent opgebouwd.
Foto's en filmpjes zijn te zien op bovenstaande site.
ik herinner mij vooral dat die karrekes nogal gemakkelijk uit de bocht vlogen, is dit bij die professionelere banen ook zo en is dat dan ni zonde voor die schone modellekes te crashen?
Idd het is niet makkelijk, je kan met magneet rijden wat niet echt een uitdaging is maar je kunt je wagen ook uitlijnen dmv. lood strips te gebruiken.
Het is een heel afstel werkje om je wagentje goed door de bochten laten te gaan, en de magneten worden meestal verwijderd zo mag je bij een wedstrijd als je toch een magneet gebruikt een aantrekkings kracht hebben van max. 150gr en niet meer.
Als soms een wedstrijd is dan zijn we 6 uren bezig eer de finale kan beginnen door het groote aantal deelnemers.
Als je iets of wat auto mania bent dan hou je direct van de sport als je het ziet in werkelijkheid
Thanks
Hier kun je ook autotjes en onderdelen bestellen, bij het merk FLY zijn ze het mooist gedetaileerd maar bij Ninco Slot It enz ... zit de techniek dan weer beter in elkaar.
Hier kun je ook autotjes en onderdelen bestellen, bij het merk FLY zijn ze het mooist gedetaileerd maar bij Ninco Slot It enz ... zit de techniek dan weer beter in elkaar.
De kleinste tak in de autosport is niet Radio Control Racing of karting zoals meestal beweerd wordt maar wel slotracing.
In een vorig leven droeg "Slotracing" de naam "Table Top Racing" letterlijk vertaald "boven op tafel racen". Iedereen herinnert zich nog wel de koersbanen die de goede Sint al dan niet bij jou bracht.
't Otoclubje is ontstaan tussen pot en pint om met enkele vrienden eens samen met kleine autootjes te gaan koersen. We schrijven 11 november 1975. Deze 2-uren wedstrijd werd zo'n meevaller dat we in de kortste keren met een twintigtal piloten waren.
Begin de jaren tachtig groeide 't Otoclubje uit tot een groep van een 40-tal vrienden die elke vrijdag dezelfde passie deelden.
Comment