Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slotracen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Last edited by ; 25/12/2006, 18:09.

Comment

Beschrijf die rijtechniek eens?

Comment

Gasgeven met de trigger, is analoog, dus weinig induwen is weinig stroom, veel induwen is veel stroom en dus veel snelheid.
        Voor bocht loslaten of minderen, motor remt dan af met motorrem en de wagen draait vanzelf dankzij de geleider
        Kan heel leuk zijn hoor, vooral wanneer het lekker gaat en je al snel een halfuur verder bent en als je dan de auto bekijkt die helemaal zwart is van het rubber (indien malse bandjes) en lekker warm is

@Lotus freak: waar rij jij dan in club? En waar haal je de auto's/onderdelen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
          Gasgeven met de trigger, is analoog, dus weinig induwen is weinig stroom, veel induwen is veel stroom en dus veel snelheid.
          Voor bocht loslaten of minderen, motor remt dan af met motorrem en de wagen draait vanzelf dankzij de geleider
          Kan heel leuk zijn hoor, vooral wanneer het lekker gaat en je al snel een halfuur verder bent en als je dan de auto bekijkt die helemaal zwart is van het rubber (indien malse bandjes) en lekker warm is

ik herinner mij vooral dat die karrekes nogal gemakkelijk uit de bocht vlogen, is dit bij die professionelere banen ook zo en is dat dan ni zonde voor die schone modellekes te crashen?

Comment

Ligt eraan, sommige werken met magneten en die plakken werkelijk aan de baan, maar dan is de uitdaging wel snel weg
            De meeste zijn iets trager of liggen zwaarder op de baan waardoor ze sneller met hun poep schuiven (driften is routine ), maar het is niet zo dat ze echt loeihard uit de bocht kunnen vliegen, als je er wat fatsoenlijk mee rijdt
            De auto's en banen zijn ook een tik groter dan de speelgoed baantjes en het rijdt veel soepeler en realistischer
            En je kunt echt mooie dingen maken...
            Zie hier maar eens:

Comment

Huston, we detected a freaky topic!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten

Ik rij in de club http://www.otoclubje.be/ deze club is gelegen in Diepenbeek.
                Ik dacht ook eerst, slotracen dit lijkt mij maar een saaie bedoeling, dat ik eens een uitnodiging kreeg voor eens te gaan kijken en proberen.
                Ik deed de deur van het club lokaal open ik zag de rijders staan en de autotjes waren op voele toeren aan het draaien ... ik was direct verkocht vanaf de eerste minuut de schaal wat ze in deze club rijden is 1/32
                Het is idd gelijk je zegt analoog rijden maar nu heb je ook digitaal waarbij je met meerdere auto's op één baan kan rijden als je dus 6 banen hebt liggen kun je met 12 of meer erop, en je kun de voorliggers inhalen door gerbuik te maken van een wissel naar bv. baan 3 naar 4.

Onderdelen en auto's koop ikzelf de club, het fijne aan deze hobby is, het is redelijk goed betaalbaar voor een degelijk autotje betaal je +/- 45€ en dan kun je er zelf nog zeer veel aan sleutelen om hem naar jouw wensen te krijgen.
                En de meeste wedstrijden vinden plaats in de winter, lente periode dus in de zomer heb ik tijd genoeg om van het weer te genieten en tijd door te brengen met mijn Sub wat toch in de winter binnen staat

Oh ja de baan waar wij op rijden is 34m lang, met klim & daal stukken chicane's lange rechte stukken.
                De 24uren vinden plaats op een baan van rond de 60 meter en 8 banen en word dan buiten in een tent opgebouwd.
                Foto's en filmpjes zijn te zien op bovenstaande site.
                Last edited by ; 26/12/2006, 11:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                  ik herinner mij vooral dat die karrekes nogal gemakkelijk uit de bocht vlogen, is dit bij die professionelere banen ook zo en is dat dan ni zonde voor die schone modellekes te crashen?
                  Idd het is niet makkelijk, je kan met magneet rijden wat niet echt een uitdaging is maar je kunt je wagen ook uitlijnen dmv. lood strips te gebruiken.
                  Het is een heel afstel werkje om je wagentje goed door de bochten laten te gaan, en de magneten worden meestal verwijderd zo mag je bij een wedstrijd als je toch een magneet gebruikt een aantrekkings kracht hebben van max. 150gr en niet meer.

Comment

Leuke club, en groot, is daar altijd zoveel volk?

Nog veel succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                      Leuke club, en groot, is daar altijd zoveel volk?

Nog veel succes
                      Als soms een wedstrijd is dan zijn we 6 uren bezig eer de finale kan beginnen door het groote aantal deelnemers.
                      Als je iets of wat auto mania bent dan hou je direct van de sport als je het ziet in werkelijkheid
                      Thanks

Comment

Ik heb hierzelf zo een "wannabe" baan staan met formule 1 toestanden, is wel leuk, maar als je dan al die andere autotjes ziet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                          Ik heb hierzelf zo een "wannabe" baan staan met formule 1 toestanden, is wel leuk, maar als je dan al die andere autotjes ziet
                          Idd de wagentjes zijn zeer mooi dedetaileerd en een pak sneller, kijk maar eens op de site :

Hier kun je ook autotjes en onderdelen bestellen, bij het merk FLY zijn ze het mooist gedetaileerd maar bij Ninco Slot It enz ... zit de techniek dan weer beter in elkaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotus freak Bekijk Berichten
                            Idd de wagentjes zijn zeer mooi dedetaileerd en een pak sneller, kijk maar eens op de site :

Hier kun je ook autotjes en onderdelen bestellen, bij het merk FLY zijn ze het mooist gedetaileerd maar bij Ninco Slot It enz ... zit de techniek dan weer beter in elkaar.
                            Bedankt LF !

Comment

Nog een beetje uitleg over de sport en de club

De kleinste tak in de autosport is niet Radio Control Racing of karting zoals meestal beweerd wordt maar wel slotracing.

In een vorig leven droeg "Slotracing" de naam "Table Top Racing" letterlijk vertaald "boven op tafel racen". Iedereen herinnert zich nog wel de koersbanen die de goede Sint al dan niet bij jou bracht.

Uit één van deze dozen is ons circuit gegroeid en meet nu maar liefst 33 meter en bestaat uit 6 banen of tracks. Eénmaal per jaar, ter gelegenheid van onze 24h-race, bouwen wij een omloop van om en bij de 40 meter met 8 banen.

'T OTOCLUBJE.....WHAT'S IN A NAME.....

't Otoclubje is ontstaan tussen pot en pint om met enkele vrienden eens samen met kleine autootjes te gaan koersen. We schrijven 11 november 1975. Deze 2-uren wedstrijd werd zo'n meevaller dat we in de kortste keren met een twintigtal piloten waren.

Begin de jaren tachtig groeide 't Otoclubje uit tot een groep van een 40-tal vrienden die elke vrijdag dezelfde passie deelden.

Ondertussen is 't Otoclubje uitgegroeid tot één van de grootste clubs van de Benelux.

Wil je ook eens proeven van het slotracen kom dan gerust eens langs. Iedere vrijdagavond vanaf 19h hebben wij clubavond.

Ons circuit is één van de mooiste van de Benelux met een echte 'Raidillon' waar je kan genieten van een hoogteverschil van maar liefst 60 cm. Het circuit is volledig op schaal ingericht met pitboxen en tribunes. De eigen verlichting laat toe om ook nachtraces te houden.

In de club worden verschillende kampioenschappen betwist.

DTM

Historic DTM

GT

Le Mans Series

Citroën Saxo Cup

Truck Race

De rondetelling en het bijhouden van de kampioenschappen is volledig computergestuurd.

Kom voor bijkomende inlichtingen of om de sfeer eens op te snuiven gerust een naar de club.

Comment

mooie hobby Lotus Freak ! Zijn die wagentjes te vergelijken met statische modelletjes qua afwerking en details?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                                  mooie hobby Lotus Freak ! Zijn die wagentjes te vergelijken met statische modelletjes qua afwerking en details?
                                  Je hebt modellen wat heel mooi zijn afgewerkt zoals FLY en Revell maar er zijn er ook bij wat puur voor de prestatie's zijn gemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotus freak Bekijk Berichten
                                    Je hebt modellen wat heel mooi zijn afgewerkt zoals FLY en Revell maar er zijn er ook bij wat puur voor de prestatie's zijn gemaakt.
                                    Op die site die je hier postte zag ik dat zelfs AutoArt slotcars maakt
                                    1982 BMW E28 528i
                                    2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

Ik heb nu al te weinig tijd om me met de Marder en de nitro bezig te houden, anders zou ik zeker opnieuw beginnen hiermee, voor in de winter

Ik denk dat een Mini-Z ook wel iets voor Lotusfreak is

Comment

die rally banen zijn echt zalig knap gemaakt.

Comment

inhalen
                                          kwist niet dat dat kon

Comment

Working...
                                          X