Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Playstation 4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Playstation 4

Ik weet al wat ik mezelf met de feestdagen cadeau ga doen

Oorspronkelijk geplaatst door HLN
    PlayStation 4 kost 100 euro minder dan Xbox One

E3 De laatste persconferentie van deze pre-E3-dag vond plaats in het Los Angeles Memorial Stadium. Sony had daar alle gamejournalisten in de stad verzameld om de toekomst van het bedrijf voor te stellen. Zoals verwacht werd de PlayStation 4 eindelijk volledig getoond, en de elektronicagigant pakte bovendien uit met enkele flinke sneren naar de Xbox One van grote concurrent Microsoft.

Sony Computer Entertainment-topman Andrew House presenteert de nieuwe console. © ap. Laten we beginnen met het grootste nieuws van de hele voorstelling. De PS4 zal in het najaar in de Amerikaanse en Europese winkelrekken liggen voor een prijs van respectievelijk 399 dollar en 399 euro. Dat is maar liefst 100 euro goedkoper dan de nieuwe Xbox One. De zaal barste dan ook in luid applaus uit, applaus dat het eerdere geschater zou vervangen.

© afp.

Waarom geschater? Wel, Sony kon het niet nalaten om eerst enkele flinke sneren uit te halen naar die Xbox One. Het begon met het feit dat PS4-games onbeperkt mogen doorverkocht worden, of uitgeleend, wat de eigenaar van de disc er ook mee wil doen. Sneer nummer twee kwam er naar de noodzaak van een internetverbinding van de Xbox One, een functie waarvoor Microsoft al gigantische kritiek heeft gekregen. En nog was het niet gedaan, want er kwam nog een nieuwe steek in verband met de internetverbinding. "Bij ons zal je ook singleplayermissies kunnen blijven spelen zonder om de zoveel tijd in te loggen."

Huidige consoles
    Dat alles gebeurde echter aan het einde van de persconferentie, die zo'n twee uur duurde. Het begon allemaal rond de klok van zessen, toen Sony van start ging met de PS Vita. De handheldconsole wordt enorm opgewaardeerd, aangezien hij alle PS4-games zal kunnen spelen zolang hij in verbinding staat met de nieuwe PS4. Sony hoopt daar de verkoopscijfers van de handheld mee aan te wakkeren, aangezien die toch nog een beetje ondermaats blijven. Zij die wel een Vita in huis halen, zijn er dan weer aan verknocht. De handheld is nog maar een jaar op de markt, maar een Vita-eigenaar heeft wel al gemiddeld tien games in huis.

© belga.

Vervolgens werd overgeschakeld naar de PlayStation 3, die uiteraard nog even erg belangrijk blijft voor het Japanse bedrijf. Zo duurt het nog steeds enkele maanden voor de opvolger in de winkelrekken ligt, en in tussentijd kunnen er natuurlijk nog heel wat games aan de man gebracht worden. De komende maanden worden er nog heel wat blockbusters op gamers losgelaten, maar de meeste daarvan komen ook naar de Xbox 360. Toch lijkt de PS3 nog te beschikken over iets betere exclusieve titels, denk maar aan 'The Last of Us', 'Beyond: Two Souls' en Gran Turismo 6. "Not too shabby for a seven year old machine", aldus Jack Tretton.

Zwarte doos
    Iedereen wilde echter dat ze bij Sony wat voortmaakten en aan de PS4-presentatie beginnen. Dat duurde wat langer dan gehoopt, maar wat we vervolgens te zien kregen, was toch om van te smullen. Zo werd de console zelf eindelijk getoond, iets wat tijdens de presentatie in februari tot ongenoegen van de gamewereld achterwege gebleven was. Hoe ziet die nieuwe PlayStation 4 er nu uit? Wel, het is een zwarte doos. Net zoals de Xbox One een zwarte doos is. Maar daar houden de vergelijkingen dan ook meteen op.

© afp.

De meeste nieuwe games die werden aangekondigd, zijn gemaakt door indiestudio's of kleinere ontwikkelaars. Een echt grote nieuwe game is 'The Order' van de bekende ontwikkelaar Ready at Dawn, die naam en faam maakte met de 'God of War'-franchise. Voorts werden nog nieuwe trailers getoond van de reeds aangekondigde namen 'Killzone: Shadow Fall', 'inFamous Second Son', 'Knack' en 'Driveclub'. Die laatste zal overigens meteen gratis zijn voor eigenaars van de PlayStation Plus-abonnement.

Live gameplay
    Na de trailers was het tijd voor het echte werk. We kregen live gameplay te zien van 'Assassin's Creed IV: Black Flag', 'Watch Dogs' en 'Destiny'. Enkel bij 'Watch Dogs' ging dat vloeiend, de andere twee games waren nog redelijk buggy. Vooral bij Ubisoft zullen ze niet helemaal tevreden zijn. Zij konden namelijk hun gameplaypresentatie niet tot het einde volbrengen. Het aanwezige publiek kreeg dan weer wel te zien hoe het enteren van schepen werkt, zonder enige vorm van laadtijden.

© belga.

Tussendoor kondigde Square Enix nog 'Final Fantasy XV' aan, en werd een filmpje afgespeeld waarmee moest aangetoond worden hoe er een evolutie in verband met het tonen van emotie zal plaatsvinden. Dat filmpje duurt twaalf minuten, en werd gemaakt door de makers van 'Quantic Dream'. Volgens hen zullen die nieuwe mogelijkheden ervoor zorgen dat een groter publiek zich aangetrokken voelt tot games. Ook de mannen en vrouwen van EA hebben aangetoond hoe levensecht gezichten nagebouwd kunnen worden. Dat deden ze met de hulp van basketter Lebron James, die net als wij onder de indruk waren van zijn digitale zelf.
    Oorspronkelijk geplaatst door HLN
    Sony lacht met Xbox One-regels over games lenen.

Sony geeft Microsoft een flinke tik onder de gordel na de voorstelling van de PlayStation 4. Terwijl Microsoft bij de Xbox One het uitlenen van games aan vrienden en de verkoop van tweedehandsgames beperkt, meldt Sony doodleuk dat PS4-gebruikers met hun spelletjes mogen doen wat ze willen. In deze video tonen twee topmannen van het Japanse bedrijf hoe je PlayStation 4-games deelt met vrienden.

1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Ik vind dat design van de PS4 en Xdoos One echt teleurstellend. Bij het zien en lezen van de nieuwe Xbox dacht ik zelfs eerst dat het een heruitgebrachte Xbox 1 was (zoals de Psone indertijd van Play Station 1)

En ook bij PS4 grijpen ze blijkbaar terug naar de 'vierkante bak'. Nuja, 't is de inhoud die telt natuurlijk.

Wel grappig hoe Sony Micro$oft te kakken zet.

Lol

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Nu gebeurt het omgekeerde van 6-7 jaar geleden. Bij de release was de PS3 veel duurder dan de XBOX360, waardoor de PS3 toch minder populair bleek. Grafisch zal het toch nog afwachten worden. Normaal zou de PS4 beter moeten zijn, maar dat was bij de 3 theoretisch ook zo. Daar was in mijn ogen toch niet zo veel van te merken, dat de 360 minder sterk was op grafisch vlak dan de PS3.

Maar bij mij komt de PS4 ook op de kast, al zal dat wel pas tegen de zomer zijn. Eerst een masterproefje schrijven en erasmus

Comment

PS4 koop ik binnen een jaar aan, kan hij naast de 1,2 en 3 komen te staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
          Nu gebeurt het omgekeerde van 6-7 jaar geleden. Bij de release was de PS3 veel duurder dan de XBOX360, waardoor de PS3 toch minder populair bleek. Grafisch zal het toch nog afwachten worden. Normaal zou de PS4 beter moeten zijn, maar dat was bij de 3 theoretisch ook zo. Daar was in mijn ogen toch niet zo veel van te merken, dat de 360 minder sterk was op grafisch vlak dan de PS3.

Maar bij mij komt de PS4 ook op de kast, al zal dat wel pas tegen de zomer zijn. Eerst een masterproefje schrijven en erasmus
          Het feit dat de X360 al een dik jaar eerder uit was dan de PS3, die vaak uitgesteld werd, hielp ook mee natuurlijk.

Hier geen PS4 of Xdoos, te duur. Misschien dat ik ooit de PS3 van m'n maat overkoop.

E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

ik ben nog in dubio.

Ik heb thuis een xbox en een 360 staan. De One zou ik voorlopig enkel kopen voor Forza 5 en de Halo franchise. Loont zich dat de moeite? ik weet het niet...

Comment

Ik ga toch een jaartje wachten na de release om er 1 te kopen dan zijn de meeste kinderziektes er uit.
              GT6 komt toch uit op ps3 dus kheb ook niet meteen de behoefte aan een ps4.
              Tegen dan zijn er mss interessante race spelletjes op de ps4, ik hoop dat ze eindelijk eens een echte simulator voor de ps gaan uitbrengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SK_0909 Bekijk Berichten
                Ik ga toch een jaartje wachten na de release om er 1 te kopen dan zijn de meeste kinderziektes er uit.
                Tegen dan zijn er mss interessante race spelletjes op de ps4, ik hoop dat ze eindelijk eens een echte simulator voor de ps gaan uitbrengen.
                Ga ik ook proberen, mijn 1ste ps3 heeft t nl. niet lang uitgehouden.
                En de irritante ventilator .
                Ga wachten op de eerste grote release een jaar gaat te lang zijn
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SK_0909 Bekijk Berichten
                  Driveclub op de release Dat ziet er echt goed uit hoor!

Comment

bwa... Mijn PS3 60Gb (eerste type dus) werkt nog steeds feilloos. Om dan een jaar te wachten vanwege eventuele problemen (die trouwens toch onder garantie moeten worden opgelost) vind ik toch wat overdreven.
                    De prijs is inderdaad een goede ontwikkeling. Bij de launch van de PS3 was dit volgens mij zo'n 600EUR voor de 60GB versie, al lag dit toen toch vooral aan die bluray-laser die veel te duur was.

Comment

Wil alleen Battlefield 4 hebben, maar daar haal ik hem waarschijnlijk al voor in huis

Comment

Ik heb 3 kameraden die het 1ste type ps3 gehad hebben en van de drie is er nog maar ene die werkt.
                        1 jaar geef ik toe zal wel wa veel zijn kga mij allicht toch zo lang ni kunnen weerhouden maar ik ga toch niet 1 van de eerste kopen.

Comment

De ps3 was in de tijd de goedkoopste bleuray speler.

Comment

Ik ga toch ook nog een jaartje wachten. Anders wordt de misses hier helemaal zot. Playstation 1,2,3 en nog een psp in kast
                            '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                            '08 S60 2.4D
                            http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                            http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                              ik ben nog in dubio.

Ik heb thuis een xbox en een 360 staan. De One zou ik voorlopig enkel kopen voor Forza 5 en de Halo franchise. Loont zich dat de moeite? ik weet het niet...
                              Ik zit over hetzelfde te denken. Forza en Halo zou ik ook graag niet missen. Zeker Forza, want Halo was vroeger een beter spel dan nu.

Comment

Mijne ps3 heeft deze week de geest gegeven. Zes jaar goed zijn werk gedaan dus ik denk dat er volgend jaar wel een ps4 komt.

Comment

Introductiefilmpje van de PS4 interface.

Hebben, hebben, hebben! Ziet er wel goed uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McLovin Bekijk Berichten
                                    Ik zit over hetzelfde te denken. Forza en Halo zou ik ook graag niet missen. Zeker Forza, want Halo was vroeger een beter spel dan nu.
                                    Vroeger steeds ook Xbox gekocht omdat een groot deel van de games voor de PS2/3 me te Oosters was. Maar de laatste jaren heb ik de indruk dat beide afgevlakt zijn qua gamecultuur. Xbox is qua betrouwbaarheid wel nen serieuse Crapbox. Op 10 jaar tijd 1 Xbox en 2 360's naar de kl*ten, nochtans helemaal geen hardcore gamer, verre van. Qua betrouwbaarheid, prijs, specs en mogelijkheden zou ik nu eerder naar PS4 grijpen. Xbox one is geen zuivere spelconsole meer imo, met al die zever dat ge er mee kunt doen.

Comment

Mijn PS3 60GB (ondertussen verkocht)

6j heel content van geweest. PS4 zie ik dus wel zitten.

Zeer veel MW2 gespeeld (bijna altijd )

Speelt er iemand Black Ops 2 op Xbox?
                                      Last edited by ; 22/06/2013, 12:38.

Comment

Speel constant Black ops 2 multiplayer ( 7 dagen speeltijd ondertussen) maar dan op ps3
                                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Working...
                                        X