Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eigen 3D-cars

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eigen 3D-cars

Zoals er een thread is met eigen Tekeningen en wel leuk vind eens te tonen wat er zo allemaal in de vrije tijd getekend wordt en ik zelf niet teken maar 3D auto's maak dacht ik daarrond ook even een thread te maken. Wie weet helpte deze thread mensen aan een nieuwe hobby :p, ik kan je verzekeren dat er veel tijd in kruipt en dus wel een goed tijdverdrijf is bij evt verveling ofzo ... maar het resultaat mag er dan dikwijls ook wel zijn !!!

Het gaat er hem dus om in een 3D programma (in mijn geval 3D studio max) gebaseerd op een setje blueprints te beginnen modelleren en zo een auto na te maken en eventueel naar eigen smaak/keuze te 'tweaken'.

Ik zelf ben daar nu reeds enkele jaren mee bezig. Zo startte ik laatst een project rond de nieuwe 3 Coupé van BMW ... hieronder even enkele rendertjes

Het wireframe waar ik de hele tijd op werk en op verderwerk ziet zo uit

en daar kan je een soort van filter op gooien die het geheel dan smooth maakt en dan ziet het er zo uit en is het klaar om gerendert te worden (met of zonder achtergrond, maakt niet uit)

2006 BMW E91 320d (sold)・2013 BMW F31 330d M-sport・

Respect;

Heb het ook ff geprobeerd maar ik heb er het geduld niet voor

Comment

Knap! (het werk, niet het resultaat )

Wij moeten binnenkort aan een werkende 3D motor beginnen bouwen. (wel in Inventor)

Zal hem hier dan ook wel eens placeren, met bijbehorend filmpje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
        Respect;

Heb het ook ff geprobeerd maar ik heb er het geduld niet voor
        thx

alle begin is moeilijk
        hiervan ook :p

zelf ben ik begonnen met een Audi A3 waarvan de video-tutorial trouwens nog steeds terug te vinden is op www.3d-palace.com en waar je zeer veel uit kan leren, mocht de man in kwestie die deze tutorial gemaakt heeft nu nog eens wat duidelijker spreken was het heel goed :p

Comment

nice!

Comment

Wow man
            ik ben zeker onder de indruk. moest ik het ook kunnen ik zou zeker al mijn getekende autos in 3d maken, misschien dat jij mij kan helpen?
            als je eens niet weet welke wagen te maken in 3d probeer gerust één van mijn schetsen te maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk Berichten
              Wow man
              ik ben zeker onder de indruk. moest ik het ook kunnen ik zou zeker al mijn getekende autos in 3d maken, misschien dat jij mij kan helpen?
              als je eens niet weet welke wagen te maken in 3d probeer gerust één van mijn schetsen te maken

uhu sounds great maar om een schets deftig om te zetten in 3D is meer nodig dan 1 perspectisch aanzicht en ik denk dat de aanzichten maken die kloppen met elkaar niet zo simpel is tenzij jij dat kan Als je mij een voor-, achter-, zij- en evt bovenaanzicht kan geven van 1 van je concept cars wil ik gerust eens proberen en dan zien wat er uit de bus komt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stichel Bekijk Berichten
                uhu sounds great maar om een schets deftig om te zetten in 3D is meer nodig dan 1 perspectisch aanzicht en ik denk dat de aanzichten maken die kloppen met elkaar niet zo simpel is tenzij jij dat kan Als je mij een voor-, achter-, zij- en evt bovenaanzicht kan geven van 1 van je concept cars wil ik gerust eens proberen en dan zien wat er uit de bus komt
                Ik wil dat gerust eens doen, kies er maar een uit

Comment

Adembenemend! Zoiets wil ik ook kunnen!

Comment

Na even overlegd te hebben met Mercedesman welke van zijn concepts ik even zou proberen uit te werken is het zijn Lamborghini concept car geworden. Hij tekende de aanzichten zo goed mogelijk overeenkomend ... (het zij-aanzicht is veel hoger dan het voor- en achteraanzicht )

Ik werkte zonet even kort een beginsel uit maar het lijkt erop dat de wielkasten niet helemaal kloppen zoals op zijn tekening ... het is ook niet simpel voor mij om op basis van getekende aanzichten een model te beginnen maken, het is ook voor mij de eerste keer dat ik een concept maak dus heb ik weinig referentie :p en als ik het niet zelf bedacht heb wordt de lat nog even hoger gelegd omdat je niet zelf nog snel wat kan veranderen

nuja toch even kort een rendertje posten, je zal wel zien dat die wielkastsen duidelijk niet kloppen :s

Comment

Knap!

Comment

zeer mooi, ik kan niet wachte tot hij af is
                        M'n excuses voor de niet zo helemaal kloppende aanzichten, maar ik heb het dan ook nog nooit gedaan, maar het ziet er toch al veelbelovend uit, nice

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk Berichten
                          zeer mooi, ik kan niet wachte tot hij af is
                          M'n excuses voor de niet zo helemaal kloppende aanzichten, maar ik heb het dan ook nog nooit gedaan, maar het ziet er toch al veelbelovend uit, nice
                          ik neem je niks kwalijk ze, 'k kan vrij goed verstaan dat het niet zo evident is om aanzichten te tekenen die op niks gebaseerd zijn buiten dan de gedachte hoe je hem graag wou zien

Ik doe m'n best maar de werken zullen traag gaan omdat er blok is ook e mocht ik puur vakantie gehad hebben zou ik er zeker aan doordoen enzo maar nu zie ik watk kan doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stichel Bekijk Berichten
                            ik neem je niks kwalijk ze, 'k kan vrij goed verstaan dat het niet zo evident is om aanzichten te tekenen die op niks gebaseerd zijn buiten dan de gedachte hoe je hem graag wou zien

Ik doe m'n best maar de werken zullen traag gaan omdat er blok is ook e mocht ik puur vakantie gehad hebben zou ik er zeker aan doordoen enzo maar nu zie ik watk kan doen
                            Neem gerust je tijd, mij maakt het niet uit hoe lang het zal duren

Comment

Ik heb 3d Studio max, maar met welke functie kan ik van enkele aanzichten een model maken?

Comment

Voor WT (Wetenschappelijk Tekenen) heb ik een eindwerk die we moeten tekenen met AutoCAD.

K'heb gekozen om een Mercedes-Benz G te tekenen.

Wie zich geroepen voelt, of er al één heeft staan, het zou leuk zijn!

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Working...
                                X