Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn miniaturen collectie.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Zalig zo'n details.
    Laat ze inderdaad maar komen. Prachtig

Dank u,we proberen altijd het zo echt mogelijk te maken,ik en een maat van me.

Comment

• Hoeveel in totaal ? in 1/43 en 1/18 ?

Comment

• Ik ben de tel kwijt geraakt,maar heel veel is het wel.

Zal eens een inventaris moeten maken maar zal daar een tijdje mee zoet zijn.

Comment

• Nog een dio van mij in schaal 1/18.

"Einde van de rit"

Greetz

Comment

• deze is toch super gedaan. Hoed af voor wie die gemaakt heeft...
            www.peugeotforum.be

Comment

• gij zijt echt ne zot
              Benzine
              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
              Diesel
              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• schitterend hoe die miniaturen bewerkt zijn, mooi resultaat, precies echt
                1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
                1987 volvo 340 GL (daily oldie)
                2006 seat altea (daily)

Comment

• Die Ludolfs! Prachtig
                  2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                  2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                  2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

• En nog ene,

"In de steek gelaten"

Greetz

Comment

• Knappe diorama's!!
                      1982 BMW E28 528i
                      2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Dank u

Comment

• Misschien een stomme vraag, maar koopt ge die zo of maakt ge er ook zelf?

Comment

• Die worden zo gemaakt door een hele goede vriend van me,ik zorg voor de idee en hij
                            voert het uit,en samen kijken naar het resultaat en brengen we veranderingen aan zodat je deze
                            diorama's bekomt en iedere dio is dan ook een uniek stuk want er zullen nooit twee dezelfde zijn.

Greetz

Comment

• de Talbot Samba Rallye in schaal 1/18 van Otto-Models,

Talbot Samba is een automodel van het Franse automerk Talbot, onderdeel van PSA

In 1979 nam PSA de Europese divisie van Chrysler over en gaf het de naam Talbot. In 1981 werd de Talbot Samba geïntroduceerd, die leverbaar was met een 954, 1024 of 1360 cc benzinemotor. Deze volgde de achterwielaangedreven Talbot Sunbeam op.

De Talbot Samba was gebaseerd op de Peugeot 104 ZS, evenals de Citroën LN/LNA. Ze had voor de prijsklasse een behoorlijk comfort, goede wegligging en was goedkoop in onderhoud. De Talbot Samba verkocht behoorlijk goed, totdat in 1986 de productie werd beëindigd. In datzelfde jaar stopte Peugeot met de naam Talbot. Slechts in het Verenigd Koninkrijk werd de merknaam nog tot 1992 gehanteerd voor de Talbot Express, een bestelwagen.

Vanaf eind 1982 was tevens een cabrioletversie beschikbaar die door Pininfarina werd getekend en gebouwd. Deze beschikte vanaf 1984 over de 1360 cc motor met 80 pk waardoor het een relatief vlotte auto werd. Dezelfde motor was alleen in Frankrijk in de 3-deurs GLS-versie leverbaar. Op de Parijse Autosalon van 1982 werd de concept-auto Talbot Samba Copacabana voorgesteld. Deze is nooit geproduceerd maar het idee kwam later terug in de actiemodellen Bahia en Sympa. Tevens werd in 1983 een snelle Rallye-versie leverbaar. Deze was van een speciale 1290 cc motor met 90 pk voorzien. Deze Samba had enig succes in rally-clubs en werd tevens als Groep B gehomologeerd. Grote successen zijn echter niet bekend.

In totaal zijn er 270.555 Samba's geproduceerd, waarvan 13.062 cabriolets.

Tegenwoordig kennen de cabriolet en de Rallye een kleine schare liefhebbers en worden nog hier en daar op oldtimerbijeenkomsten en op circuits aangetroffen. De 3-deurs versie is vrijwel geheel uit het straatbeeld verdwenen. De belangrijkste oorzaak hiervan is het roestprobleem waarmee de meeste auto's uit die tijd kampten.

Greetz

Comment

• een prachtige Peugeot 302 darl'mat in schaal 1/18 van Norev.

Emile Darl'mat (1892-1970) was de oprichter en eigenaar van een Peugeot distributeur met een carrosserie bedrijf gevestigd aan de rue de l'Universite in Parijs , Frankrijk in 1923. In de jaren 1930 de firma kreeg bekendheid als een lage volume fabrikant van Peugeot gebaseerde sportauto's. Zakelijk werd onderbroken door de oorlog , maar ten minste een prototype werd verborgen in de periode bewaard en direct na de oorlog Darl'mat teruggegeven aan de bouw van speciale bodied Peugeots, hoewel in de verarmde toestand van het naoorlogse Frankrijk bedrijfsleven nooit meer terug naar de volumes bereikt tijdens de jaren 1930.
                                Het bouwen van de zakelijke

De eerste auto's werden in workshops Darl'mat in Parijs gebouwd, maar tijdens de jaren 1930 de speciale bodied Peugeot-based coupes en cabriolets werd steeds geïntegreerd in het Peugeot gamma. In de tweede helft van het decennium, te beginnen in 1936, Darl'mat's Peugeot-based coupes en cabriolets werden gebouwd op de Peugeot-fabriek in Sochaux .

De beste herinnerde van de Darl'mats is een sportwagen op basis van de Peugeot 302 : de motor werd genomen uit de 402 . Verschillende Peugeot-Darl'mat 402 "special sport"-modellen geracet op Le Mans met succes in 1937 en 1938.De auto's werden gebouwd in zeer beperkte aantallen en drie modellen - een roadster , een coupe , en een drop-head coupe - werden aangeboden.

Greetz

Comment

• de Peugeot 203 Break in de "Knorr" uitvoering in schaal 1/18.

Greetz

Comment

• Die twee Citroens heb ik gevonden bij iemand,ze waren er erg aan toe.
                                    Een paar uur bezig geweest om ze te kuisen en op te blinken.
                                    En zie ze nu in ere hersteld en hebben een mooie plaats gekregen bij mij.

Greetz

Comment

• een Citroen Xantia op schaal 1/18.
                                      Ben blij dat ik deze heb gevonden want je komt ze niet veel tegen.

Greetz

Comment

• Al prachtige dingen zien passeren hier! Chapeau!

Comment

• met voorsprong de leuksten draad hier op AF !!!!

Comment

Working...
                                          X