Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn miniaturen collectie.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ook in mijn collectie de Citroen DS 23 Pallas in schaal 1/18 van Norev.

    De Citroën DS is een beroemd automodel van het Franse merk Citroën. In het Frans spreekt men de naam uit als "déesse", wat godin betekent. Hiervan is ook de troetelnaam "godin van de weg" afgeleid. Andere bijnamen zijn Snoek en Strijkijzer (Vlaanderen, Nederland), Haifisch (Duits: haai), Tiburón (Spaans), Squalo (Italië), Boca de Sapo (Portugees: kikkerbek) en Padde (Vlaanderen, Noorwegen).

    De DS werd op 6 oktober 1955 gepresenteerd op de autosalon van Parijs en sloeg in als een bom ("La Bombe Citroën"). De auto had verschillende eigenschappen en toegepaste technieken die tot dan toe nog niet in één auto waren gecombineerd. Op de eerste dag werden 12.000 orders voor de nieuwe auto geplaatst en aan het eind van de week was dit zelfs opgelopen tot 80.000, een aantal dat de fabriek voor grote productieproblemen plaatste. Pas in de loop van 1956 kon men feitelijk beginnen met afleveren. In de tussentijd waren al heel wat bestellingen geannuleerd. Eind 1956 kwam een eenvoudiger versie op de markt: de ID.

    De ID/DS werd door Citroën in verschillende uitvoeringen geleverd: berline (sedan), break (stationwagen), en décapotable (cabriolet). Daarnaast werden op basis van de 'break' door diverse carrosseriebouwers ook ambulances gebouwd en maakte Henri Chapron, die voor Citroën de cabriolet en de 'prestige' (een uitvoering met separatieruit, bedoeld voor eigenaren met particulier chauffeur) vervaardigde, ook diverse coupé's en cabriolets onder eigen naam. De DS bereikte bij de verkiezing van de "auto van de eeuw" in 1999 de derde plaats en werd door een panel van vooraanstaande auto-ontwerpers, aangezocht door het Britse magazine "Classic & Sports Car" uitgeroepen tot "mooiste auto aller tijden".









    En nog ene de Citroen 2CV " Charleston" in schaal 1/18.

    De 2CV (Frans: deux chevaux) is een auto van de Franse autofabrikant Citroën. De afkorting staat voor 'Deux Chevaux Vapeur', wat twee paardenkracht betekent, een maat voor het vermogen en voor de berekening van de Franse wegenbelasting. De 2CV werd geproduceerd tussen 1948 en 1990. In die periode zijn er zo'n 4 miljoen van gebouwd. Dit aantal stijgt tot 5,3 miljoen als de zogenaamde Besteleenden worden meegeteld en tot ruim 8,8 miljoen wanneer de zustermodellen Dyane, Ami en Méhari worden meegeteld. Het uiterlijk van de 2CV werd, net als dat van de Citroën ID/DS en de Traction Avant, ontworpen door Flaminio Bertoni. Op basis van de 2CV werden verschillende kitcars gebouwd, onder andere van Burton, Cygnus, Deauville, Le Patron, Lomax, Voglietta, Hoffmann en Vanclee.

    Na de dood van André Citroën en de overname van het bedrijf door bandenfabrikant Michelin besloot de nieuwe leiding van autofabrikant Citroën in 1935 een kleine auto te ontwikkelen die geschikt diende te zijn voor het ruige Franse platteland: de TPV, oftewel Toute Petite Voiture. Projectleider en stuwende kracht Pierre-Jules Boulanger omschreef het doel als 'een paraplu op vier wielen'. Op basis van marktonderzoek werd besloten dat het een voertuig moest worden dat twee boeren met 50 kilogram aardappelen kon vervoeren of een vat met 50 liter wijn. Ook gaat het verhaal dat het de mogelijkheid moest bieden om een schaap in de auto mee te nemen. De auto moest hierbij zo comfortabel zijn dat eieren in een mand niet zouden breken wanneer de auto over een stuk omgeploegd land zou rijden. Overige eisen waren dat de auto vooral zuinig, betrouwbaar, goedkoop en eenvoudig te bedienen moest zijn: een boerin moest ermee naar de markt kunnen rijden. Ook moest de boer, met zijn zondagse hoed op, er in passen zodat hij per auto naar de kerk kon. Het uiterlijk van de wagen werd niet belangrijk geacht.

    Oorspronkelijk plaatste men uit besparingsoverwegingen slechts één koplamp. Nadat echter een prototype tijdens een proefrit werd aangereden, omdat de tegenligger dacht met een motorfiets te maken te hebben, werd het model wél voorzien van twee koplampen.

    Er werd een auto ontwikkeld die aan het merendeel van die eisen voldeed, maar hij was zeker nog niet klaar voor productie. Citroën was van plan een prototype van de auto te presenteren op de Salon d'Automobile van oktober 1939, maar vanwege de Tweede Wereldoorlog werd de Salon afgelast.

    Na de oorlog, en na nog een grondige verandering van het oorspronkelijke ontwerp, werd de auto op 23 maart 1948 aan pers en publiek voorgesteld. Een journalist zou het wagentje het lelijke eendje hebben genoemd en deze benaming is in Nederland een geuzennaam geworden.

    De 2CV werd in het begin van de productie voornamelijk aan boeren (primaire doelgroep), zorgverleners als huisartsen en bekende Franse kunstenaars (gratis reclame) geleverd. De Franse plattelanders waren direct enthousiast, wat de wachttijd liet oplopen tot drie jaar. Nederland was in 1952 het eerste exportland voor de 2CV. De wagen werd hier in het begin echter slecht verkocht, waarschijnlijk vanwege het uiterlijk. Latere versies werden, net als elders in Europa, tot cultvoertuigen. De (Lelijke) Eend mag zich scharen tussen automobiele iconen als de Volkswagen Kever, de Morris Minor, de Mini en de Fiat 500.

    Tegenwoordig is de Eend populair als tweede auto. Aangezien nog slechts circa 8500 2CV's in Nederland operationeel zijn, is de prijs voor een perfect bewaard of gerestaureerd exemplaar gestegen naar rond de € 15.000. Onderdelen zijn echter relatief goedkoop en vanwege het lage gewicht (560 kg) is de motorrijtuigenbelasting laag of vanwege de leeftijd niet verplicht. Via diverse 2CV-clubs worden voordelige verzekeringen aangeboden.

    De 2CV 4×4 Sahara, later 2CV Bimoteur genoemd (1958-1970), had achterin een extra motor met versnellingsbak, die andersom gemonteerd was. Met een schakelpook tussen de voorstoelen werden beide versnellingsbakken gelijktijdig bediend. Voor de beide motoren waren afzonderlijke benzinetanks onder de voorstoelen en twee contactsloten voorzien. Het reservewiel was voor op de motorkap bevestigd. De auto beschikte dankzij de inschakelbare vierwielaandrijving over een enorme terreinvaardigheid, maar wel voor de dubbele prijs van de standaard-Eend. Er werden slechts 694 exemplaren van gebouwd. Vele werden door de Schweizer Post als bestelwagen gebruikt. Tegenwoordig zijn het gevraagde oldtimers.

    Het gerucht gaat dat Citroën plannen heeft om een retro-versie van de 2CV uit te brengen, net zoals Volkswagen de Volkswagen New Beetle heeft geproduceerd, BMW de retroversie van de Mini Cooper, en de Fiat de nieuwe Fiat 500. Tot op heden heeft Citroën echter steeds ontkend een retro-2CV op de markt te zullen brengen.







    Greetz

    Comment


    • Heb nog veel hoor hihi
      Last edited by ; 11/06/2014, 23:24.

      Comment


      • aiaiaiai, dicke vaut!!

        eerste gti was inderdaad een 1.6 maar met 105 pk. Pas na een paar jaar heeft peugeot daarvan 115 pk gemaakt door een andere cilinderkop te steken. Daarvoor konden de eigenaars met de 105 pk variant opteren voor een kit van Peugeot Sport welke eigenlijk van de motorpreparateur Danielson kwam. Die verbouwde de cilinderkop om op die manier 125 pk uit de 1.6 te persen. Wie er nu nog zo eentje vindt is zeker van een heeeeeeeeeeel zeldzaam exemplaar.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          aiaiaiai, dicke vaut!!

          eerste gti was inderdaad een 1.6 maar met 105 pk. Pas na een paar jaar heeft peugeot daarvan 115 pk gemaakt door een andere cilinderkop te steken. Daarvoor konden de eigenaars met de 105 pk variant opteren voor een kit van Peugeot Sport welke eigenlijk van de motorpreparateur Danielson kwam. Die verbouwde de cilinderkop om op die manier 125 pk uit de 1.6 te persen. Wie er nu nog zo eentje vindt is zeker van een heeeeeeeeeeel zeldzaam exemplaar.
          heb deze fout dan overgenomen van het internet.

          Comment


          • Terug een vreemde eend in me collectie,een Opel Kapitiän in schaal 1/18.

            De Opel Kapitän was tussen 1939 en 1970 het topklassemodel van de Opelfabrieken. De Opel Kapitän-modellen zijn meestal uitgerust met een zescilinder lijnmotor met een cilinderinhoud van 2,5 tot 2,8 liter.

            De Opel Kapitän was voor de Tweede Wereldoorlog het laatste door Opel geconstrueerde model en werd in 1939 op de Autosalon van Genève als wereldprimeur gepresenteerd. Het was tevens het eerste model dat na de Tweede Wereldoorlog in 1948 weer van de band kwam.












            Greetz

            Comment


            • De Ford Escort MK I van Minichamps in schaal 1/18.

              De Ford Escort was een compact klasse model van Ford. De Nederlandse en Belgische Escorts kwamen uit Keulen, de rechtsgestuurde exemplaren uit Dagenham.

              De Escort werd al in 1967 geïntroduceerd als opvolger van de Anglia. De Anglia zelf gebruikte voor haar stationwagen-versie de naam Escort.

              In Groot-Brittannië werd de Escort geïntroduceerd als de opvolger van de Anglia. Het was een vrij conventionele auto voor die tijd, met een motor voorin die de achterwielen aandreef. Aanvankelijk werd de auto alleen verkocht als 2-deurs sedan, later kwam een stationwagen met drie deuren en een bestelwagen erbij. In 1969 werd een vierdeurs-versie voorgesteld. In die tijd waren er nog niet veel dieselmotoren in kleine gezinsauto's, en aanvankelijk was de Escort dan ook alleen maar in een 1,1 en een 1,3 liter versie verkrijgbaar. De Escort was een goede verkoper, zeker in Groot-Brittannië.

              Later verscheen een 1300 GT (Ook wel: Sport), die een snellere versie had van de 1.3 liter motor en een 2-venturi carburateur. Een speciaal model enkel voor races en rally's was de Escort Twin Cam met een Lotus 1.6 liter motor met dubbele bovenliggende nokkenas. Deze auto zorgde voor veel succes in rally's en wordt gezien als de meest succesvolle rally-auto aller tijden.

              Een speciale RS 1600 en later zelfs RS 2000-versie met een 100pk 2 liter motor werd geïntroduceerd en zorgde voor een flink aantal race- en rallyoverwinningen.












              Greetz

              Comment


              • dog bone
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • Inderdaad,die oude wagens hebben toch altijd iets meer hé

                  Comment


                  • de Citroen Ami Super in schaal 1/18 van Otto-Models. De Ami Super was een variant die was uitgerust was met de viercilinder motor van een Citroën GS. Dit model werd tussen 1973 en 1976 gemaakt. In 1972 levert Citroën de viercilinder GS-motor in een Ami onder de toevoeging Super. Deze motor leverde 61 pk bij 6750 toeren per minuut. Het werd een zeer snelle wagen vanwege de lichte carrosserie. Zo trok de wagen van 0 tot 100 in ruim 16 seconden. De super haalde een topsnelheid van 145 km/h. Bij hoge snelheden werd het lawaai voor de inzittenden fors. Na enkele jaren stopte men met de levering en daarom zijn deze super-Ami's tegenwoordig schaars. Greetz

                    Comment


                    • Petje af voor uw collectie.
                      en voor U ook natuurlijk.
                      echt knap

                      Comment


                      • dank u

                        Comment


                        • En nog ene de Renault 17 TS in schaal 1/18 van Otto-Models.

                          De Renault 15 en Renault 17 zijn twee varianten van dezelfde coupe ontworpen en gebouwd door de Franse automaker Renault tussen juli 1971 en augustus 1979. De R17 werd verkocht als R177 in Italië en Spanje, met inachtneming van een bijgeloof.

                          Ze effectief coupe versies van de Renault 12 . De belangrijkste verschillen tussen de twee auto's waren hun koplamp configuratie (de 15 had twee rechthoekige koplampen, terwijl de 17 had vier ronde koplampen), en hun achterzijde windows.Some markten tonen de 17 met de rechthoekige lampen voor TL versies.

                          De Renault 15 en 17 werden gepresenteerd op de Autosalon van Parijs in oktober 1971.









                          Greetz

                          Comment


                          • Ook in me collectie de Lotus Cortina MK I op schaal 1/18 van Autoart.

                            De geschiedenis van de Lotus Cortina begon in 1961. Colin Chapman had willen zijn eigen motoren voor Lotus te bouwen, vooral omdat de Coventry Climax eenheid was zo duur. Colin Chapman kans kwam toen hij in opdracht Harry Mundy (een goede vriend en ontwerper van de Coventry Climax motor en technisch redacteur voor Autocar ) om een twin-cam versie van de Ford Kent motor te ontwerpen. Het grootste deel van de ontwikkeling van de motor werd gedaan op de 997cc en 1340 cc onderkant, maar in 1962 Ford liet de 116E vijf dragende 1499 cc motor en werken gericht op dit. Keith Duckworth , van Cosworth , speelde een belangrijke rol in afstemming van de motor. De motor eerste optreden was in 1962 op de Nürburgring in een Lotus 23 gedreven door Jim Clark . Bijna net zo snel als de motor verscheen in productie-auto's ( Lotus Elan ), werd het vervangen door een grotere capaciteit eenheid (82.55 mm boring tot 1557 cc geven). Dit was om de auto dichter bij de klasse 1.6 liter in de autosport te krijgen.

                            Terwijl de motor werd ontwikkeld, Walter Hayes (Ford) gevraagd Colin Chapman of hij de motor zou passen tot 1000 Ford saloons voor groep 2 homologatie . Chapman snel aanvaard, hoewel het erg druk in het moet zijn geweest Cheshunt plant, met de Elan om gelanceerd te worden. De Type 28 of Lotus-Cortina of Cortina-Lotus (als Ford graag noemde) werd behoorlijk gelanceerd. Ford leverde de 2-deurs Cortina carrosserieën en zorgde voor alle marketing en verkoop van de auto's, terwijl Lotus deed al het mechanische en cosmetische veranderingen. De grote veranderingen die betrokken installatie van de 1557 cc (105 pk (78 kW; 106 PS)) motor, samen met dezelfde close-ratio versnellingsbak als de Elan. De achterwielophanging werd drastisch veranderd en lichtgewicht aluminium panelen werden gebruikt voor deuren, motorkap en achterklep. Lichtgewicht omhulsels werden gemonteerd op de versnellingsbak en differentieel. Al het Lotus-fabriek auto's waren wit met een groene streep geschilderd (hoewel Ford gebouwd wat voor racen in rood, en een klant had een donker blauwe streep doordat ze bijgelovig groen). De auto kreeg ook voorste kwartaal bumpers en ronde Lotus badges werden aan de achterzijde vleugels en aan de rechterzijde van de radiator paneel gemonteerd (vanuit de positie van de bestuurder).

                            Interieur wijzigingen bleven beperkt tot een middenconsole ontworpen om de nieuwe versnellingspook positie, verschillende stoelen en de latere stijl dashboard tegemoet, met toerenteller , snelheidsmeter , oliedruk, watertemperatuur en brandstof niveau meters. A-hout omrande stuurwiel werd gemonteerd.

                            De schorsing veranderingen aan de auto waren vrij uitgebreid, de auto heeft een kortere veerpoten vooraan, gesmede spoor controle armen en 5.5J met 13 stalen velgen. De achterzijde was nog radicaler met verticale veer / dempers vervangen van de bladveren en twee draagarmen met een A-beugel (die is aangesloten op het differentieelhuis en beugels in de buurt van de trailing arm zwenkt) sorteren van locatie as. Om deze opzet te ondersteunen, werden verder beugels achter de achterbank en van de achterzijde wielkast tot aan het chassis in de kofferbak zetten. De verstijving beugels betekende dat het reservewiel moest worden verplaatst van de standaard Cortina wiel goed en werd met bouten aan de linkerkant van de koffervloer. De batterij werd ook verplaatst naar de boot, achter de rechter wielkast. Beide wijzigingen grote verbeteringen aan de totale gewichtsverdeling. Een andere verbetering van de Lotus Cortina kreeg was het nieuwe remsysteem (9.5 in (240 mm) remschijven) die werden gebouwd door de rem specialist Girling . Dit systeem werd ook gemonteerd op Cortina GT's, maar zonder een servo, die werd aangebracht in de Lotus Cortina motorruimte.

                            Aanvankelijk, de motoren werden gebouwd door J. Een Prestwich van Tottenham en dan Villiers van Wolverhampton. In 1966, Lotus verhuisde naar Hethel in Norwich, waar ze hun eigen motor gebouwen en faciliteiten. De Lotus Cortina gebruikt een 8,0 inch (200 mm) diafragma-veer koppeling, terwijl Ford uitgerust schroefveren koppelingen naar de rest van het assortiment. De rest van de versnellingsbak was identiek aan de Lotus Elan. Dit leidde tot een aantal problemen, want hoewel de ultra-close overbrengingsverhoudingen waren perfect voor het circuit of openbare weg, werd de koppeling een harde tijd in het verkeer gegeven. De verhoudingen werden later veranderd.

                            De eerste auto's waren erg populair en verdiende een aantal lovende recensies, een tijdschrift van de auto omschreven als een tin-top versie van een Lotus 7 . Het was 'de auto' voor veel liefhebbers die eerder moest genoegen nemen met een Cortina GT of een Mini-Cooper en het is ook verbaasd over een groot deel van de burgers die werden gebruikt om overgewicht 'sportwagens', zoals de Austin-Healey 3000 . De lancering was niet perfect maar de auto was ook specialist voor sommige Ford dealers die niet begrijpen van de auto, er zijn een paar verhalen van verkeerde onderdelen worden gemonteerd op diensten. Er waren een paar kleine problemen gemeld door de eerste partij van eigenaren, (de meeste van deze problemen te laten zien hoe snel de auto werd ontwikkeld) enkele van de motoren daalden op de macht, de overbrengingsverhoudingen te dicht en het grootste probleem was het differentieel behuizing loskomt van de behuizing. Dit probleem is vooral veroorzaakt door de hoge belastingen die op de as door de beugel A was een integraal onderdeel van de achterwielophanging. Dit werd nog verergerd doordat de olie verloren de as werkte zijn weg naar de bussen van de A beugel. Er waren 4 grote updates in de loop van zijn productie naar een aantal van deze problemen op te lossen aan de Mk1 Lotus. De eerste verandering was een swap om een ​​twee-delige aandrijfas en de lichtere lichtmetalen transmissie behuizing werden veranderd voor standaard Ford onderdelen, dit ook het omwisselen van de ultra close ratio tandwielen voor Cortina GT overbrengingsverhoudingen, het belangrijkste verschil was de 1e, 2e en achteruit waren veel hogere verhoudingen. uit 1964, werden standaard panelen gebruikt in plaats van de lichtmetalen Ones. Legering artikelen en ultra-close ratio coulds worden opgegeven bij het kopen van nieuwe auto's.
                            1965 Ford Cortina ontwikkeld door Lotus

                            De 2 belangrijkste verandering kwam in het najaar van 1964 toen de hele Cortina bereik had een facelift die een volle breedte grille en Aeroflow verkooppunten in de achterhand opgenomen omdat de Lotus Cortinas kreeg ook nieuw ventilatiesysteem Ford systeem die ook een update aan het interieur. De derde en waarschijnlijk meest belangrijke verandering kwam in het midden van 1965, toen de Lotus achterwielophanging werd gewijzigd voor de bladveren en straal armen van de Cortina GT. Deze vervangen alle verstijving buis ook. De laatste update kwam ook in 1965 toen de achterste trommels werden geruild voor zelfinstellende items en ook de beroemde 2000E versnellingsbakverhoudingen werden gebruikt. Deze verlaagd 1 en achteruit ongeveer halverwege tussen de Cortina GT's en de ultra close-ratio box. Al deze veranderingen maakte de auto's minder gespecialiseerd, maar veel betrouwbaarder en alle speciale onderdelen nog beschikbaar waren voor de concurrentie, alsook aan de leden van het publiek.

                            De Lotus Cortina had tegen die tijd verdiende een indrukwekkende concurrentie reputatie. Het werd ook gemaakt in linksgestuurde wanneer de productie klaar rond eind 1966 en de Mk2 overnam.











                            Greetz

                            Comment


                            • De Fiat 500 uit 1968 in schaal 1/18 van Minichamps.

                              De Fiat 500 ( Italiaans : Cinquecento, Italiaans Uitspraak: [ˌ tʃiŋkwetʃɛnto] ) is een stadsauto geproduceerd door de Italiaanse fabrikant Fiat tussen 1957 en 1975.

                              Gelanceerd als de Nuova (nieuwe) 500 in juli 1957,het was een goedkope en praktische stadsauto. Met afmetingen van slechts 2,97 meter (9 voet 9 inch), en oorspronkelijk aangedreven door een juiste maat 479 cc tweecilinder, luchtgekoelde motor, de 500 opnieuw de term "kleine auto" en wordt beschouwd als een van de eerste stadsauto's .

                              Aan de eisen van de naoorlogse markt waarin werd opgeroepen tot ontmoeten zuinige auto's , in 1949 een motor voorin, Fiat 500 werd uitgebracht, een 2-deurs coupe lichaam met zon-dak, dit werd later aangevuld met een Estate (Station Wagon) versie ; zowel voortgezet tot 1954 voordat vervangen door de nieuwe, lichtere body auto met motor achteraan, op het patroon van de Volkswagen Kever , net als zijn grotere broer, de 1955 Fiat 600 . Verschillende autofabrikanten volgden het nu ongewoon achterste motor configuratie aan de tijd en waren zeer succesvol. De Neckar versie geproduceerd in Heilbronn onder een ingewikkelde deal met NSU , werd in oktober 1961 geïntroduceerd.In Oberösterreich de firma Steyr-Puch produceerde ook auto's op basis, bij overeenkomst, op de Fiat 500.

                              Ondanks de geringe afmetingen, de 500 bleek een enorm praktische en populaire voertuig in heel Europa. Naast de twee-deurs coupe, het was ook verkrijgbaar als de 'Giardiniera' stationwagen , deze variant aanbevolen de standaard motor op zijn zijde gelegd, de wielbasis verlengd met 10 cm (4 inch) om een meer geschikte achterbank, een volledige bieden lengte zonnedak, en grotere remmen van de Fiat 600 .

                              Sport modellen werden beroemd door Abarth , alsmede door Giannini . Een Oostenrijkse variant, geproduceerd door Steyr-Daimler-Puch , de 1957-1973 Steyr-Puch 500 , had een-motorfiets afgeleid Puch boxer twin motor, een sportmodel daarvan was de 1965-1969 Steyr-Puch 650 TR2 .

                              De productie van de 500 eindigde in 1975, hoewel zijn vervanger, de Fiat 126 , werd twee jaar eerder gelanceerd. De 126 was nooit zo populair als zijn voorganger in Italië, maar was enorm populair in de voormalige Oostblok landen, waar het is beroemd om zijn mechanische duurzaamheid en hoge brandstofverbruik. De Fiat 500 heeft een Cx (luchtweerstand coëfficiënt) van 0,38, een zeer goede prestatie voor zijn tijd.










                              Greetz

                              Comment


                              • de Mercedes-Benz 230 E in schaal 1/18.
                                Een zeer mooi model is het,










                                Greetz

                                Comment


                                • Over een uit de hand gelopen hobby gesproken.
                                  Wel prachtig wat je daar allemaal voor elkaar hebt.
                                  Moet wel enorm veel tijd in kruipen, neem ik aan.

                                  Comment


                                  • Die W123 heb ik - uiteraard - ook.
                                    Jou kleur is wel vele leuker dan de mijne.
                                    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                    Current:
                                    1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                    1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                    Ex:
                                    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                    1976 Mercedes-Benz W123 250
                                    1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                    1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                    1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                    1980 Mercedes-Benz W123 280
                                    1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                      Over een uit de hand gelopen hobby gesproken.
                                      Wel prachtig wat je daar allemaal voor elkaar hebt.
                                      Moet wel enorm veel tijd in kruipen, neem ik aan.
                                      en we zijn nog maar aan het begin
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                        Die W123 heb ik - uiteraard - ook.
                                        Jou kleur is wel vele leuker dan de mijne.
                                        Ik ook

                                        Ik heb die in het donker grijs metallic
                                        Benzine
                                        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                        '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                        '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                        Diesel
                                        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                        Comment


                                        • Die roeste DS intrigeert mij!
                                          __________________________

                                          2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                          Comment

                                          Working...
                                          X