Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes : nieuwe aanwinsten + ev. review

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes : nieuwe aanwinsten + ev. review

Ik had gedacht om ook een afzonderlijke thread op te starten waar ik mijn nieuwste modellen kan op posten met wat toelichting betreffende de kwaliteit, afwerking en andere gegevens....

Ik heb gemerkt dat de meeste verzamelaars op dit forum zich overwegend bezighouden met post 1980 modellen en niet zo zijn voor de oudere (old oldtimers)...
    Ik zal het toch niet kunnen laten en er zullen ook oude modellen getoond worden..kan altijd leuk zijn voor iemand...
    Ik hou me ook niet aan bepaalde producenten van schaalmodellen, dus zowel de meest primaire Bburago als een high-end CMC of Exoto passen in mijn verzameling..

Commentaar is natuurlijk altijd welkom, ook als jullie een andere mening hebben over een bepaalde wagen...is altijd leuk als er gediscussieerd kan worden....
    Last edited by Gunther112; 26/07/2017, 16:12.

mijn laatste nieuwe Mercedes-Benz modellen zijn de CL-klasse en 2 Ml's... en Gunther.. een tijdje terug 4 oldies overgenomen!

Comment

.....
      Last edited by Gunther112; 01/05/2007, 18:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CLS Bekijk Berichten
        mijn laatste nieuwe Mercedes-Benz modellen zijn de CL-klasse en 2 Ml's... en Gunther.. een tijdje terug 4 oldies overgenomen!
        Ben deze week een witte CL gaan bestellen bij mjn dealer, maar ze worden daar pas verwacht in februari, hoewel ze al op hun site te koop staan, Ebay ervan overloopt en reeds 1 maand te vinden zijn op verschillende online winkels...ze lopen daar serieus achter bij MB...Heb vaak al een model in mijn bezit waar ze daar nog niet van weten....Anderzijds, de garage is nu ook geen speelgoedwinkel hè

Comment

Ik zal hier ook ff mijn enige model voorstellen dat het vermelden waard is...

1:18 AutoArt Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II

Zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant is zeer weinig aan te merken vind ik. De enige 2 dingen die mij (in zeer beperkte mate) storen zijn de achterbank die niet 100% juist is, en de lak waar de metalic-deeltjes niet op schaal 1:18 zijn, wat een onmogelijke opdracht is natuurlijk

De zeer gedetailleerde motor:

En op deze foto is te zien wat er schort aan de achterbank: in de 1:1 versie kan je in het midden een armsteun neerklappen...

En de lak..

Maar de Remmen enzo zijn zeer goed weergegeven

Comment

Carlito, ik heb gemerkt in een ander deel van het forum dat je een hevige fan bent van het 1:1 model...wel je bent niet alleen...Ik heb als troost 3 identieke van deze 1:18 modellen in mijn bezit (2 gelimiteerde en 1 normaal model)....Als ik mij ooit een oldtimer kan veroorloven en tegen die tijd zal het wel een oldtimer zijn, zal het (ondanks de prijs) toch deze worden....

Comment

Gelimiteerd model

Ik heb diezelfde case ook (uit kuis-luiheid) maar ik heb dat plaatje van evolution niet, dus ben ik nu wel jaloers

Die 2.3-16 heb ik ook nog aan het overwegen geweest, maar ik ga eerst een 1:1 exemplaar kopen voor ik een 1:18 aanschaf

Comment

Goed idee, inderdaad !
                Zal zeer binnenkort een review plaatsen van mijn nieuwste, die zou elk moment bij de verkoper moeten aankomen.

Comment

1971 300SEL AMG

.....
                  Last edited by Gunther112; 01/05/2007, 18:30.

Comment

.....
                    Last edited by Gunther112; 01/05/2007, 18:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
                      Interieur :

Zeer goed gedetailleerd met plastic veiligheidsgordels aan de bestuurderskant, een brandblusser en veiligheidskooi...Leuke houdafwerking rondom (in een racewagel...lol !)

Motor :

Met de nodige leidingen en detail...

Besluit :

Het is een vrij duur model, maar al bij al ben ik vrij gelukkig hiermee. Dit is weer één van de betere Minichamps/PMA modellen zoals de 300SL.

Exterieur : 8.0/10
                      Interieur : 7.5/10
                      Motor : 8.10

Conclusie : 7.83/10
                      Heb het model van de 24 h van Francorchamps in bestelling.
                      Last edited by ; 13/01/2007, 23:21.

Comment

Mercedes SSKL 1931

.....
                        Last edited by Gunther112; 01/05/2007, 18:31.

Comment

.....

Comment

.....

Comment

knappe modellen !

waar worden de minichamps geproduceerd ?

(en ge moet uwe 1.3/16 eens aanpassen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                knappe modellen !

waar worden de minichamps geproduceerd ?

(en ge moet uwe 1.3/16 eens aanpassen)
                                Wat uitleg graag...ben hier nieuw dus kan het goed zijn dat ik iets fout doe....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
                                  sorry voor het gezaag
                                  maar m'n oog viel erop

uwe linkse 190

Comment

CMC blijft zichzelf verbeteren. Ik heb zelf de Ferrari 250 SWB staan, maar deze ziet er nog nét iets gedetailleerder uit.
                                    Mooie aanwinst!

Comment

lol...had het zelf niet eens opgemerkt....bedankt...

Comment

en waar worden die minichamps nu geproduceerd ?

Comment

Working...
                                        X