Heel mooie verslagen en gedetailleerde foto's die je hier post, Gunther! Doe zo voort! Om nog maar te zwijgen over jouw modellen zelf, prachtig afgewerkt, vooral die SSKL van cmc, amai daar verschiet ik toch van, net echt! Zo moet het ook zijn hé voor dat geld, die SLR die ze eerder al uitgebracht hebben vind ik toch maar povertjes afgewerkt voor een cmc, maar deze SSKL is echt schitterend .
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes : nieuwe aanwinsten + ev. review
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenen waar worden die minichamps nu geproduceerd ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TimKaa Bekijk BerichtenMade in China zoals de speelgoedautootjes . Maar de baas van Minichamps is een duits dacht ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenen waar worden die minichamps nu geproduceerd ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG Bekijk BerichtenIs de bestuurderszetel verstelbaar, of staat die altijd een beetje rechter dan de passagierszetel?
Comment
-
1966 L322 Feuerwehr
1966 Mercedes L322 D22h ‘Feuerwehr’
Ik heb lang moeten wachten op de release van dit monster..Ik heb al de normale (blauwe) versie van de L322, maar deze overtreft werkelijk alles….
Dit is de in 1966 geproduceerde L322 D22h ‘Feuerwehr’ (brandweerwagen) gemaakt in 1:18 door Schuco…die na zijn Unimogs U401 (later meer hierover) de smaak van hoog gedetailleerde schaalmodellen goed te pakken heeft. Dit model heb ik moeten naar buiten nemen om enkele deftige foto’s te kunnen schieten, want in volledig operationele toestand is dit model groot….zeer groot….
Part Number : 00155
Prijs : tussen 189 € en 229 €
Exterieur :
Op het eerste zicht is dit een goed gedetailleerd model, met veel (leesbare) labels, haken, hendels en openende delen…de verf rondom kon soms wat beter…het chroomwerk is niet overal even overtuigend (kleine foutjes) en op een van de deurtjes van een laadruimte zijn er plekken. Ik heb geprobeerd dit te verhelpen met een beetje wax, maar de verf begon op te lossen dus ben ik er maar mee gestopt.
Het laddermechanisme kan 360° rond draaien…beide voordeuren en motorkap openen en verder zijn er 4 laadkastjes (2 aan beide zijden) die kunnen openen. Deze laadruimten bevatten 2 verschillende brandblussers, 4 uitrolbare brandslangen gemaakt uit stof, een rugzak en 2 bluskoppen die allemaal zeer realistisch zijn en kunnen uit de laadruimte genomen worden….gewoonweg uitmuntend…
Aan één kant van de truck bevindt er zich een groot zoeklicht en een twee-tonige hoorn…
Last edited by Gunther112; 15/01/2007, 00:28.
Comment
-
Interieur :
Zeer goed gedetailleerd interieur met communicatie apparatuur (draagbare telefoon) op een wit dashboard. Geen tapijt (natuurlijk).
Ladder-eenheid :
De ladder is ook uit metal gemaakt en bestaat uit 4 delen, waarvan 3 volledig uitschuifbaar zijn in de lucht. Ondereen bevindt er zich ook een klein (uitschuifbaar) laddertje langs waar men de grote ladder kon beklimmen. De totale hoogte bedraagt niet minder dan 130 (!!!) cm.
Langsheen de ladder loopt een fijne staaldraad die helpt de ladders in en uit elkaar te schuiven.
Onderaan de ladder is er een scherm aangebracht waarop men de hellingsgraad van de ladder kan weergeven en de veiligheid kan aanduiden met 4 lichtgevende (niet werkende) lampen.
Besluit : vroeger (en ook nu nog) was Schuco vooral gekend door zijn tinnen schaalmodellen. Na hun recente release van de Unimogs en nu deze L322 is dat verleden tijd…Schuco is erin geslaagd zich hiermee bijna aan de top van de model-industrie te plaatsen…lang nog geen CMC of Exoto, maar zeker op hoogte van Minichamps en AutoArt…
Exterieur : 8.5/10
Interieur : 8.0/10
Motor : 7.5/10
Conclusie : 8.0/10
Als je van oldtimer trucks houdt en vooral als je er de plaats voor hebt is dit er eentje voor in je collectie…niet 100 % perfect, maar het komt in de buurt….
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenGunther, jij bent de gTa van de schaalmodellen Zeer gedetailleerde beschrijving. Ik lees zoiets wel eens graag.
Comment
-
1958-62 Mercedes-Benz, Type 300 d, Cabriolet D,
1/24, CMC.
Ik heb mezelf vandaag nog eens verwend met een leuk schaalmodelletje. Omdat ik voorlopig nog geen (goede) foto's heb genomen, "leen" ik die van legacydiecast.com eventjes .
Exterieur:
Ik ben zelf geen Mercedes-kenner, dus ik weet niet of alle verhoudingen en details van dit model perfect zijn. Wat ik wel weet, is dat hij ongelooflijk mooi is. Het lakwerk is zo goed als perfect, en zelfs de metalic-deeltjes (vaak een probleem bij schaalmodellen) zien er erg geloofwaardig uit. Het koetswerk is voorzien van het nodige detail, en waar er chroom moet zitten, zit die er ook. Een in mijn ogen grote misser zijn de ruitenwissers, die zijn wel érg plat. De motorkap, koffer, tankdop, en de vier deuren kunnen geopend worden, het stoffen cabriodak niet.
9/10
Interieur:
Zoals bij de meeste CMC-modellen is het interieur een pareltje. Op zetels en deurpanelen zit prachtig rood leder, terwijl de vloer, de hoedenplank, en de binnenkant van de koffer met mooie rode stof zijn bekleed. Het dashboard is afgewerkt met imitatiehout, en is voorzien van de nodige knopjes en tellers. Het stuurwiel werkt echt, en de voorste zetels en de armsteun achterin kunnen neergeklapt worden.
Het deurpaneel rechtsachter was op mijn exemplaar wel erg slecht bevestigd. Toen ik de deur voor de eerste keer opende viel het er direct af. Het kon terug op zijn plaats geklikt worden zonder zichtbare schade, maar echt vast zit het toch niet. Een druppeltje lijm kan dit probleemloos verhelpen.
9/10
Motor:
De motor was voor mij een teleurstelling. Hij ziet er zeker niet slecht uit en is van het nodige detail voorzien, maar van CMC had ik meer verwacht. Waarschijnlijk heeft dit vooral met de kleinere schaal te maken, en het model is tenslotte al 5 jaar oud.
6.5/10
Comment
-
Een van mijn favoriten. Ik heb hem echter enkel in 1:18 gemaakt door Ricko en die komen niet eens in de buurt. CMC blijft nog altijd top en dat zie je ook weer aan dit model, ook al is het 5 jaar oud.
Kan je wat betreft de deur geen vervanging krijgen bij je dealer ? Zou toch niet mogen voor een CMC en zeker niet voor de prijs die je betaalt...
Spijtig dat ik me enkel bezighou met 1:18 (of misschien gelukkig, want anders zou er geen eind aan komen)
Bedankt voor de schitterende review !!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk BerichtenKan je wat betreft de deur geen vervanging krijgen bij je dealer ? Zou toch niet mogen voor een CMC en zeker niet voor de prijs die je betaalt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenprachtig !
knap detail het woord automatic
ik denk dat veel oudere modellen een betere afwerking hebben dan nieuwere
is dit 6.5 jaar oud model ook made in china ?
CMC's worden in Duitsland met de hand in elkaar gezet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG Bekijk BerichtenDit specifieke exemplaar is geen 5 jaar oud hé, maar het model is al zo lang op de markt .
CMC's worden in Duitsland met de hand in elkaar gezet.
Comment
Comment