Oorspronkelijk geplaatst door brechen
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Grand Theft Auto V
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenBon, 'Grand Theft Auto V' map na install is 55GB groot, maar voor je het spel kunt opstarten (moet altijd via Social Club), moet je eerst nog eens zo'n 5GB downloaden via Social Club...
Zorg ook dat je C-partitie groot genoeg is. Deze is bij mij maar 43GB, omdat het initieel mijn bedoeling was om die enkel voor de Windows installatie en updates te gebruiken, en de grote partitie voor programma's en games etc. op te installeren. Maar bij de installatie van Social Club kan je niet kiezen op welke schijf dat geïnstalleerd wordt, dus wordt het automatisch op de C-schijf gezet..
Zal dan maar een paar spelletjes verwijderen, sommige kan ik toch vanop Origin opstarten.
Heb een Windows gaming pc ook maar geraak het 22 inch scherm niet meer gewoon.
Sent from hereden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Ja, ik snap dat het spel er op PC beter uit ziet. Ik behoor namelijk ook tot het PC Master Race, maar ik heb massa's uren in de storyline van het spel gestoken en weet niet of ik dan opnieuw al die dialogen wil doorlezen. Zelfs op 60 FPS...
GTA is voor mij altijd een 3rd person geweest. Het is net alsof je CoD of BF plots van first person naar 3rd person doet. Het geeft toch een ander gevoel. Skyrim speel ik ook gewoon 3rd person, de first person doet afbreuk vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenJa, ik snap dat het spel er op PC beter uit ziet. Ik behoor namelijk ook tot het PC Master Race, maar ik heb massa's uren in de storyline van het spel gestoken en weet niet of ik dan opnieuw al die dialogen wil doorlezen. Zelfs op 60 FPS...
GTA is voor mij altijd een 3rd person geweest. Het is net alsof je CoD of BF plots van first person naar 3rd person doet. Het geeft toch een ander gevoel. Skyrim speel ik ook gewoon 3rd person, de first person doet afbreuk vind ik.
Enja, zelfs al speel je de storyline niet opnieuw uit, gewoon het feit dat het er zoveel beter gaat uitzien is voor mij al voldoende!
(en er is geen beter spel om je af te reageren dan GTA V )
Comment
-
Gisteravond eventjes (een 2 a 3-tal uur) zitten spelen.. Het begon al goed, tijdens de eerste missie crashte het spel al. Dit een 3-tal keer. In de foutmelding stond een directX11.dll file als reden. Even gegoogled en kwam op een reddit topic terecht waar ze zeiden dat het aan een corrupte file kon liggen, en je de files 1 voor 1 kon checken met een checksum programma'tje. Zo gezegd, zo gedaan, maar alle files matchten. Toen heb ik in de grafische instellingen DX11 veranderd naar DX10.1. Dit bleek de oplossing te zijn voor mij, want het spel crashte niet meer. Maar na elke crash moest ik telkens weer mijn Social Club login gegevens invullen (terwijl ik daarvoor 'remember login' aangevinkt had), wat ook vervelend is (daarom liever games zonder randprogramma's).
Een tijdje later crashte het dan toch nog eens, maar om een andere reden (weet niet meer welke). Dan het spel terug opgestart en toen blijven spelen (eens rondgereden in de map, die toch wel gigantisch is, en wat herrie geschopt met de popo ) tot ik mezelf dwong om maar eens te gaan slapen.
Dan het spel zelf.. qua handling/gameplay/'feel' ben ik toch een beetje teleurgesteld vergeleken met GTA IV. In GTA IV voelden de auto's precies echter aan qua gewicht en gedrag bij bepaalde handelingen. Het zijn maar kleine details, maar ze vielen me toch op. Als je bvb het gaspedaal lost, bleef in GTA IV de auto veel langer uitbollen, terwijl die in GTA V bijna meteen tot stilstand komt (speelgoedauto gevoel). Waardoor je dus precies vaker dat gaspedaal ingedrukt moet houden en terug lossen (als je een beetje een constante snelheid wil aanhouden). Als je in GTA IV uitstapte uit een auto, kon je kiezen om de motor nog te laten draaien (in/uitstapknop kort indrukken) of niet (in/uitstapknop lang ingedrukt houden, waarna de motor uitvalt). Indien de motor bleef draaien, hoorde je de radio ook nog spelen als je naast de auto stond, wat ik wel cool vond omdat ik wel van dat soort details houd. In GTA V is dit niet het geval, aangezien de motor altijd meteen uit gaat bij het uitstappen, wat soms wel vervelend is als je bvb snel wil wegrijden. Het personage slaat de deur van de auto's ook altijd automatisch dicht bij het uitstappen (maar laat ze dan soms openstaan bij het instappen). Stilstaand omhoog springen kan ook niet meer. Moet nu al lopend. Ok, was niet echt nuttig in GTA IV, maar gaf je toch meer controle gevoel.
Ook crashen tegen andere auto's is minder leuk dan in IV. In IV kon je echt zware schade aanrichten als je tegen iemand aan knalde, in V is dat precies een pak minder (en je komt ook vrijwel meteen tot stilstand, ipv dat je je als een trein door het verkeer kan rammen , maar dat is dan mss weer wat realistischer dan in IV). In IV vond ik het bvb heerlijk om met die Hummer over andere auto's te rijden, maar in V kan je dat precies niet meer, of toch niet met hetzelfde effect als in IV.
Qua graphics was ik ook niet echt onder de indruk, maar dat ligt dan weer aan m'n pc. GTA IV met medium/high settings ziet er beter uit dan GTA V (voor mij, voor mensen met een betere pc zal V er natuurlijk beter uitzien). Ik moet helaas met low/mid settings spelen. Anti-Aliasing kan ik bvb niet aanzetten, omdat de instellingen anders boven m'n video-memory gaan. Zeker in de begin missie, met die sneeuw, vond ik de graphics maar povertjes. En dat terwijl ik (op dezelfde pc) al andere spellen gespeeld heb waar de gfx (en bvb sneeuw) er veel beter uitzien. Max Payne 3 draait ook op de RAGE engine, en daar zagen de graphics er toch een pak beter uit. Maar GTA is nooit echt een uitblinker geweest in graphics.
De first person view is wel leuk, maar meestal vind ik third person toch handiger. Vb als je in dekking zit, heb je een beter overzicht op vijanden achter het hoekje, dan in first person (logisch ook). En ik crash veel meer met auto's in first person, dan in third person..
tl;dr: GTA V is niet slecht, maar had gehoopt dat de gameplay en handling meer hetzelfde gebleven was zoals in GTA IV.Last edited by Ian; 16/04/2015, 14:58.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk BerichtenHet eerste snap ik niet, wat voegt de online op PC toe aan die op PS3? Meer spelers waarschijnlijk, of zie ik iets over het hoofd?
Comment
-
Wel, installatie ging vlot (+/- 30 minuten voor de installatie van de 7 DVD's, en nog een 10 minuten voor de 5GB patch te downloaden en te installeren)
In de settings alles op extra gezet.
Dan de intro-missie gedaan, en net de eerste met Lamar.
Oh yes. Dit gaat véél uren opslorpen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenWel, installatie ging vlot (+/- 30 minuten voor de installatie van de 7 DVD's, en nog een 10 minuten voor de 5GB patch te downloaden en te installeren)
Heb het niet getimed, maar de installatie heeft denk ik 1 à 1,5 uur geduurd hier, en die 5GB download duurde wss 4 à 5 uur... (gemiddeld 250KB/s, leve Belgacom)
Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichtenwelja, er werd gezegd dat als je de story al gespeeld hebt dat het niet veel zin heeft het nog eens te kopen, maar online is er altijd wel iets nieuws te beleven, is nooit hetzelfde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenHeb het niet getimed, maar de installatie heeft denk ik 1 à 1,5 uur geduurd hier, en die 5GB download duurde wss 4 à 5 uur... (gemiddeld 250KB/s, leve Belgacom)
Net de top van Chilliad gezien. Machtig...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenEeeuh ja tzal toch ongeveer kloppen denk ik. Installatie was wel op een SSD, download was altijd 20-25 Mbps. Telenet Fiber 200, 200 down 12 up.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenEeeuh ja tzal toch ongeveer kloppen denk ik. Installatie was wel op een SSD, download was altijd 20-25 Mbps. Telenet Fiber 200, 200 down 12 up.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichtenen, al beesten omver gereden?
Comment
-
En gisterenavond nog een uurtje of 2 zitten spelen, en het is de moeite...ziet er véél beter uit dan de versie op de PS3.
+De auto's zien er om een of andere reden veel beter uit.
+Vuurgevechten in First Person zijn GEWELDIG!
+++++++GTA humor tijdens random play (achtervolgingen, zwervers, mensen die aan het vechten zijn, maar ook alle andere content zoals billboards en de winkels)
+++++++++++++++BUNNIES and CATS!!!
-First person in een auto is wel even wennen, vooral als je links/rechts met toetsen gaat spelen (niet met een stuur ofzo) dan is het nogal een gezwier heen en weer. Maar je kan in de settings de Field of View aanpassen, dat misschien eens doen.
-Geef Ian wel gelijk, rijden met auto's is wel een beetje....vreemd....physics voelen om een of andere reden niet "juist" aan soms. Lijkt wel of ze veel te weinig gewicht hebben, als je met een auto tegen lage snelheid tegen een vangrail komt ga je meteen van de grond. Beetje jammer.
Op een bepaald moment op de achtbaan op Vespucci beach gegaan, en dan beeld even overgezet op de TV en ervoor gaan zitten. Zag er waanzinnig uit!
De vriendin heeft ook even zitten spelen, vond het ook goed uitzien. Eerste wat ze deed was naar de stripclub gaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenEn gisterenavond nog een uurtje of 2 zitten spelen, en het is de moeite...ziet er véél beter uit dan de versie op de PS3.
+De auto's zien er om een of andere reden veel beter uit.
+Vuurgevechten in First Person zijn GEWELDIG!
+++++++GTA humor tijdens random play (achtervolgingen, zwervers, mensen die aan het vechten zijn, maar ook alle andere content zoals billboards en de winkels)
+++++++++++++++BUNNIES and CATS!!!
-First person in een auto is wel even wennen, vooral als je links/rechts met toetsen gaat spelen (niet met een stuur ofzo) dan is het nogal een gezwier heen en weer. Maar je kan in de settings de Field of View aanpassen, dat misschien eens doen.
-Geef Ian wel gelijk, rijden met auto's is wel een beetje....vreemd....physics voelen om een of andere reden niet "juist" aan soms. Lijkt wel of ze veel te weinig gewicht hebben, als je met een auto tegen lage snelheid tegen een vangrail komt ga je meteen van de grond. Beetje jammer.
Op een bepaald moment op de achtbaan op Vespucci beach gegaan, en dan beeld even overgezet op de TV en ervoor gaan zitten. Zag er waanzinnig uit!
De vriendin heeft ook even zitten spelen, vond het ook goed uitzien. Eerste wat ze deed was naar de stripclub gaan
Comment
-
Ah neen dat kan ik niet. Van zodra dat er geschoten moet worden ben ik hopeloos met een controller.
Denk dat ik ergens een joystick op de kop ga moeten tikken voor de Flight School, geen zin om daar met muis/kb te zitten klooien.
Did I mention, there are bunnies?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk BerichtenAh neen dat kan ik niet. Van zodra dat er geschoten moet worden ben ik hopeloos met een controller.
Denk dat ik ergens een joystick op de kop ga moeten tikken voor de Flight School, geen zin om daar met muis/kb te zitten klooien.
Did I mention, there are bunnies?
Echter, om te vliegen, rijden etc is een controller zoveel beter.
Spelletjes zoals GTA, AC, Batman, etc etc spelen veel vlotter met controller.
First person shooters en tactiek natuurlijk met muis en keyboard.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenSpelletjes zoals GTA, AC, Batman, etc etc spelen veel vlotter met controller.
Comment
-
Gisteren weer hele tijd zitten sukkelen.. Spel crashtte de hele tijd na 2 seconden ingame.. Na veel zoeken gevonden dat het mss door die 'speciaal uitgebrachte gfx driver voor GTA 5' kwam. Oudere driver gedownload en geïnstalleerd en kon terug spelen, oef. Maar het spel (geluid) lagt wel veel helaas.. De fps is niet zo hoog denk ik.
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenZo games zijn gemaakt om met een controller te spelen. Niet met muis en keyboard. Ik plug dan gewoon een Xbox controller in de USB en speel zo. Veel beter.
En van de auto's doelde ik idd op de physics. In IV was het precies meer 'ragdoll' effect, meer kracht = meer extreme schade etc, terwijl het in V wat krampachtig en geforceerd aanvoelt. Je mag met een vrachtwagen met hoge snelheid tegen een auto knallen, maar die auto beweegt dan amper.. En sommige auto's voelen frustrerend traag aan.
Dat geluid dat een konijn maakt als je erop schiet.. En die herten zijn wel snel!
Comment
Comment