Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Live For Speed - online racegame

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Japy
    Mijn nieuwe toptijd met de GTI 1:36.81
    Blijven oefenen. Ik perste er op dag 2 dat ik 't spel had een tijd uit van 1:35:6 Was wel niét in een online spel, maar gewoon standalone in een race AI-rijders op stand "PRO".

    Ondertussen heb ik zesendertig setups die allemaal zijn verkloot, en geraak ik niet meer onder de 1:36:3

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door azerty
      Volgens mij kan je dat alleen maar doen als er een turbo voor je uit rijd en als je voordurend in de slipstraem zit zoals bij top gear en de transit.
      Toch niet.

      http://www.lfsworld.net/

      Klik op S2 Hotlaps en dan Hotlap Charts, XFG.

      Je klikt op die tijd en je d/l hem.

      Dan plak je die in Live For Speed \ Data \ SPR

      Je start LFS klikt op replays en op de juiste replay en je kan zien hoe ze het doen !

      Echt zot ze, die gewoon een setup met veel grip.
      Last edited by ; 22/07/2005, 15:42.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Japy
        1ste tussentijd 31:7...
        2de tussentijd 1:07.89
        Bij mij moet 't ook een 31:5 zijn en een 1:36 liefst om een écht goeie tijd te rijden. Doorgaans is 't een 32s en 1m08s.

        Ik vind van mezelf dat ik veel tijd verlies in die bergop daar, net voor de finish, vaak heb ik de indruk dat achterliggers daar terug iets dichterbij kunnen kruipen, of dat rijders die 'k anders wel relatief snel voor ben, daar even snel rijden ... 't lukt me niet vaak om daar snel bergop te geraken.

        Bijkomend probleem : ik geef gas met de gasschuif van m'n joystick. Heeft twee problemen :
        - je voelt de neutraal niet aan (dus géén gas geven en niét remmen samen = erg moeilijk) [klein probleem]
        - als ik de gasschuif zacht tot de aanslag schuif, remt/gast 'ie maar aan ongeveer 95% ... ik moet zo hard *tok* tot de aanslag knallen of nog wat extra duwen om 100% gas te geven ...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Japy
          Heb ook een klein probleem waar ik van denk dat het me tegen houdt om nog sneller te gaan.

          Ik krijg mijn achterste banden niet op temperatuur, de voorste zitten mooi aan 50°C maar de achterste max 40°C.
          Beetje meer demping achteraan kan helpen.

          Maar 't is zowiezo zo dat bij een FWD zoals de GTI, de achterste banden echt moeilijk warm te rijden zijn.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            Blijven oefenen. Ik perste er op dag 2 dat ik 't spel had een tijd uit van 1:35:6 Was wel niét in een online spel, maar gewoon standalone in een race AI-rijders op stand "PRO".

            Ondertussen heb ik zesendertig setups die allemaal zijn verkloot, en geraak ik niet meer onder de 1:36:3
            Zit ondertussen op 1:36.69

            Straks de druk in men bandjes nog is verlagen om wat meer grip en proberen in de 1:35 's te geraken.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Japy
              Trouwens de snelste ronde online is 1:32.260
              Met de GTI ?!? (de XFG dus, niet de XFR)

              Hoe doen die dat *shock*

              Da(s dikke 3 seconden sneller dan mijn snelste ronde !!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Japy
                Heb mijne setup een beetje verneukt en geraak niet meer aan mijn tijden
                Dat is dus zo klote, hè.

                Echt constant setups opslaan en dateren, anders kan 't zijn dat je geen prognose meer maakt later maar een terugval "geniet" ... :/

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                  Met de GTI ?!? (de XFG dus, niet de XFR)

                  Hoe doen die dat *shock*

                  Da(s dikke 3 seconden sneller dan mijn snelste ronde !!
                  Om mezelf te quoten.


                  http://www.lfsworld.net/

                  Klik op S2 Hotlaps en dan Hotlap Charts, XFG.

                  Je klikt op die tijd en je d/l hem.

                  Dan plak je die in Live For Speed \ Data \ SPR

                  Je start LFS klikt op replays en op de juiste replay en je kan zien hoe ze het doen !

                  Echt zot ze, die gewoon een setup met veel grip.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Japy
                    Toch niet.

                    http://www.lfsworld.net/

                    Klik op S2 Hotlaps en dan Hotlap Charts, XFG.

                    Je klikt op die tijd en je d/l hem.

                    Dan plak je die in Live For Speed \ Data \ SPR

                    Je start LFS klikt op replays en op de juiste replay en je kan zien hoe ze het doen !

                    Echt zot ze, die gewoon een setup met veel grip.
                    Aha, moet ik 'es bekijken als ik straks thuis ben.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                      Ik vind van mezelf dat ik veel tijd verlies in die bergop daar, net voor de finish, vaak heb ik de indruk dat achterliggers daar terug iets dichterbij kunnen kruipen, of dat rijders die 'k anders wel relatief snel voor ben, daar even snel rijden ... 't lukt me niet vaak om daar snel bergop te geraken.
                      Is me al opgevallen. Daar zie ik je meestal naderen, als ik achter je zwabber.

                      Persoonlijk heb ik nog altijd het meestal last met de eerste bocht na de start (aan de uitgang van de pits). Verlies ik altijd véél tijd !

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Japy
                        Zit ondertussen op 1:36.69

                        Straks de druk in men bandjes nog is verlagen om wat meer grip en proberen in de 1:35 's te geraken.
                        Ik rijd in sprints altijd met zo min mogelijk druk. Dat is m'n uitgangs-setup. Soms moet ik bij 't finetunen een beetje bijsteken, maar de schuifknop gaat nooit over 1/3 (zelfs niet over de 1/4).

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                          Ik rijd in sprints altijd met zo min mogelijk druk. Dat is m'n uitgangs-setup. Soms moet ik bij 't finetunen een beetje bijsteken, maar de schuifknop gaat nooit over 1/3 (zelfs niet over de 1/4).
                          Heb hier een setup van een kerel die 1:34. ... draait met vollen druk in de bandjes.

                          Hoe dat hij het doet weet ik niet maar daar valt ni mee te sturen, zeer veel onderstuur echt ni te doen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                            Is me al opgevallen. Daar zie ik je meestal naderen, als ik achter je zwabber.

                            Persoonlijk heb ik nog altijd het meestal last met de eerste bocht na de start (aan de uitgang van de pits). Verlies ik altijd véél tijd !
                            Die eerste bocht heb ik het soms ook lastig, daar schuift het zowa en blokkeren men remmen nogal rap.

                            Maar als ik daar goed doorkom rij ik 100 km/u door die chicane.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                              Is me al opgevallen. Daar zie ik je meestal naderen, als ik achter je zwabber.

                              Persoonlijk heb ik nog altijd het meestal last met de eerste bocht na de start (aan de uitgang van de pits). Verlies ik altijd véél tijd !
                              Da's nochtans een simpele bocht, gewoon je rempunt correct kiezen.

                              Zo ver mogelijk langs buitenkant blijven, ik begin meestal ergens rond de 75m te remmen (ietsje na de 75m in de eerste ronde met koude banden, net ietsje voor de 75m in de rondes daarop [je komt aan hogere snelheid aangereden] met warme banden), en wachten met insturen !
                              Daarna met goed gedoseerd gas en zo weinig mogelijk sturen de bocht door (met pijltjes rijden = 100% gas of geen gas, dus vergeet het dan maar ).

                              Die bocht kan je perfect nemen met een snelheid die nooit onder de 80 gaat, ik deed 'm soms al aan snelheden van minimaal 85 per uur en ik raakte niet eens de curbs.

                              Wat tricky is : je setup moet pokkegoed zijn en je lijnen superstrak en je bewegingen uitermate verfijnd om na zo'n snelle eerste bocht de chicane te kunnen nemen zonder van 't gas te gaan. Als het lukt, dan passeer je de overgang van donkere naar lichte beton (na de chicane, je weet wel de "startlijn" van de dragraces) aan een snelheid tussen de 120 en de 125 per uur (doorgaanse standaardronden doe je daar maar zo'n 110 à 120).

                              En als je 't zo klaarspeelt haal je een eerste tussen tijd van 1.31 Goe op weg dan.

                              Comment


                              • ik zal een van de dagen men racing wheel en pedals eens terug aansluiten zie, eens zien of ik dan nog sneller kan gaan

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Japy
                                  Heb hier een setup van een kerel die 1:34. ... draait met vollen druk in de bandjes.

                                  Hoe dat hij het doet weet ik niet maar daar valt ni mee te sturen, zeer veel onderstuur echt ni te doen.
                                  Ik heb ooit ook 'es een setup gekregen van zo iemand. Inderdaad volle druk in de banden ...

                                  Ook Benny draait de GTI snel rond, en die heeft ook zo'n setup met volle druk in de bandjes.


                                  Ik denk dat je een paar ronden nodig hebt om die warm te rijden. ... maar koud is daar niet mee te rijden, nope

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Japy
                                    Die eerste bocht heb ik het soms ook lastig, daar schuift het zowa en blokkeren men remmen nogal rap.

                                    Maar als ik daar goed doorkom rij ik 100 km/u door die chicane.
                                    Ja die eerste bocht is tricky, maar niet moeilijk als je "zacht" rijdt. Dus liever een kwart seconde vroeger in de remmen en geleidelijker remmen dan *KEDENG* meteen vol in de remmen.

                                    Ik heb ooit één keer een eerste tussentijd gereden in de 30 seconden (eind de 30) met de GTI, en de chicane ging ik door in dikke 105, en ik passeerde de betonstreep aan net geen 130 per uur. De ronde heb ik dan later wel vakkundig verkloot *grmbl* en sindsdien is me dat nooit meer gelukt.

                                    Comment


                                    • mijn voorste banden lopen op tot 65 °
                                      en achterste tot 40°
                                      is dat normaal?

                                      Comment


                                      • Ik kijk niet naar de graden, enkel naar de kleurtjes.

                                        M'n voorste zijn groengeel qua luchttemperatuur, aan het oppervlak aan de buitenkant en in 't midden zijn ze groen tot groengeel, de binnenkant meestal geeloranje tot oranjerood zelfs soms.

                                        De achterste blijven qua lucht zo'n blauwgroene kleur hebben, en het oppervlak wordt ten hoogste groen-met-nog-een-zweem-van-blauw, tenzij de binnenkant van de band waar het oppervlak ook altijd minstens geelgroen wordt.

                                        De bandflanken, daar let ik nooit op. Zijn snel geel als je met weinig druk rijdt but i don't care

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Fille
                                          mijn voorste banden lopen op tot 65 °
                                          en achterste tot 40°
                                          is dat normaal?
                                          Blauw = koud
                                          Groen = ideale temperatuur rond de 50°
                                          Rood = bandjes vervangen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X