Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vind van mezelf dat ik veel tijd verlies in die bergop daar, net voor de finish, vaak heb ik de indruk dat achterliggers daar terug iets dichterbij kunnen kruipen, of dat rijders die 'k anders wel relatief snel voor ben, daar even snel rijden ... 't lukt me niet vaak om daar snel bergop te geraken.
Ik vind van mezelf dat ik veel tijd verlies in die bergop daar, net voor de finish, vaak heb ik de indruk dat achterliggers daar terug iets dichterbij kunnen kruipen, of dat rijders die 'k anders wel relatief snel voor ben, daar even snel rijden ... 't lukt me niet vaak om daar snel bergop te geraken.
Is me al opgevallen. Daar zie ik je meestal naderen, als ik achter je zwabber.
Straks de druk in men bandjes nog is verlagen om wat meer grip en proberen in de 1:35 's te geraken.
Ik rijd in sprints altijd met zo min mogelijk druk. Dat is m'n uitgangs-setup. Soms moet ik bij 't finetunen een beetje bijsteken, maar de schuifknop gaat nooit over 1/3 (zelfs niet over de 1/4).
Ik rijd in sprints altijd met zo min mogelijk druk. Dat is m'n uitgangs-setup. Soms moet ik bij 't finetunen een beetje bijsteken, maar de schuifknop gaat nooit over 1/3 (zelfs niet over de 1/4).
Heb hier een setup van een kerel die 1:34. ... draait met vollen druk in de bandjes.
Hoe dat hij het doet weet ik niet maar daar valt ni mee te sturen, zeer veel onderstuur echt ni te doen.
Da's nochtans een simpele bocht, gewoon je rempunt correct kiezen.
Zo ver mogelijk langs buitenkant blijven, ik begin meestal ergens rond de 75m te remmen (ietsje na de 75m in de eerste ronde met koude banden, net ietsje voor de 75m in de rondes daarop [je komt aan hogere snelheid aangereden] met warme banden), en wachten met insturen !
Daarna met goed gedoseerd gas en zo weinig mogelijk sturen de bocht door (met pijltjes rijden = 100% gas of geen gas, dus vergeet het dan maar ).
Die bocht kan je perfect nemen met een snelheid die nooit onder de 80 gaat, ik deed 'm soms al aan snelheden van minimaal 85 per uur en ik raakte niet eens de curbs.
Wat tricky is : je setup moet pokkegoed zijn en je lijnen superstrak en je bewegingen uitermate verfijnd om na zo'n snelle eerste bocht de chicane te kunnen nemen zonder van 't gas te gaan. Als het lukt, dan passeer je de overgang van donkere naar lichte beton (na de chicane, je weet wel de "startlijn" van de dragraces) aan een snelheid tussen de 120 en de 125 per uur (doorgaanse standaardronden doe je daar maar zo'n 110 Ã 120).
En als je 't zo klaarspeelt haal je een eerste tussen tijd van 1.31 Goe op weg dan.
Die eerste bocht heb ik het soms ook lastig, daar schuift het zowa en blokkeren men remmen nogal rap.
Maar als ik daar goed doorkom rij ik 100 km/u door die chicane.
Ja die eerste bocht is tricky, maar niet moeilijk als je "zacht" rijdt. Dus liever een kwart seconde vroeger in de remmen en geleidelijker remmen dan *KEDENG* meteen vol in de remmen.
Ik kijk niet naar de graden, enkel naar de kleurtjes.
M'n voorste zijn groengeel qua luchttemperatuur, aan het oppervlak aan de buitenkant en in 't midden zijn ze groen tot groengeel, de binnenkant meestal geeloranje tot oranjerood zelfs soms.
De achterste blijven qua lucht zo'n blauwgroene kleur hebben, en het oppervlak wordt ten hoogste groen-met-nog-een-zweem-van-blauw, tenzij de binnenkant van de band waar het oppervlak ook altijd minstens geelgroen wordt.
De bandflanken, daar let ik nooit op. Zijn snel geel als je met weinig druk rijdt but i don't care
Comment