Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Van waar toch altijd dat excuus "zit achter een router" ? 'k Heb hier intussen al 2x gepost hoe je een server kan opzetten als je met een router zit...
- multiplayer -> start nieuwe server
- zichtbaarheid: internet
- spelnaam: vrij te kiezen (dit geef je door aan andere spelers om in te loggen)
- paswoord: vrij te kiezen (dit geef je door aan andere spelers om in te loggen)
- paswoord admin: vrij te kiezen
- ip-adres: het ingestelde static ip uit stap 1 (!)
- poort: 63392
Met de overige instellingen moet je maar wat prutsen
Conclusie:
Probeer het eens. Zo moeilijk is het echt niet en hosten kan wel degelijk als je met een router zit. Ik kan het weten .
Aha.
Seg, maar moet je dan telkens opnieuw je IP-adres aanpassen achteraf, naar "not static" (ik ken daar niks van) ?
In die tutorial wordt ergens gezegd dat als je aan 1 pc in het netwerk een static IP toekent (bij mji 192.168.0.189) je aan de andere pc's in het netwerk ook een (ander) static IP moet toekennen opdat niet 2 pc's 't zelfde IP zouden krijgen.
=> nix van aantrekken en alleen op de host-pc een static IP instellen .
Die static IP heeft trouwens enkel te maken met uw intern IP adres (binnen uw netwerk dus). 'k Zie niet in hoe u dat zou kunnen tegenhouden om tegelijk te forummen en te LFS'en (of hosten) .
Probeer het gewoon eens. Het doorlopen van die drie stappen duurt geen 5 minuten normaal gezien. 't Staat allemaal mooi uitgelegd en voor het instellen van uw static IP kun je specifiek naar de instellingen voor uw router gaan kijken op portforward.com (stap 2) .
In ieder geval, bij deze weet je dus dat je ook kan hosten als je achter een router zit. Dat wou ik ff duidelijk maken .
gewoon poort 63392 forwarden naar uw eigen ip ... that's it
Inderdaad de simpelste manier. Maar als je met DHCP zit krijg je vaak om de zoveel tijd een ander intern IP (de ene keer 192.168.0.180, de andere keer 192.168.0.147 enz) en dan is't handig om ervoor te zorgen dat de router steeds hetzelfde IP nummer toekent aan de host-pc.
Comment