Heeft iemand de C63 van AutoArt staan? 'k Wil er wel eens wat foto's van zien.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwste aanwinsten
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk BerichtenKnap.
Is dat 1/43
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenJup, ik ben overgestapt van 1/18 en 1/43 naar enkel 1/43.1982 BMW E28 528i
2013 BMW F31 318d
2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)
Comment
-
Ik wil ook aan een 1/43 verzameling beginnen maar mijn ouders willen niet dat ik er veel geld aan besteed dus ga ik af en toe is een 1/43 model kopen.
Mijn modelletjes zijn toegekomen, ik zal er is een foto van maken als ik terug ben van vakantie.
Comment
-
Eerst mezelf even voorstellen (is hier een apart topic voor? Ik ben totaal nieuw hier en heb het forum nog niet afgespeurd, maar eerder toevallig dit topic gevonden).
Zoals je kan zien ben ik dus een 50plusser, sinds jaren modelbouwer, hoofdzakelijk vrachtwagens in de schalen 1/24-25. Af en toe koop ik ook een diecast in dezelfde schalen (wordt niet altijd in dank afgenomen in de modelbouwclub, dus dat verzwijg ik daar maar).
En recentelijk groeit ook een "nieuwe" verzameling in 1/43, mede door de toevloed aan die franse "presse" modellen, al beperk ik me wel uitsluitend tot de bedrijfswagens (Camions d'autrefois, Michelin, camionettes d'antan, Citroën HY, om er een paar te noemen).
Ik ben nogal een budget bewuste "koper", 1 model blijft origineel, voor een eventueel dubbel heb ik altijd plannen voor een ombouw, maar meestal ontbreekt de tijd (hoog tijd dat de regering pensioen op 55 zet in plaats van 65 ).
Soms ontbreekt wel een kleinigheidje, maar daar lig ik niet wakker van, een model mag "geleefd" hebben, dat heeft zelfs zijn charmes vind ik persoonlijk, en daarbij is het geen doodzonde als ik het model ooit als basis wil gebruiken voor een restauratie of ombouw (en zoals gezegd: dat doe ik dus liever dan enkel ernaar te kijken).
Vandaag een kleine 50 euro gespendeerd op de rommelmarkt in Oudenburg, maar toch met een 15-tal modellen thuisgekomen.
Ik koop wel niet gelijk wat, het moet wat in de bestaande "collectie" passen en het mag geen totaal "wrak" zijn.
Even oplijsten wat er vandaag bij gekomen is (in volgorde van mijn voorkeur):
Mercedes 500K (Franklin Mint 1/24 nieuw met plexi vitrinebox, geen kartonnen doos)
Ford Crown Victoria Canadian Police OPP (1/24, op een sokkeltje, ik vermoed Classic Metal Works, maar er staat niets onderaan de auto)
Citroën HY "Pizza Toni" (1/43 franse verzamelserie, nieuw op sokkel en in blister)
Citroën HZ-IN (met rood kruis achteraan, 1/43 franse verzamelserie, nieuw op sokkel en in blister)
Mercedes G "Politie" (Dickie 1/24 plastic)
Mercedes Sprinter 'Horses on Tour" (Dickie 1/24 plastic)
Mercedes Atego "Super Cargo" (Dickie 1/24 plastic)
Mercedes C-Class (Hongwell 1/43 1 nieuw en 1 lichtjes beschadigd)
Mercedes CLK (Hongwell 1/43)
Mercedes 600SL (Newray 1/43)
Mercedes Actros MP1 (Hongwell 1/43, spiegels ontbreken)
Fiat Campagnola (Polistil 1/25, dit is wel een volledig wrak, maar zal ooit dienen als donor bij de restauratie van een andere die ik al heb)
Landrover Freelander (Smart Toys 1/24 canvasgedeelte dak achteraan ontbreekt)
Solido Berliet TB12 + dieplader (op het dak van de trekker ontbreekt "iets", moet nog opzoeken wat, maar de lak is intact, heel weinig mee gespeeld).
O ja, ik rij al een groot gedeelte van mijn rijdend leven in een Mercedes (momenteel een Vito), dus het merk met de ster is ook redelijk vertegenwoordigd.
Comment
-
HELAAS een rustig topic????
Het zijn dan ook crisistijden hé, ik vermoed dat het budget overal wat ingeperkt wordt? Gelukkig heb ik nog een vaste job, houvast houden, eind 2008 werkgever ei zo na failliet tijdens de "grote" crisis, gelukkig overgenomen door grotere groep met goede voorwaarden o.a. inzake werkzekerheid. Dat zit dus (voorlopig) nog wel snor.
En als je de hedendaagse prijzen ziet van al die dingetjes.............. 't is tenslotte toch maar om in de kast te zetten en naar te kijken, en er zijn belangrijker dingen in het leven.
@Tom, ik zie dat jij Torhout en Gent als woonplaats hebt, ik vermoed dus dat jij in de week in Gent woont/werkt/studeert en in de weekends in Torhout zit. Ikzelf woon in "het Venetië van het Noorden", helaas niet "an de reien" (een beetje te duur), maar net buiten de rand.
En voor wie westvlaams verstaat: toetoenee !!!
Comment
-
Een eerste poging om een paar foto's te plaatsen
Mijn mooiste aanwinst: een Franklin Mint in 1/24. Intussen heb ik de plexi showcase netjes opgepoetst met "ruitenwas" en staat hij nu te pronken op tv.
Na wat gegoogel blijkt dit een Motormax te zijn, ik vond hem eigenlijk al een beetje te licht voor een Classic Metal Works, maar er stond niets onderaan op de auto en CMW hebben ook een hele serie US policecars (en daarvan heb ik er ook een paar).
De 4 1/43 Benzjes. De ene C-Klasse blijkt volgens de bodemplaat een Schuco te zijn en de andere een Hongwell.
Ha, een preview en de foto's zijn goed geplakt, zelfde systeem blijkbaar als op een ander forum waar ik veel post (www.modelbrouwers.nl).
Comment
-
Kaiser Chief, kan je wat meer specifiek zijn in welke schaal en welke detaillering je wilt aanbrengen?
Bijvoorbeeld mijn 600SL van de foto hierboven (schaal 1/43), zal ooit een "behandeling" krijgen (nu eventjes geen tijd daarvoor).
Volgende "werkzaamheden" zijn op het zicht nodig:
- allereerst uit elkaar halen en goed afwassen met een zeepsopje (interieur ligt vol stof)
- bijschilderen van rand rond voorruit, grille, pinkers vooraan, achterlichten
- wat chroomfolie op spiegels
- hele onderkant carrosserie herspuiten (lijkt me nu te zwart, zou eerder donkergrijs moeten zijn)
- middenconsole en dashboard bijwerken met wat verf
De carrosserie laat ik maar, want anders ben ik de bedrukking op het kofferdeksel kwijt.
Benodigdheden: wat afplaktape (Tamiya is aanbevolen), modelbouwverf (Humbrol, Revell, Tamiya), een klein penseeltje, eventueel een airbrush voor het spuitwerk, en vooral een vaste hand.
Maar eerst en vooral de nodige documentatie bijeen zoeken.
Als de motorkap open kan, kan je daar ook detailleren bv bougiekabels aanbrengen (dunne koperdraad uit telefoon of computerdraad, er wel op letten dat de diameter wel in verhouding is), een batterij installeren, enz...
De meeste verzamelaars raken echter niet aan hun modellen, want daardoor verliezen ze een belangrijk percentage herverkoopwaarde, dat moet je dus vooraf zelf beslissen (als modelbouwer maak ik er geen probleem van).
Comment
-
van mijn 135 porsches heb ik maar eentje waarvan ik het interieur een ander kleurke gegeven heb. was een grijs plastiek en is nu matzwart. Voor de rest blijf ik eraf. meeste modellen zijn ook wel van net iets beter niveau dan de bburrago waardoor die meestal al redelijk goed zijn afgewerkt.
Comment
-
Welkom op het forum toetoenee
Zoals Tom reeds zei, is de miniatuurafdeling op dit forum het minder actieve gedeelte, gezien het beperkt aantal verzamelaars hier. Maar laat dat je niet tegenhouden de deur plat te lopen1982 BMW E28 528i
2013 BMW F31 318d
2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)
Comment
-
Voilà, dat is dus men AutoArt Porsche van 1/18. Dit is de eerste keer dat ik foto's maak van schaalmodellen wat je waarschijnlijk wel kan zien.
Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk BerichtenVoilà, dat is dus men AutoArt Porsche van 1/18. Dit is de eerste keer dat ik foto's maak van schaalmodellen wat je waarschijnlijk wel kan zien.
Comment
-
Vandaag weer een paar aankopen gedaan:
- Messenset (Wibra kwaliteit, maar zal toch een paar kits meegaan)
- Porsche 968 Turbo RS (Starter 1/43 resin kit)
- Porsche 962C Le Mans 1986 (Starter 1/43 resin kit)
- Porsche 959 (AMR 1/43 resin kit)
- BMW X5 + trailer (Maisto 1/24 linker achterwiel afgebroken en de personenwagen was al weg)
- MB Unimog Feuerwehr (Dickie 1/24)
- MB Actros takelwagen (Dickie 1/?)
- Berliet 6X6 Gazelle (Norev 1/43)
- Hanomag Kurier (Norev 1/43)
- Volvo FH 500 (Motorart 1/43)
- Land Rover West Sussex Fire Brigade (Universal Hobbies 1/1
De groepsfoto dan:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toetoenee Bekijk BerichtenVandaag weer een paar aankopen gedaan:
- Messenset (Wibra kwaliteit, maar zal toch een paar kits meegaan)
- Porsche 968 Turbo RS (Starter 1/43 resin kit)
- Porsche 962C Le Mans 1986 (Starter 1/43 resin kit)
- Porsche 959 (AMR 1/43 resin kit)
- BMW X5 + trailer (Maisto 1/24 linker achterwiel afgebroken en de personenwagen was al weg)
- MB Unimog Feuerwehr (Dickie 1/24)
- MB Actros takelwagen (Dickie 1/?)
- Berliet 6X6 Gazelle (Norev 1/43)
- Hanomag Kurier (Norev 1/43)
- Volvo FH 500 (Motorart 1/43)
- Land Rover West Sussex Fire Brigade (Universal Hobbies 1/1
De groepsfoto dan:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dellie Bekijk BerichtenDie Land Rover is volgens mij echt wel zeldzaam. Ik zou mijn ook eens moeten showen.
Er ontbreekt alleen de rechterspiegel op het spatbord en er ligt een redelijke klodder lijm IN het reservewiel op de motorkap. Ik weet niet of dit af fabriek zo was of dat de vorige eigenaar geprobeerd heeft om het er weer op te plakken, maar het valt toch niet teveel op omdat het doorzichtige lijm is.
Op onderstaande foto kan je het een beetje zien, het gaat van het center van het wiel rechts naar achteren.
Comment
Comment