Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GTR-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ditto.

Best wel ***, ik vertrek volgende week ook

Comment

Heb mij een week of drie geleden GTR en dan een week erna een Logitech Momo Racing Wheel aangeschaft. 't Is wat moeilijk om te leren als je altijd arcade racers gespeeld hebt (DTM2, PGR2, rally games), maar eens je het onder de knie begint te hebben is het geniaal.

Tot nog toe heb ik het meest plezier beleefd aan een gedownloade versie van de Nurburgring (Zurich 24 Hours) in een Porsche GT3. Force feedback op volle kracht en je voelt je net in een echte racewagen... left foot braking, schakelen met flippers of sequentiële bak (zit erbij op een Momo), driften door diepe, scherpe bochten (lukt wel enkel met een Porsche, en dan nog is het heel moeilijk)... schitterend gewoon. Slaag er nu al in om met Traction Control op 'low' te rijden, maar het zal toch nog even duren voor ik de ABS niet meer op 'high' zet.

Momenteel zet ik een 8.40 neer in die GT3 (enkel de oude ring, het nieuwe deel trek ik er van af), wat echt al niet meevalt om te doen. Dan besef je pas hoe moeilijk het niet is om IRL onder de 8 minuten te raken (daar raak ik met de Saleen net aan, en da's een monster). In GT4/PGR2 is daar natuurlijk geen kunst aan, maar dan is de baan ook *veel* breder / minder hobbelig, de bochten minder verraderlijk en plakt je wagen aan de baan.

Barcelona is ook een heel leuk circuit om snel wat competitie te rijden... Spa daarentegen - op Eau Rouge ga ik nog 7 op de 10 keer uit de bocht.

Always remember: line, exit speed, braking (in die volgorde).

De Motec analyzer is ook schitterend speelgoed, maar verdomd moeilijk ook. Ik snap al ongeveer hoe ik mijn versnellingsbak-verhoudingen beter kan zetten, maar als je de damper histogrammen en zo begint te bekijken is het toch wel even in het haar krabben (meer fast rebound, minder slow rebound, meer caster, minder camber... wie raakt daar nog aan uit?).
      Last edited by ; 20/07/2005, 22:23.

Comment

De ring = de Nordschleiffe (waar je op mag) of het enkel voor pro's circuit ?

Comment

beide, dus de pro als de publieke nordschleife.

Er is zelfs sprake om de sudschleife te maken voor GTR.

Ik kan nu al tamelijk goed zonder TC en ABS rijden, en ik heb eventueel een goede setup guide voor uw damper, camber, spring rate, caster, ... Je mag me altijd PM'en.

Ik heb de laatste tijd wel problemen met GTR. Misschien kan iemand me hier helpen?

Het zit zo: normaal heb ik een frames per second (FPS) van ongeveer 80-90. Sinds 2 maanden heb ik echter om de 2 minuten een 15tal seconden lag. Ik heb mijn graphics tamelijk laag staan, normaal kan mijn grafische kaart iets hoger aan. Ik heb gisteren ook pas geformateerd en alle recente drivers geinstalleerd, maar toch heb ik hetzelfde probleem.

Mijn pc-specs:
          P4 2.8 GHz
          512MB
          Ati Radeon 9700 64MB

Ik vind het gewoon raar dat dit probleem zo periodiek is.

Comment

vraaagje: die site daar met die skins, ik heb er een paar gedownload maar wat ik er dan mee doen? ik heb ze naar de map van GTR verplaatst maar da marcheert niet.

Weet er iemand hier meer over?

Comment

Beno ik denk dat je daar de tool GTR MANAGER voor nodig hebt, die gebuik ik toch, link is te vinden op bhmotorsports of op racesimcentral

Comment

Voor de skins van Archeo hebt ge GTR Manager niet nodig. Je moet ze gewoon unzippen naar de juiste map in Gamedate.

Stel je hebt een skin van een Ferrari 550 gedownload.

Dan moet je die map in GTR -> Gamedata -> Teams -> GT -> Ferrari 550 plaatsen.

Voor een Porsche GT3 RS wordt dat
                GTR -> Gamedata -> Teams -> NGT -> Porsche996GT3

Comment

K heb het net ook 'gekocht', eens zien of ik er iets van bak

Comment

Die stand van GTR tijdens de 24u was impressive!!!!!

Comment

Mja, ik ben er langs geweest, maar toen ik zag hoe ze daar reden, heb ik toch maar niet meegedaan. Plezier maken door de rest van het circuit te rammen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                        Mja, ik ben er langs geweest, maar toen ik zag hoe ze daar reden, heb ik toch maar niet meegedaan. Plezier maken door de rest van het circuit te rammen...
                        Nja, ik heb ook niet geraced hoor, maar ik vond het wel een mooie en indrukwekkende stand!

Comment

Vandaag een pittige NGT race gehad met mijn league. Ik reed met de Vertigo en heb er een paar aangetikt De Vertigo is blijkbaar een stuk sneller in de bochten, maar minder snel op de rechte stukken. En op die tragere snelheid in de bochten van de rest had ik me miskeken.

Toch mooi 3de geeindigd na 4de te zijn gestart met een minder snelle Vertigo

Binnenkort kan ik misschien een filmke laten zien.

Comment

Vandaag een pittige NGT race gehad met mijn league. Ik reed met de Vertigo en heb er een paar aangetikt De Vertigo is blijkbaar een stuk sneller in de bochten, maar minder snel op de rechte stukken. En op die tragere snelheid in de bochten van de rest had ik me miskeken.

Toch mooi 3de geeindigd na 4de te zijn gestart met een minder snelle Vertigo

Binnenkort kan ik misschien een filmke laten zien.
                            Is dat eigenlijk zo'n goei spel? Zo jammer dat dit niet op ps2 komt...
                            Ik wil echt eens een goed racegame waar je op europese circuits kunt rijden en waar je niet altijd wint. Want in GT4 win ik altijd en da begint tegen te steken. Daarenboven ben ik het ook beu aan't worden dat er altijd maar 6 auto's aan de start staan. Dat moet geweldig zijn, als je in GTR met zo'n 20 wagens de Raidillon kan opscheuren!

Comment

Online heeft het spel zijn gebreken, maar singleplayer is het super. Je kunt de moeilijkheidsgraad natuurlijk instellen van 90% tot 120%. Bij 120% moet je tijdens een race op Spa ongeveer rondjes draaien van 2:12. Goed snel dus.

Tijdens deze race waren we met 12. 1tje is er op de Raidillon uitgevlogen (na een tik van mij , uitleg al gegeven) in de eerste ronde en een andere was zonder benzine gevallen. De rest heeft kunnen finishen.

En zoals ik al zei, vragen mag je me altijd stellen

Comment

Online racen interesseert mij niet zo

Maar damn, heb net dat filmpje gezien van de 24u van Francorchamps. Zijn de graphics identiek als in dat filmpje? En kun je echt de 24u rijden??

Comment

Die graphics zijn op zijn top. Daar heb je minstens een 3.2 GHz, Grafische kaart 128 MB en 1024 MB ram voor nodig. Maar je kunt het dus zo rijden. Let wel, de overgang van dag naar nacht gebeurt niet geleidelijk, maar in tussenpozen. Day-dusk-night-dawn-day waarbij tussen iedere fase het circuit opnieuw geladen moet worden.

Je kunt dus wel degelijk de 24u rijden, met saven op elk moment als je wilt (dus niet alleen in de pits)

edit: dikke dt-fout
                                  Last edited by ; 04/08/2005, 15:18.

Comment

Die graphics zijn op zijn top. Daar heb je minstens een 3.2 GHz, Grafische kaart 128 MB en 1024 MB ram voor nodig. Maar je kunt het dus zo rijden. Let wel, de overgang van dag naar nacht gebeurt niet geleidelijk, maar in tussenpozen. Day-dusk-night-dawn-day waarbij tussen iedere fase het circuit opnieuw geladen moet worden.

Je kunt dus wel degelijk de 24u rijden, met saven op elk moment als je wild (dus niet alleen in de pits)
                                    Jammer dat ik met een verouderde PC zit hé verdorie, of ik kocht het direct! EN ik heb niet direct geld om een nieuwe te kopen, al zal het er eens moeten van komen...

Maar 't is dus echt een aanrader? 't Is niet zo dat je moet beginnen downloaden van internet toch? Behalve auto's die je zelf wilt ofzo? Of hoe zit het juist in één?

Comment

voor te beginnen GTR rules big time én verslavend.

kan er me iemand de file van de nordschleife bezorgen (eventueel via mail?)
                                      ik kan die maar niet deftig downloaden

Comment

Voorlopig zijn er 2 patches uit, maar die kun je via het spel zelf downloaden en dat duurt hooguit 5 minuten. Als je custom circuits of autos wilt hebben, moet je die inderdaad zelf downloaden.

Dan heb je nog zo extras van andere kleur voor uw motec schermpje in uw cockpit of xenon koplampen...

Comment

Hier is trouwens een versie van de nordschleife (er bestaan er nu al 5 voor GTR).

http://www.m4driving.it/download/9019.html

Wel niet downloaden tijdens de spitsuren (18u-22u) want dan is die site overbelast.

Comment

Working...
                                          X