Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GTR-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Voila, net de 24u van Spa-Francorchamps gewonnen aan het stuur van een Saleen. Ik had het op 25% van de echte tijd gezet oftwel 6 uur dus.

't Werd een spannende race, daar ik bijna om de 15 laps binnen moest voor een set nieuwe banden. Doordat ik de stabilisatorstang niet aangepast had, kreeg ik telkens opnieuwe lekke banden. Uiteindelijk toch gewonnen met 1 lap voorsprong op de tweede. Leuke race!

Comment

• Miljaarde zeg, waarom krijg ik toch altijd in elke race het bericht dat mijn banden na amper 15 laps plat zijn?

Ik doe 20 laps na elkaar tijdens de qualifs zonder probleem en eenmaal de race begint moet ik na 15 toeren al binnen voor nieuwe banden.

Wat kan ik daar allemaal aan doen en kan ik dat op voorhand niet weten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
        Nope gaat niet. Ik denk dat het 2 keer een achterband was?

Normaal kun je dat verhelpen met camber en bandendruk aan te passen, maar daar is het nu dus te laat voor. Ge kunt ook hardere banden selecteren tijdens uw pitstop, maar dan gaat ge wel tijd verliezen ieder rondje.
        Ik ben echt een leek hoor...

Camber aanpassen hoe doe je dat?

En de bandenspanning dan verhogen?

Comment

• is er hier geen gt legends topic of kijk ik erover? (ik post het maar hier omdat beide spellen nogal verwant zijn )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
            Ik ben echt een leek hoor...

Camber aanpassen hoe doe je dat?

En de bandenspanning dan verhogen?
            Zoek eens achter de "GTR Engineer's handbook" en lees die eens, je zal er veel wijzer uit worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy
              Zoek eens achter de "GTR Engineer's handbook" en lees die eens, je zal er veel wijzer uit worden.

Hehe, merci, kan ik ook nog wel es gebruiken denk ik
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Miljaarde zeg, waarom krijg ik toch altijd in elke race het bericht dat mijn banden na amper 15 laps plat zijn?

Ik doe 20 laps na elkaar tijdens de qualifs zonder probleem en eenmaal de race begint moet ik na 15 toeren al binnen voor nieuwe banden.

Wat kan ik daar allemaal aan doen en kan ik dat op voorhand niet weten?
                Komt gewoon door de Saleen. Hij heeft eigenlijk teveel koppel waardoor de achterbanden ongelofelijk snel slijten. Daarom moet je met de Saleen heel zuiver rijden: nooit te vroeg op het gas en rustig remmen. Als je aanvalt, zijn uw banden veel te snel op.

De Viper heeft dat ook een beetje, maar daarmee kun je gewoon niet snel door een bocht en moet je het dus zo al op het gemak doen. Met de Viper haal je je achterstand trouwens snel genoeg in op de rechte stukken.

De andere wagens hebben dat normaal niet.

Comment

Komt gewoon door de Saleen. Hij heeft eigenlijk teveel koppel waardoor de achterbanden ongelofelijk snel slijten. Daarom moet je met de Saleen heel zuiver rijden: nooit te vroeg op het gas en rustig remmen. Als je aanvalt, zijn uw banden veel te snel op.

De Viper heeft dat ook een beetje, maar daarmee kun je gewoon niet snel door een bocht en moet je het dus zo al op het gemak doen. Met de Viper haal je je achterstand trouwens snel genoeg in op de rechte stukken.

De andere wagens hebben dat normaal niet.
                  Dit keer was het nochtans met de Lister. Ik reed nochtans niet speciaal aanvallend ofzo hoor... Ik had gewoon een goed tempo en bouwde mijn voorsprong uit naar 15 seconden. Ongeveer 2 seconden per lap nam ik en dan moet je plots binnen voor andere banden en is alles voor niets geweest.

@Japy: waar vind je zo'n engineerbook?

Comment

• Met welke banden rij je dan?

Lister is namelijk heel vergevingsgezind qua bandenslijtage. Waar ge met een Saleen harde slicks nodig hebt, kun je bij een Lister nog mediums gebruiken.

Comment

Met welke banden rij je dan?

Lister is namelijk heel vergevingsgezind qua bandenslijtage. Waar ge met een Saleen harde slicks nodig hebt, kun je bij een Lister nog mediums gebruiken.
                      Euhm... welke banden. tjah goeie vraag

De banden die er 'standaard' opliggen zeker?

Maar je sprak daar van camber wijzigen etc. Hoe doe je dat?

Comment

Voila, net de 24u van Spa-Francorchamps gewonnen aan het stuur van een Saleen. Ik had het op 25% van de echte tijd gezet oftwel 6 uur dus.

't Werd een spannende race, daar ik bijna om de 15 laps binnen moest voor een set nieuwe banden. Doordat ik de stabilisatorstang niet aangepast had, kreeg ik telkens opnieuwe lekke banden. Uiteindelijk toch gewonnen met 1 lap voorsprong op de tweede. Leuke race!
                        Zit jij dan 6 uur lang dat spel te spelen aan één stuk? of zet je regelmatig dat ding op "pauze" om event iets te gaan eten ofzo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 53
                          Zit jij dan 6 uur lang dat spel te spelen aan één stuk? of zet je regelmatig dat ding op "pauze" om event iets te gaan eten ofzo?
                          Ik save dat he, ik heb er verschillende dagen aan gereden. 6 uren per dag gamen vind ik nogal veel, dat zou ik niet kunnen.

Comment

@Japy: waar vind je zo'n engineerbook?
                            http://members.home.nl/chris.smit/GT...%20handbook%22

Comment

Euhm... welke banden. tjah goeie vraag

De banden die er 'standaard' opliggen zeker?

Maar je sprak daar van camber wijzigen etc. Hoe doe je dat?
                              Lol standaard zijn inderdaad de medium banden. Leg maar eens de harde op en ge zult zien dat ze langer meegaan (maar dat ge iets trager gaat zijn).

Om camber te veranderen: bij setup hebt ge 2 pagina's: setup 1 en setup 2. Bij setup 1 kunt ge de versnellingsbak, banden, benzine, remmen, differentieel, ... aanpassen, bij setup 2 kunt ge alles aanpassen van de ophanging en de spoilers. Bij die setup 2 ziet ge dus 4 keer camber staan: voor linksvoor, rechtsvoor, linksachter en rechtsachter. Daar moet ge dat dus aanpassen. Ik raad u ook aan om die engineersmanual eens te lezen waarvan Japy de link postte.

Comment

Lol standaard zijn inderdaad de medium banden. Leg maar eens de harde op en ge zult zien dat ze langer meegaan (maar dat ge iets trager gaat zijn).

Om camber te veranderen: bij setup hebt ge 2 pagina's: setup 1 en setup 2. Bij setup 1 kunt ge de versnellingsbak, banden, benzine, remmen, differentieel, ... aanpassen, bij setup 2 kunt ge alles aanpassen van de ophanging en de spoilers. Bij die setup 2 ziet ge dus 4 keer camber staan: voor linksvoor, rechtsvoor, linksachter en rechtsachter. Daar moet ge dat dus aanpassen. Ik raad u ook aan om die engineersmanual eens te lezen waarvan Japy de link postte.
                                Dat book ben ik nu het doornemen. Maar wat wordt bedoeld met aanpassen? Moet ik dat vergroten, verkleinen of wat moet ik just doen?

Comment

Dat book ben ik nu het doornemen. Maar wat wordt bedoeld met aanpassen? Moet ik dat vergroten, verkleinen of wat moet ik just doen?
                                  Voor dat aan te passen moet ge kijken naar de temperatuur van uw banden als ge 5 rondjes gereden hebt (liefst in vrije training dus). Als ge ziet dat de binnenkant veel warmer is dan de buitenkant moet ge de camber wat minder negatief zetten. Wel negatief blijven dus! Positief kun je in GTR alleen gebruiken op de ovalen.
                                  Als de temperatuur van de hele band te warm is, moet ge de camber iets verhogen en ook de bandendruk aanpassen (iets hogere druk).

Comment

Voor dat aan te passen moet ge kijken naar de temperatuur van uw banden als ge 5 rondjes gereden hebt (liefst in vrije training dus). Als ge ziet dat de binnenkant veel warmer is dan de buitenkant moet ge de camber wat minder negatief zetten. Wel negatief blijven dus! Positief kun je in GTR alleen gebruiken op de ovalen.
                                    Als de temperatuur van de hele band te warm is, moet ge de camber iets verhogen en ook de bandendruk aanpassen (iets hogere druk).
                                    Ow; ok thanks

Comment

• Aaaaaaargh wat haat ik Magny Cours! Zo'n kütcircuit!

Comment

Aaaaaaargh wat haat ik Magny Cours! Zo'n kütcircuit!

alle man schoon vlak asfalt laag

kunt auto auto zeeeeer laag zetten.

snelle bochten veel G's toch zalig om te rijden

Comment

Aaaaaaargh wat haat ik Magny Cours! Zo'n kütcircuit!
                                          Is wel een van mijn favorieten: die snelle bochten en chicanes afgewisseld met de tragere bochten zoals de adelaide hairpin... Nergens een echt rechte lijn.

Donington, Estoril en natuurlijk Spa rij ik ook graag.

Comment

Working...
                                          X