Kan een nitro wagen 2 jaar stil staan en daarna nog goed werken?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
R/C NITRO cARS
Collapse
X
-
'k Zal hem dalijk eens starten en dan weet ik het je te vertellen
Nee, in principe moet dat gaan, maar die motortjes zijn énorm gevoelig aan roest en vocht, door hun brandstof
Als ze dus op een droge plaats zijn bewaard, eventueel met after run of WD40 in de motor mag dat geen enkel probleem opleveren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichtendat laten afstellen is maar zever bij nitro's
dat moet je door trial and error zelf ondervinden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten'k Zal hem dalijk eens starten en dan weet ik het je te vertellen
eventueel met after run of WD40 in de motor mag dat geen enkel probleem opleveren
Comment
-
een savage owner erbij! trouwens die X is niet 1/10 maar 1/8
ik heb nog een Savage .25 (eigenlijk weinig .25 meer aan) heb m nu bijna 2 jaar.
is een van de latere en daar zat gratis van die bevel diff's met 2 extra tandwielen bij.
enige wat ik gemold heb is 1 stuurservo, (baksteen verstopt in zand vind ie niet zo..)
1 spur (gesmolten =) ) en 1 motor (heb ik maar als kapot verklaard, 3 nieuwe backplates (plaatje dat je motor afsluit) heeft ie gesloopt en als je er een nieuwe op zet heb tie nog steeds valse lucht. als het echt moet doet ie het nog maar echt power zit er niet meer in) en voor de rest niks, is niet stuk te krijgen dat chassis
heb er nu een LRP Z.28R Spec 3 blokje erop gezet met een groot luchtfilter en een high torque uitlaat.. man dat ding gaat als een raket! start altijd en het geluid is ook 3x beter
vannochtend "nieuw" setje velgen en banden overgekocht ik zal straks wat pics posten.
heb trouwens nog 2 electro tamiya's (TT-01D, TB Evolution III Surikarn) en 1 HPI RS4 Evo 3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer e46 Bekijk BerichtenAls ik ze terug heb, deze week, zal ik iets weten te zeggen of te mailen via PM, als da goed is voor u?
Oorspronkelijk geplaatst door beemer e46 Bekijk BerichtenIk heb nog nie veel ervaring met nitro rc, misschien kunt gij mij dan een beetje wegwijs maken in zoiets?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenTuurlijk, voor mij is er geen haast bij hoor.
Euhm, ik heb er helemaal geen ervaring mee. Ik zou gewoon eens willen komen kijken uit nieuwsgierigheid, omdat je in de buurt woont.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer e46 Bekijk Berichtenokidoki, ik zal iets laten weten als ik er mee ga rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer e46 Bekijk Berichtenheb gehoord da WD40 nie goed zou zijn , verkeerde info?
Ik heb er in ieder geval nooit last van gehad
Uiteindelijk is het olie, en dat kan in principe nooit kwaad
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenNog nooit eerder gehoord
Ik heb er in ieder geval nooit last van gehad
Uiteindelijk is het olie, en dat kan in principe nooit kwaad
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk BerichtenIemand die een foto heeft van deze hobby...
+ YouTube Video
Dit zijn wel de tjoeners onder het RC volk: drifters
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Panterken Bekijk BerichtenHoe heet zo'n spel met banden van 10 cm dia waarmee je in de bossen kan vossen?
Is dat een marder, of zijn marders enkel buggy's.. Hetgeen ik bedoel is een soort monstertruck in't klein..
Maar die zijn al meteen dubbel zo groot als nitro's en rijden op benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Panterken Bekijk BerichtenNice filmke, jammer ligt het nergens zo plat (lees: effen) als op zo'n circuitje..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenMarders zijn te verkrijgen in buggy én monstertruck vorm (en stadiumtruck, en nog vanalles )
Maar die zijn al meteen dubbel zo groot als nitro's en rijden op benzine
Nitro, is dat niet de motor die erinzit (1cyldr.)
Wat kost zoiets van Tamiya (merk dat ik denk te kennen uit m'n kindertijd) ofzo??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Panterken Bekijk BerichtenGroot en op benzine, i like it..
Nitro, is dat niet de motor die erinzit (1cyldr.)
Wat kost zoiets van Tamiya (merk dat ik denk te kennen uit m'n kindertijd) ofzo??
Is een klein motortje (tussen 2 en 5 cc meestal, soms meer) die énorm hoogtoerig zijn (30 tot 40.000 toeren is geen uitzondering) en draaien op een mengsel van olie, methanol (grotendeels) en een percentage nitro (bepaald net zoals bij benzine 95 en 9 de vinnigheid.
Motortjes zijn wel enorm gevoelig aan externe omstandigheden zoals temperatuur en vochtigheid en moeten dus zeer vaak afgesteld worden om optimale resultaten te hebben Je kunt ook proberen om zo weinig mogelijk af te stellen, maar dan zul je niet altijd het volle potentieel benutten.
Vaak hebben deze auto's ook 4wd en versnellingsbakken, iets wat niet zo vaak voorkomt bij de grotere benzinebroertjes. Motortjes zijn ook behoorlijk slijtgevoelig en gaan dus ook niet zo erg lang mee.
Wel zijn ze echt rétesnel als ze juist zijn afgesteld, 0-100 (indien vertanding het toelaat) is mogelijk in 2 seconden...
Maar dat zijn cijfertjes waar je je niet op moet blindstaren, meestal halen de gewone autootjes rond de 50, 60 en 70. Maar dan nog lijkt het heel snel
De grotere broertjes (voornamelijk FG) hebben echte benzinemotoren zoals je vaak terugvindt in kettingzagen en bosmaaiers e.d. 23, 26 en 29 cc motoren die draaien op een mengsel van benzine en 2takt olie, nog steeds vrij hoogtoerig (19.000), maar vooral veel krachtiger in brute kracht. Ook meteen een heel pak duurzamer en minder afstelgevoelig. Ook hier zijn absurde snelheden terug te vinden tot 140km/h en ook behoorlijk snelle acceleraties, maar standaard draaien ze meestal zo'n 60-70 km/h, mede door het gebrek aan een versnellingsbak (ze bestaan wel, maar zijn niet erg betrouwbaar naar't schijnt). Ook een gewicht van 10kg tov 2kg van een nitro is niet meteen in zijn nadeel.
Wel zijn deze dingen praktisch allemaal RWD. Ook hier bestaat 4wd, maar is ongelofelijk duur en of het echt een nut heeft?
Persoonlijk vind ik het ook leuker om aan te werken omdat het groter is en het gaat allemaal minder snel kapot. Maar het gaat nog steeds kapot hoor, en dat kost al snel wat
Er zijn zo enorm veel verschillen tussen deze 2 soorten, en dan heb je nog eens electro auto's, de electronica aan boord, on- of offroad, de verschillende merken onderling, tuning, ...
Persoonlijk ben ik van nitro naar benzine overgestapt omdat nitro na een tijdje niet meer leuk was, het was meer gesleutel dan rijden, het tankje ging maar 10min mee (was nog niet zo'n ramp, maar de marder doet al rap een 50tal minuten er mee) en er ging altijd wel iets kapot. Brandstof kost dik €10 de liter, ook niet te onderschatten. Ook maar meteen van on naar offroad gestapt (met andere bandjes is ook onroad makkelijk mogelijk)
Qua power is een nitro dus zoals gezegd al retesnel, maar een benzine is zoveel bruter...
Enfin, je kunt er over blijven doorgaan
Hier zijn normaal al topics over nitro's en FG's, kijk maar eens
Of bezoek volgend forum (ik ben BlackFox)
Comment
-
Tamiya maakt dus trouwens ook idd nitro auto's, maar ik heb geen idee over hun betrouwbaarheid. Hoor vaak dat het nogal duur is voor wat het is
HPI is een goed instapmerk, net zoals het Belgische Protech.
Prijzen?
Tsja, hangt er allemaal vanaf, begint vanaf 400-500 euro voor een rijklare auto, tot €800 voor de auto alleen en nog meer voor alles inbegrepen
2dehands zou ik persoonlijk afraden bij nitro's juist omdat die motoren zo gevoelig zijn, bij FG's is dat al meer mogelijk en daar zijn dan ook vaak koopjes te doen van rond de 500-600 euro voor een goede rijklare auto
Nieuwzijnde moet je al gouw op 1000 euro of meer rekenen voor een rijklare Marder met degelijke electronica
Comment
Comment