Op het moment heb ik een mini in herstelling die overhit was geraakt, en waarbij de join de culasse en waterpomp vervangen moet worden.
Bij de demontage van kop en pomp heb ik gemerkt dat een van de vriesdoppen een koelvloeistoflek heeft (zie foto)
.JPG)
Als ik deze dop niet vervang, en hij blijft koelvloeistof lekken langs daar, gaat die mini binnen de korste keren terug overhit geraken wegens een koelvloeistofgebrek, dus zou om goed te zijn die dop vervangen moeten worden.
Maar hoe vervang je een vriesdop?
Kan dat gedaan worden met het blok nog in de auto en pistons enzo er nog allemaal in?
Om even duidelijk te maken hoe "veel" plaats er is: De dop zit aan passagierskant, dus links op de foto tegen de zijkant van het blok vlak boven het koppelingshuis.
.JPG)
Iemand die een methode weet om die dop te vervangen of dat lek te dichten?
Bij de demontage van kop en pomp heb ik gemerkt dat een van de vriesdoppen een koelvloeistoflek heeft (zie foto)
Als ik deze dop niet vervang, en hij blijft koelvloeistof lekken langs daar, gaat die mini binnen de korste keren terug overhit geraken wegens een koelvloeistofgebrek, dus zou om goed te zijn die dop vervangen moeten worden.
Maar hoe vervang je een vriesdop?
Kan dat gedaan worden met het blok nog in de auto en pistons enzo er nog allemaal in?
Om even duidelijk te maken hoe "veel" plaats er is: De dop zit aan passagierskant, dus links op de foto tegen de zijkant van het blok vlak boven het koppelingshuis.
Iemand die een methode weet om die dop te vervangen of dat lek te dichten?
Comment