Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vervangen Vriesdop: Hoe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
    Ik denk dat de inhibitoren op waren (mogelijk gecombineerd met veel water), en dat daarom het motorblok zo hard is beginnen te oxideren.
    Ziet dat blok er dan zo slecht uit want die andere 2 van mij zien er nog stukken slechter uit langs buiten.

    Of bedoel je de binnenkant?

    In ieder geval zijn de pistons ook serieus aangeslagen....

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Ziet dat blok er dan zo slecht uit want die andere 2 van mij zien er nog stukken slechter uit langs buiten.
      Oh, buiten ziet er prima uit. Nee, het is dat die prut er zo roestig uitziet.

      De blokken waar ik de koelvloeistof uithaalde waren toch een pak properder.
      A Twist of the Wrist

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
        Oh, buiten ziet er prima uit. Nee, het is dat die prut er zo roestig uitziet.

        De blokken waar ik de koelvloeistof uithaalde waren toch een pak properder.
        Ja, de binnenkant is inderdaad serieus vies.

        Ga ik eens voor gaan informeren wat ik daarin kan kappen om dat proper te maken zonder heel het blok te moeten demonteren...

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
          In mijne tijd liep daar nog een zekere Verhelst voor diesel rond, en die vertelde zo'n zaken wel.
          Jep, nu ik er nog es aan denk, die heeft dat gezegd in de inleidende les.

          Comment


          • #25
            Is dat nu de motor van sam of de originele mini-motor van jou?

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Ja, de binnenkant is inderdaad serieus vies.

              Ga ik eens voor gaan informeren wat ik daarin kan kappen om dat proper te maken zonder heel het blok te moeten demonteren...
              Wynn's radiator flush. Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gezien in deze busjes. Ik ben het enkel tegengekomen in van die ronde blikjes van 1/2de liter.



              handleiding vanop site:

              Radiator Flush is a concentrate to clean automotive cooling systems.
              Ref. Nr. 56064 – 325 ml

              Properties
              • Removes scale and rust.
              • Dissolves oil and greasy residues (detergents).
              • Keeps dirt in suspension (dispersants).
              • Is safe for rubber hoses and gaskets.
              • Is safe for all metals in the cooling system.

              Applications
              • Recommended for "water" cooled systems of all petrol and diesel engines.
              • Recommended for use when changing the cooling liquid (follow manufacturer's recommendations).
              • Particularly effective when cleaning older cooling systems.

              Directions
              • Put the heater control to HOT position, open and drain system. When empty close system.
              • Shake contents well and add to radiator or cooling system, refill with water.
              • Start engine, run at idle for approximately 20 to 30 minutes (heater still in HOT position).
              • Stop engine and allow to cool, open and drain system.
              • With system still open, flush with water until clear, close and refill with coolant.
              • One bottle of 325 ml treats a system of 5 to 10 litres.
              Bijgevoegde Bestanden
              A Twist of the Wrist

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                Is dat nu de motor van sam of de originele mini-motor van jou?
                Dit is nog een andere motor

                Een MPI van na 1997

                Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                Wynn's radiator flush. Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gezien in deze busjes. Ik ben het enkel tegengekomen in van die ronde blikjes van 1/2de liter.



                handleiding vanop site:
                Merci!

                Moet ik eens aanschaffen

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Merci!

                  Moet ik eens aanschaffen
                  No problemo.

                  Ik moet dat spul ook eens aanschaffen, meestal is het gewoon tuinslang erin en spuiten maar!
                  A Twist of the Wrist

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                    No problemo.

                    Ik moet dat spul ook eens aanschaffen, meestal is het gewoon tuinslang erin en spuiten maar!
                    Ik moet eerst die aftapplug voor koelwater eens zoeken

                    Meestal is dat gewoon onderste slang radiator los en compressor erop

                    Comment


                    • #30
                      Vroeger durfde men wel eens soda te gebruiken om te kuisen/spoelen maar nu met die aluminium koppen en zo denk ik dat het niet meer aangeraden is.

                      Comment


                      • #31
                        Mini is gietijzer.

                        Ofwel héél zwaar aluminium....

                        Dacht die kop gisteren ff op de fiets mee te pakkken. Mijn rug doet nog zeer denk ik...

                        Comment

                        Working...
                        X