Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geen vermogen mazda 3 1.6cdvi?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• geen vermogen mazda 3 1.6cdvi?

Ik heb juist iets heel raars ondervonden bij mijne mazda 3 1.6cdvi.
    Ik heb hiervoor al eens gehad dat de mazda toen ik in 4e zat en planche gas gaf, plots bijna stopte met acceleren rond de 2400 toeren...
    Nu juist stapte ik in de auto en hij trok precies helemaal niet op in 1ste en 2e. Toen ben ik boven de 2700 toeren gegaan in eerste en toen was het probleem weer van de baan en trok hij in alle versnellingen goed op.
    Weet iemand wat dit probleem zou kunnen zijn? Kapotte turbo kan toch niet want hij trekt normaal gezien nog heel goed op..
    De auto is 3jaar oud en 50 000km..

Ik ken er niet veel van, maar ik denk dat de LMM er wel eens iets mee te maken kan hebben. Ik heb soms hetzelfde gevoel bij de Peugeot. Op het volgend onderhoud ga ik er eens iets over zeggen...

Comment

ik verdenk ook de luchtmassameter .
      niet te lang mee wachten want als met een te arm mengsel rijd kunnen je cilinders inbranden .
      een kennis van mij raad zelf aan om om de 50000 km de luchtmassameter te vervangen sowieso
      want als je te arm rijd krijg je hier geen waarschuwing van op het dashbord .
      als je te rijk rijd gaat je lambdasensor in alrm gaan.(dit is minder erg)
      Last edited by ; 30/11/2007, 22:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
        niet te lang mee wachten want als met een te arm mengsel rijd kunnen je cilinders inbranden .
        een kennis van mij raad zelf aan om om de 50000 km de luchtmassameter te vervangen sowieso
        En die werkt in een garage en probeert constant iedereen LMM's aan te smeren ofwa?
        Een luchtfilter vervang je niet eens om de 50.000km...

En een arm mengsel wordt wel degelijk aangegeven hoor
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

zou goed kunnen dat het dat is hoor.
          Ik hebt pakt 3x ofzo het gevoel gehad dat hij stopte met trekken in 4e en dan gistere de eerste keer dat hij volledig niet trok in 1ste en 2e.
          Weet je hoeveel dat ongeveer kost om LMM te verkopen?
          Ik heb nu 55 000km en moet op onderhoud op 60 000km, zou ik nog zolang wachten of zou ik vroeger gaan?
          Wat bedoel je eigenlijk juist met een arm mengsel?

Comment

Gaat er geen lampje branden ofzo als het vermogen wegvalt? KAn de luchtmassametyer zijn maar kan ook eender andere random sensor zijn... . Ik zou er meteen mee naar de garage gaan. Ik heb ooit 200€ voor een LMM betaald voor mjn 9-3 maar dat zal bij elk merk anders zijn gok ik.
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vegitoo Bekijk Berichten
              zou goed kunnen dat het dat is hoor.
              Ik hebt pakt 3x ofzo het gevoel gehad dat hij stopte met trekken in 4e en dan gistere de eerste keer dat hij volledig niet trok in 1ste en 2e.
              Weet je hoeveel dat ongeveer kost om LMM te verkopen?
              Ik heb nu 55 000km en moet op onderhoud op 60 000km, zou ik nog zolang wachten of zou ik vroeger gaan?
              Wat bedoel je eigenlijk juist met een arm mengsel?
              meer lucht dan benzine .

en de reden waarom ik deze zou vervangen op 50000 km
              is omdat na een bepaalde tijd de lmm niet kapot is maar gewoon foutieve waarden aangeeft en dat je dan een foutieve mengverhouding krijgt in u mengsel .
              moest ik van u zijn zou ik eens voorstellen in de garage om een nieuwe lmm te steken en dan een proefritje doen .
              als het niet opgelost is dan kan de lmm makkelijk terug verwijderd worden
              en dan moeten ze verder zoeken .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                En die werkt in een garage en probeert constant iedereen LMM's aan te smeren ofwa?
                Een luchtfilter vervang je niet eens om de 50.000km...

En een arm mengsel wordt wel degelijk aangegeven hoor
                hij zegt beter voorkomen dan genezen en ik geef hem gelijk .

bij mij word dit niet aangegeven hoor

mijn lmm is ook kapot geweest en ik heb nooit geen waarschuwing gehad .
                enkel dat de wagen niet over zijn volle vermogen beschikte in laag toerental

Comment

meer lucht dan benzine .

en de reden waarom ik deze zou vervangen op 50000 km
                  is omdat na een bepaalde tijd de lmm niet kapot is maar gewoon foutieve waarden aangeeft en dat je dan een foutieve mengverhouding krijgt in u mengsel .
                  moest ik van u zijn zou ik eens voorstellen in de garage om een nieuwe lmm te steken en dan een proefritje doen .
                  als het niet opgelost is dan kan de lmm makkelijk terug verwijderd worden
                  en dan moeten ze verder zoeken .

hmmz ja, probleem is dat hij het maar heel soms heeft, vandaag bv geen problemen gehad, maar als dit nog eens voorkomt zal ik naar de garage gaan dan.

Zouden dit hoge kosten kunnen worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vegitoo Bekijk Berichten
                    hmmz ja, probleem is dat hij het maar heel soms heeft, vandaag bv geen problemen gehad, maar als dit nog eens voorkomt zal ik naar de garage gaan dan.

Zouden dit hoge kosten kunnen worden?
                    ik denk het niet
                    mazda is zeker niet duur als het gaat om stukken

en ja wat is duur hé .
                    ik heb ooit nog een lmm kunnen kopen voor 90 euro en zelf gemonteerd,
                    voor mij was DAT niet duur maar voor andere mensen misschien wel
                    je ziet wel é

Comment

Een diesel rijdt per definitie op een arm mengsel Een kapotte LMM kan bij een diesel geen oververhitting van de cilinders veroorzaken.

bij mij word dit niet aangegeven hoor

mijn lmm is ook kapot geweest en ik heb nooit geen waarschuwing gehad .
                      enkel dat de wagen niet over zijn volle vermogen beschikte in laag toerental
                      Als er iets mis is met de LMM van een benzinemotor dan merkt de lambdasensor dit op, waardoor de ECU de mengselregeling bijstuurt. Bij een echt kapotte LMM zou het nodig zijn het mengsel bij te sturen buiten voorgeprogrammeerde waardes en dan moet er normaal gezien een lampje in de vorm van een motor gaan branden.

Het kan zijn dat jouw LMM niet volledig kapot was, maar zich niet meer kon schoonbranden waardoor de enkel gedurende erg korte periodes de mengselverhouding niet in orde was. Dan gaat er idd geen lampje branden omdat de ECU nog aan het bijregelen is op het moment dat het LMM-signaal terug realistischer is.
                      The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

thnx voor alle info, voorlopig nog geen problemen meer gehad, lets cross the fingers

Comment

Om problemen als deze te vermijden heb ik, sinds ik eens m'n lmm kapot gehad heb, de gewoonte aangenomen om die jaarlijks eens te reinigen. Het duurt niet lang en hopelijk behoed het mij tegen te veel aankoeken van de film met slecht/niet functioneren tot gevolg. En er is alleen wat remmenreiniger en een uitgetrokken watje van een oorstokje voor nodig. Er is geen spectaculair verschil te voelen (zelfs geen verschil) maar zoals gezegd blijft de film hopelijk proper genoeg om correcte waarden te blijven doorgeven.
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                          X