Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeerde olie bij onderhoud?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verkeerde olie bij onderhoud?

Vandaag op onderhoud geweest. 90.000 km na iets meer dan 2 jaar, dus een long life cyclus is de beste keuze en ik heb al bij 30.000 en 60.000 long life onderhoud met long life olie gehad. Ik kom thuis en bekijk de factuur tegoei. Ik zie daar VW 505 olie staan voor 41 € of zoiets

"Hmmm, normaal betaal ik toch bijna 90 € voor 4.5 liter long life??". Effe bellen naar de garage. "Er staat 505 op mijn factuur, hebben jullie wel long life erin gedaan?"

Meneer gaat het effe nachecken en het duurt eventjes. Meneer komt terug aan de telefoon. "Ja hoor het is een foutje in de facturatie, er is wel degelijk Long Life in gedaan".

Ikke dan "Ok, dan is alles in orde?". "Alles is in orde"

Kan ik dit vertrouwen? Ik vind het gewoon raar dat ze mij dan niet vragen om bij te betalen als er daadwerkelijk long life is ingedaan ...

Wat kan ik doen?

Niks.

Comment

Niet van wakker liggen...

Comment

Gewoon genieten van de korting die je nu gekregen hebt... en met regelmaat het oliepeil controleren (wat je sowieso moet doen).

Comment

Ik zou ze even op papier laten zetten dat er weldegelijk de juiste olie gebruikt is, STEL dat je schade zou hebben dan heb je toch een been om op te staan

En als jij iets op papier wil, en ze hebben zich idd vergist, dan zullen ze dat snel recht zetten ipv het papier te ondertekenen

Comment

Als het een facturatieprobleem is zal je nog wel een creditnota in de bus krijgen.
            Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

het kan goed zijn dat ze telkens al 505 er hebben in gedaan, vw-stealers zijn onbetrouwbaar (ik heb er nl. bij 2 gewerkt)

Comment

Da zou degoutant zijn. Ne mens moet zijnen boterham verdienen, maar zoiets, da's afzetterij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                  Da zou degoutant zijn. Ne mens moet zijnen boterham verdienen, maar zoiets, da's afzetterij.
                  Het zou afzetterij zijn als ze long life aanrekenen maar er geen indoen.

Comment

is wel zeeeeeeeer lang 30000 km met dezelfde olie....kan niet goed zijn...( vraag maar aan elke automonteur)....wordt gewoon gedaan voor de Lease markt....een prive wagen zou ik het zeker niet aanraden..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DENALEX Bekijk Berichten
                      is wel zeeeeeeeer lang 30000 km met dezelfde olie....kan niet goed zijn...( vraag maar aan elke automonteur)....wordt gewoon gedaan voor de Lease markt....een prive wagen zou ik het zeker niet aanraden..
                      Mijn vader doet met zijn long-life(A6 1.9 TDI, particulier) het onderhoud na 25.000 km. Hij heeft nooit problemen gehad en amper moeten bijvullen. Wagen heeft nu 225000 km en bolt nog perfect.

Comment

Ik heb wel gelezen dat "oudere" TDI's soms aardig wat olie verstoken. Door traditionele olie te gebruiken 5w40 ipv 0w30 zou de motor logischerwijs minder olie verbruiken. Bijvullen met 5w40 op longlife 0w30, kan dat dan kwaad?
                        Oorspronkelijk geplaatst door DENALEX Bekijk Berichten
                        PS... ik zit dan aan 15.000km, misschien genoeg voor een tussentijdse beurt dacht ik. De dealer stuurde mij wandelen en zegt dat ik binnen 15.000km pas moet, geen leasing hiero.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Bijvullen met 5w40 op longlife 0w30, kan dat dan kwaad?

Ik zou nooit verschillen types beginnen mengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten

PS... ik zit dan aan 15.000km, misschien genoeg voor een tussentijdse beurt dacht ik. De dealer stuurde mij wandelen en zegt dat ik binnen 15.000km pas moet, geen leasing hiero.
                            Wat een kutdealer.

Hij moet toch doen wat jij vraagt zeker...

Als jij daar morgen binnenstapt en een nieuwe motor vraagt, moet ie die toch monteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              Wat een kutdealer.

Hij moet toch doen wat jij vraagt zeker...

Als jij daar morgen binnenstapt en een nieuwe motor vraagt, moet ie die toch monteren.
                              Misschien foute verwoording van mij, het is nu niet dat ik aandrong op een onderhoudsbeurt, ik vroeg er telefonisch achter. Indien het nu voor de auto enigszins beter zou zijn om al een beurt uit te voeren, zouden ze je wel met open armen ontvangen denk ik, ze verdienen er toch aan...

Comment

Ahzo.

Nuja, zeker de eerste keer zou ik de olie enzo wat vroeger vervangen dan 30.000km.

Voor de rest raden alle constructeurs 30.000km aan als onderhoudsinterval, dus waarom niet he...

Comment

of 1x per jaar
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                                    Vandaag op onderhoud geweest. 90.000 km na iets meer dan 2 jaar, dus een long life cyclus is de beste keuze en ik heb al bij 30.000 en 60.000 long life onderhoud met long life olie gehad. Ik kom thuis en bekijk de factuur tegoei. Ik zie daar VW 505 olie staan voor 41 € of zoiets

"Hmmm, normaal betaal ik toch bijna 90 € voor 4.5 liter long life??". Effe bellen naar de garage. "Er staat 505 op mijn factuur, hebben jullie wel long life erin gedaan?"

Meneer gaat het effe nachecken en het duurt eventjes. Meneer komt terug aan de telefoon. "Ja hoor het is een foutje in de facturatie, er is wel degelijk Long Life in gedaan".

Ikke dan "Ok, dan is alles in orde?". "Alles is in orde"

Kan ik dit vertrouwen? Ik vind het gewoon raar dat ze mij dan niet vragen om bij te betalen als er daadwerkelijk long life is ingedaan ...

Wat kan ik doen?
                                    Wees er maar zeker van dat er gewone in is ipv dat langlevenspul. En aangezien ze er blijkbaar weinig spel van maakten zal het niet de eerste keer zijn dat ze longlife aanrekenen en er gewone inkappen.

Zalig, VW-afzetters

Comment

Ik zeg hier gewoon: 90€ voor 4.5l olie

En longlife is het slechtste wat er is
                                      Wissel je olie om de 10k.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                        En longlife is het slechtste wat er is
                                        Wissel je olie om de 10k.
                                        Om de 10K?
                                        Ze gebruiken al lang geen olie meer waarmee ze fritten bakken eh.
                                        30K is zelfs nog peanuts heb ik de indruk.

Comment

Working...
                                        X