Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Integratie iPod - Audi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Phaeno
    Die is toch zo illegaal als iets?
    oja, wie zegt dat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue
      Spijtig genoeg heb ik nog niet gevonden hoe dit gaat op een Ipod nano. Wel kan je zoveel mappen maken als je wilt en daar dan muziek inzetten die je wilt. Maar als je echt alles door elkaar wilt laten spelen zoals in Itunes gaat volgens mij niet.
      Stel dat je maar 1 map maakt op die iPod, misschien lukt het dan?

Comment

tsmetjen,
        iTunes heb ik hier ook thuis...
        Mercikes voor die iPod-review-link, zeer handig.
        Dus in feite heb ik nu de keus tussen een rechtstreekse link via een AUX- ingang of een via zo'n Dension link naar de antenne-ingang.

Ik veronderstel dat je dan pakweg Be One, StuBru, etc. ook via je die Dension ontvangt en niet langer via je radio ? Wat zou kunnen betekenen dat ik enkel nog het volume kan regelen en kiezen tussen radio of CD met m'n stuurbediening. Ik weet wel dat ge niet alles kunt willen hé, zou hiermee zelfs kunnen leven denk ik. Maar denk dat het systeem via AUX-ingang dan 'makkelijker' is ? Snap gewoon het 'voordeel' niet van die Dension (in mijn specifiek geval dan).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door George
          Dat gaat volgens mij niks uitmaken. Op mijn ipod staan wel 55 verschillende mappen.

Wat wel gaat werken is al je songs in één playlist zetten
          Last edited by ; 18/02/2006, 12:27.

Comment

Nog niet geprobeert maar ik denk van niet. Omdat als ik een map selecteer dan kan ik die ook niet "random" afspelen deze begint altijd bij hetzelfde liedje. Soms wel vervelend bij grote mappen .

Comment

tsmetjen,
              iTunes heb ik hier ook thuis...
              Mercikes voor die iPod-review-link, zeer handig.
              Dus in feite heb ik nu de keus tussen een rechtstreekse link via een AUX- ingang of een via zo'n Dension link naar de antenne-ingang.

Ik veronderstel dat je dan pakweg Be One, StuBru, etc. ook via je die Dension ontvangt en niet langer via je radio ? Wat zou kunnen betekenen dat ik enkel nog het volume kan regelen en kiezen tussen radio of CD met m'n stuurbediening. Ik weet wel dat ge niet alles kunt willen hé, zou hiermee zelfs kunnen leven denk ik. Maar denk dat het systeem via AUX-ingang dan 'makkelijker' is ? Snap gewoon het 'voordeel' niet van die Dension (in mijn specifiek geval dan).
              George,

1) indien u een aux-ingang heeft op de autoradio is dit de simpelste en goedkoopste oplossing, weliswaar met zijn beperkingen (bediening op ipod, geen oplading)

2) de icelink-fm is er gekomen als oplossing voor de autoradio's die geen ip-bus hebben voor cd bediening of een eigen systeem gebruiken waarvoor er geen icelink ter beschikking is. Het toestel (met voeding) heeft dus 3 functies , nl
              • het doorsluizen van het auto-antennesignaal naar de antenneingang van de radio (oem of aftermarket)
              • het converteren van de ipod muziek naar een fm-signaal en dat op de antenneingang plaatsen van de radio
              • het laden van de ipod via de bijgeleverde cradle
              De radiostations blijft u ontvangen (wel via het tussenstuk van dension) via de auto-antenne.
              De iPod muziek ontvangt op op 1 van de 3 in te stellen frequenties via de convertor die verbonden is met de audio-installatie

zie bijgevoegd schema

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Op aanvraag van tsmetjen:

Ik heb een A3 sportback met de concert II radio, en ik heb mijn Sony NW-HD5 daarop aangesloten via een interface van Dietz.
                Let wel op; dit is enkel mogelijk zonder CD-wisselaar!

De meeste van jullie zullen ondertussen wel weten dat de concert II geen AUX-ingang heeft omdat het systeem werkt via CAN-bus. Dus de optioneel verkrijgbare CD-wisselaar werkt via het Can-bus syteem.

Wat doet nu die Interface van Dietz?
                1. Je kan deze vrij makkelijk aansluiten op de achterzijde van de concert II dankzij de speciale stekker

2. Deze bootst de CD-wisselaar van Audi na, zodat je deze ingang kan selecteren door 2x op CD te drukken

De aansluiting tussen de Sony en de interface is van stereo jack naar 2x tulpstekker (cinch)

edit: de rest volgt straks
                Last edited by ; 18/02/2006, 14:12.

Comment

De Sony heb ik geinstalleerd via een broditclip/houder die netjes past over de schuine zijde van de middenconsole

Voor de verschillende Audi modellen zijn 10-tallen plaatsingsmogelijkheden, maar voor mij leek dit de beste en netste oplossing

Voordelen van dit systeem zijn:
                  - makkelijke plaatsing
                  - geen kwaliteitsverlies, omdat het systeem bekabeld is
                  - propere oplossing

Nadelen zijn:
                  - bediening altijd via Sony mp3
                  - bekabeling

Ideaal zou zijn moest je de Sony kunnen bedienen via de concert II, dan kon de Sony gemonteerd worden in het handschoenkastje

Prijzen: Interface 1418 van Dietz ong 90€

P.S. De foto komt van een andere website, bij mij is het net iets mooier afgewerkt

Alstublieft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KVG
                    De Sony heb ik geinstalleerd via een broditclip/houder die netjes past over de schuine zijde van de middenconsole

Voor de verschillende Audi modellen zijn 10-tallen plaatsingsmogelijkheden, maar voor mij leek dit de beste en netste oplossing

Voordelen van dit systeem zijn:
                    - makkelijke plaatsing
                    - geen kwaliteitsverlies, omdat het systeem bekabeld is
                    - propere oplossing

Nadelen zijn:
                    - bediening altijd via Sony mp3
                    - bekabeling

Ideaal zou zijn moest je de Sony kunnen bedienen via de concert II, dan kon de Sony gemonteerd worden in het handschoenkastje

Prijzen: Interface 1418 van Dietz ong 90€

Alstublieft
                    thx voor de info

kan jij iets meer zeggen over de installatie in de A3?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue
                      Spijtig genoeg heb ik nog niet gevonden hoe dit gaat op een Ipod nano. Wel kan je zoveel mappen maken als je wilt en daar dan muziek inzetten die je wilt. Maar als je echt alles door elkaar wilt laten spelen zoals in Itunes gaat volgens mij niet.

Het volgende komt rechtstreeks van die review-site van tsmetjen

Oorspronkelijk geplaatst door iLounge
                      As with the full-sized iPod, a variety of black text on white background menus dominate the nano’s interface. You begin by selecting from Music, Photos, Extras, or Settings, each leading to a second menu of choices. If you want to bypass the menus and just start listening to music, you click on the fifth option, Shuffle Songs, and your entire stored collection will play back in random order. Each of the menus looks virtually identical to the ones on the full-sized iPod, save for an omission in nano’s photo abilities - it can’t optionally display photos on a TV - and three additions to Extras, noted below.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen
                        thx voor de info

kan jij iets meer zeggen over de installatie in de A3?
                        Bwaja, er komt niet al teveel bij kijken, het is vrij eenvoudig gehouden.

Dit is een foto van de interface 1218 (niet 1418 )

Eerst moet je dus de concert II uit de console halen, bij je lokale VAG-dealer kan je de lepeltjes even lenen, alleszins bij mij toch.

Bovenaan zit er een grote stekker in de concert II waarvan de gehele rechtse kant niet gebruikt wordt, de linkse zijde zijn de luidsprekeraansluitingen. Ik heb de rechtse kant van die stekker proper afgesneden zodat het koppelstuk van de interface erbij past. Dus de linkerkant blijft behouden voor de luidsprekers, en de rechtse zijde wordt gebruikt voor de interface van de mp3.

Bij de interface zit ook een massadraadje, dat heb ik met een vijsje proper tegen de achterzijde van de concert gevezen (let wel op dat het zeker massapotentiaal is).

Vooraleer je begint kan je best de batterij loskoppelen of de zekering van het audiogedeelte eruit halen.

Voila, that's it

Comment

De iPod interface is geinstalleerd!!

T'is echt heel netjes en bijna gelijkaardig al hierboven wordt uitgelegd voor sony.
                          Simpelweg de radio loskoppelen, "cd wisselaar" fiche ertussen steken en dan de connector van de iPod daaropaansluiten en klaar is kees

De iPod wordt dan herkend als cdwisselaar van Audi en het is dan ook mogelijk om alle bedieningen via de originele standaard Concert 2 radio te doen!!

Ik heb ervoor gekozen om de fiche te laten uitkomen onder de middenconsole (waar het asbakje/vakje geplaatst is.

Geluidskwaliteit heb ik nog niet kunnen testen aangezien ik mn iPod nog aan het opladen ben

De artikelnummers die je nodig hebt zijn nu zeker juist en zijn als volgt:

Connector: DEY915CBDK
                          Icelink: DEY915IPODG200

Dit alles is voor een standaard Concert Radio Audi (+Bose)

Grtz,
                          Sven

Comment

@Panterken
                            Post je ook enkele foto's?

Ik ga ook die connector en icelink bestellen

Comment

Ja maar momenteel is er nog niet veel van te zien hoor
                              T'is nogal donker enzo
                              K'zal maandag of dinsdag de bijhorende foto's plaatsen!

Comment

[ Klinkt dus schitterend é in combinatie met dat Bose System]

Comment

@Panterken
                                  En we wachten op de foto's

Comment

Ja juist, in al mn enthousiasme ben ik vergeten de foto's te nemen
                                    K'ben er net vlug enkele gaan nemen, om het goed te maken

Comment

En wat kost dat geval? Ik verondertel dat di geplaatst is bij de dealer, of heb je het zelf gedaan?

Comment

Laat ons zeggen half zelf, half dealer

Uiteindelijk was het niet zo moeilijk, alleen vergeten de 'ground' aan te sluiten aan de radio waardoor de iPod niet oplaad..
                                        Radio er effe trug uit en klaar was kees

Comment

Netjes!
                                          Staat er iets op de witte connector geschreven?

Comment

Working...
                                          X