Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Integratie iPod - Audi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door George
    Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen
    via de aux ingang (ofwel op de front ofwel aan de achterkant van de autoradio). Helaas is bij deze oplossing de bediening via de ipod doen.
    No way, daar begin ik niet aan.
    Ik heb hier ondertussen es kunnen over nadenken en zie dit systeem toch zitten
    - Is waarschijnlijk het goedkoopst in mijn geval ?
    - Makkelijk zelf te doen.
    - Onder de radio zit bij mij een 'vakske' die iPod kan dan daarin en de kabel langs achteren wegsteken (uit het zicht van pakmannen en toch binnen handbereik, zou em bv daarom niet in het handschoenkastje willen)

Comment

Ik heb hier ondertussen es kunnen over nadenken en zie dit systeem toch zitten
      - Is waarschijnlijk het goedkoopst in mijn geval ?
      - Makkelijk zelf te doen.
      - Onder de radio zit bij mij een 'vakske' die iPod kan dan daarin en de kabel langs achteren wegsteken (uit het zicht van pakmannen en toch binnen handbereik, zou em bv daarom niet in het handschoenkastje willen)
      Houd er wel rekening mee dat het niet steeds superveilig en handig is als je al rijdend liedjes moet zoeken ofzo. Maar ik zou er ook geen 1500+€ voor over hebben om het te integreren.

Comment

Van Audi wordt er spijtig genoeg niet gesproken

http://images.apple.com/benl/hotnews/pdf/autoweb2.pdf

Comment

Ik zou de liedjes gewoon willen laten afspelen, net als ware het een CD.
          Heeft er iemand een idee over die batterij ? Moet je die af en toe dan opladen of krijgt de iPod dan stroom vanuit de radio (zoals een gewone CD wisselaar etc.) ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MisterT
            Van Audi wordt er spijtig genoeg niet gesproken

http://images.apple.com/benl/hotnews/pdf/autoweb2.pdf
            Van Opel ook niet...

Comment

Ik zou de liedjes gewoon willen laten afspelen, net als ware het een CD.
              Heeft er iemand een idee over die batterij ? Moet je die af en toe dan opladen of krijgt de iPod dan stroom vanuit de radio (zoals een gewone CD wisselaar etc.) ?
              indien u de ipod koppelt via de aux-in van de radio dan betekent dit :
              • dat u de koptelefoonuitgang van de ipod koppelt aan de ingang van de radio met een eenvoudig stereokabeltje met een kleine kostprijs. Het is evident dat er bij deze werkwijze geen oplading gebeurt. U kan natuurlijk een aparte voeding voorzien (via de sigarenaansteker). De speelduur van zo'n IPOD ligt tussen de 10 en 20h (naargelang het model) en u kan dus overwegen om het opladen enkel thuis te doen
              • dat de bediening steeds via de ipod gebeurt en niet via de bediening van de radio (laat staan op het stuur). U kan de Ipod eventueel plaatsen in een speciaal aan te kopen houder dat u kan clippen in de roosters van de verwarming.

Comment

U kan de Ipod eventueel plaatsen in een speciaal aan te kopen houder dat u kan clippen in de roosters van de verwarming.
                En dan een half aangebakken Ipod hebben zeker.
                A Twist of the Wrist

Comment

indien u de ipod koppelt via de aux-in van de radio dan betekent dit :
                  • dat u de koptelefoonuitgang van de ipod koppelt aan de ingang van de radio met een eenvoudig stereokabeltje met een kleine kostprijs. Het is evident dat er bij deze werkwijze geen oplading gebeurt. U kan natuurlijk een aparte voeding voorzien (via de sigarenaansteker). De speelduur van zo'n IPOD ligt tussen de 10 en 20h (naargelang het model) en u kan dus overwegen om het opladen enkel thuis te doen
                  • dat de bediening steeds via de ipod gebeurt en niet via de bediening van de radio (laat staan op het stuur). U kan de Ipod eventueel plaatsen in een speciaal aan te kopen houder dat u kan clippen in de roosters van de verwarming.

Merci tsmetjen !!
                  Dit systeem draagt ondertussen mijn voorkeur zelfs...
                  Tis natuurlijk moeilijk te voorspellen hoe dat zal gaan in de praktijk. maar ik denk wel dat ik met zo'n systeem kan leven. Op voorwaarde dat m'n radiooke nog een ingang heeft natuurlijk.
                  Kan je dan pakweg 3Gb muziek op zo'n iPod zwieren en gewoon door elkaar laten afspelen ?
                  Sorry voor al de (misschien onnozele) vragen.

Comment

Voor een houder kan je altijd is bij Brodit kijken. Die hebben voor verschillende modellen van wagens houders om zaken als pocket pc en ipod op het dashboard te bevestigen.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

een houder zou ik niet pakken (tegen de pakkemannen)

Comment

Merci tsmetjen !!
                        Tis natuurlijk moeilijk te voorspellen hoe dat zal gaan in de praktijk. maar ik denk wel dat ik met zo'n systeem kan leven. Op voorwaarde dat m'n radiooke nog een ingang heeft natuurlijk.
                        Kan je dan pakweg 3Gb muziek op zo'n iPod zwieren en gewoon door elkaar laten afspelen ?
                        Spijtig genoeg heb ik nog niet gevonden hoe dit gaat op een Ipod nano. Wel kan je zoveel mappen maken als je wilt en daar dan muziek inzetten die je wilt. Maar als je echt alles door elkaar wilt laten spelen zoals in Itunes gaat volgens mij niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue
                          Spijtig genoeg heb ik nog niet gevonden hoe dit gaat op een Ipod nano. Wel kan je zoveel mappen maken als je wilt en daar dan muziek inzetten die je wilt. Maar als je echt alles door elkaar wilt laten spelen zoals in Itunes gaat volgens mij niet.
                          Op de mijne gaat dat wel, maar is een 20gig

Comment

Ik was vandaag in de Fnac Brussel aan't snuisteren en mijn oog viel op een houder van dension, genaamd Icelink FM. Dit toestel is geschikt voor alle autoradio's met een antenneingang. Kostprijs 105€
                            zie http://www.dension.com/icelink_fm.htm

Dit toestel bevat dus een houder, dat tegelijkertijd dienst doet als laadstation en zet de signalen om naar een fmsignaal dat via de antenneingang naar de radio wordt gestuurd. U moet enkel de converter op een bepaalde frequentie instellen waarna u op de radio op deze frequentie de ipod muziek kan beluisteren.

De bediening blijft natuurlijk op de ipod.
                            Ik heb het systeem nog niet zien werken of heb nog geen reviews erover gevonden.

Maar dit lijkt voor mij bvb ideaal voor de Audi met ingebouwde concert radio.

Comment

Merci tsmetjen !!
                              voor een review van alle ipod's kan u kijken op
                              http://www.ilounge.com/index.php/rev...ew_grades/C80/

de 4G (Photo), 5G (Video) kunnen zeker in shuffle mode. Ik veronderstel de nano en de 3G en mini ook. U kan gebruik maken van playlist, ook intelligente (vb op artiest, jaartal, genre, rating, album , aantal keren al gespeeld...... en dat in alle mogelijke combinaties.

Hoe werk ik met de Ipod :
                              • op de pc heb ik het programma Itunes (gratis op apple.be). Dit is een music library organiser en converter
                              • gans mijn cd collectie (totaal 2700 nummers) geconverteerd (en dat gebeurt automatisch en snel, met opzoeking van alle gegevens van de cd in een online db) naar MP3. Dit werkje heb ik geklaard tussen de soep en de aardappelen
                              • de ipod wordt via een connectiekabel verbonden met een usb poort waardoor de synchronisatie gebeurt en de liedjes overgeladen worden naar de IPOD
                              • voor nieuwe cd's zelde werkwijze. In de cd lade van de pc steken, worden automatisch geconverteerd naar MP3 en bij de eerstvolgende koppeling van de IPOD aan de pc worden de nieuwe liedjes bijgevoegd.
                              Daarnaast gebruik ik de ipod ook als backup voor alle foto's (momenteel +/-3300)

Ik wil er wel op wijzen dat de IPOD één van de MP3 spelers is op de markt. Enorm gehypet met veel voorstanders, maar ook enorme tegenstanders. Ieder moet maar voor zich uitmaken of hij/zij de hype volgt of een ander toestel zal aanschaffen.

Voor wat het waard is : ik maar er rees 1;5jaar met volle tevredenheid gebruik van en ben reeds aan mijn tweede toestel (nu 5G Video, daarvoor 4G photo) bezig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Panterken
                                De integratiekit voor een Ipod op Concert radio is besteld!!

Na telefonisch gesprek met D'Ieteren heb ik de artikelnummers/bestelcodes kunnen bemachtigen van de Connector en Ice Link die nodig zijn om alles succesvol aan te sluiten.

K'wacht nu vol spanning af wanneer die binnen komen bij mn dealer want deze waren namelijk nog niet op voorraad..

Indien je over een Concert Radio met Bose Speakers beschikt kan ik je altijd de nummers doorsturen. (PM en onder voorbehoud van correctheid gegevens)

K'laat zeker nog iets weten als alles geinstalleerd is!!

Gtz,
                                Sven
                                Ik veronderstel dat de Bose Speakers niet echt terzake doen maar dat het gewoon met de Audi Concert werkt? In dat geval zeer benieuwd naar je bevindingen! Wat is de prijs van de connector en de link?

Comment

Dit toestel bevat dus een houder, dat tegelijkertijd dienst doet als laadstation en zet de signalen om naar een fmsignaal dat via de antenneingang naar de radio wordt gestuurd.
                                  Wel grappig dat dit dan toegelaten is in België en een itrip niet. Ze doen quasi hetzelfde ^^

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Proof
                                    Wel grappig dat dit dan toegelaten is in België en een itrip niet. Ze doen quasi hetzelfde ^^
                                    alleen is dit niet draadloos. Ik heb testen uitgevoerd met de airplay fm , waarbij zelfs de auto naast mij nog het signaal ontving op de gepaste frequentie. Aangezien dit fm uitzendingen zijn, zijn deze gereglementeerd door de BIPT en moet je een vergunning hebben als radiozender. Vandaar verboden in B.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Idler
                                      Ik veronderstel dat de Bose Speakers niet echt terzake doen maar dat het gewoon met de Audi Concert werkt? In dat geval zeer benieuwd naar je bevindingen! Wat is de prijs van de connector en de link?
                                      correcte veronderstelling.
                                      Alleen moet je weten waar de antenneingang van de OEM radio zich bevindt.

De Icelink-fm isin de fnac brussel verkrijgbaar voor 105€

Comment

alleen is dit niet draadloos. Ik heb testen uitgevoerd met de airplay fm , waarbij zelfs de auto naast mij nog het signaal ontving op de gepaste frequentie. Aangezien dit fm uitzendingen zijn, zijn deze gereglementeerd door de BIPT en moet je een vergunning hebben als radiozender. Vandaar verboden in B.
                                        Heb ik ook eens geprobeerd, ging idd tot je begint te rijden

Comment

De Icelink-fm isin de fnac brussel verkrijgbaar voor 105€
                                          Die is toch zo illegaal als iets?

Comment

Working...
                                          X