Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Integratie iPod - Audi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door MisterT
    Netjes!
    Staat er iets op de witte connector geschreven?
    Thx, kvind dat de zwarte iPod echt mooi overloopt met de zwarte inlegstukken van audi
    (Ja de connector zelf is blijkbaar van dension.. )
    Last edited by ; 24/02/2006, 20:42.

Comment

Blijkbaar kan je de ipod-connector direct bestellen nu

Comment

Blijkbaar kan je de ipod-connector direct bestellen nu

idd ik heb deze bijbesteld, deze keuze is er nog niet lang. ik heb mijn auto 2 weken geleden besteld en toen stond het er nog niet tussen. Iemand enig idee of er een houder of dergelijke in het handschoenkaste wordt geplaats om de ipod vast te houden?

greetz Tommy

Comment

wel nogal duur vind ik . Van pioneer kost zoiets nog geen €90.

Comment

Ik heb hem apart besteld. Er is geen houder voorzien.
            Ik kon bij het inbouwen kiezen of ze de kabel lieten uitkomen onder de bediening van de airco of in het handschoenkastje. Ik heb voor het laatste gekozen. De connector op het einde van het kabeltje hangt met velcro vast in het handschoenkastje; en de kabel kan nog veel verder uit het dashbord geschoven worden.

Comment

Ik heb hem apart besteld. Er is geen houder voorzien.
              Ik kon bij het inbouwen kiezen of ze de kabel lieten uitkomen onder de bediening van de airco of in het handschoenkastje. Ik heb voor het laatste gekozen. De connector op het einde van het kabeltje hangt met velcro vast in het handschoenkastje; en de kabel kan nog veel verder uit het dashbord geschoven worden.

das knap ingewerkt, werkt dit eigenlijk ook als je een blaupunkt radio hebt?

Comment

Ik heb geen idee of dat ook met een Blaupunkt radio werkt. Ik vermoed van niet maar misschien kan je dit het best eens vragen in je Audi-garage.
                Mijn zus heeft een Alpine (CDE-9850Ri), die werkt ook in combinatie met een iPod..

Comment

Ik heb 'm ook in het handschoenenkastje laten uitkomen dan stoort het totaal niet. Maar die velcro is wel een goed idee! Alhoewel bij mij ligt de ipod toch vrijwel constant in de auto.

Comment

Voor de mensen die een itrip willen bestellen, ik bestelde hem via deze site :
                    http://shop.ipodworld.co.uk/iPodWorl...ookie%5Ftest=1

Zeer betrouwbaar en redelijk snel geleverd. (+/- 5 dagen)
                    Nu voor de andere itrip gebruikers, welke frequentie gebruiken jullie het meeste? Buiten Brussel ontvang ik vrij goed 88.1 /88.7 , maar binnen Brussel heb ik nog niks deftig gevonden en ik rijd veel in Brussel dus zou best handig zijn.
                    Is er voor opel een oplossing om een kabel te laten uitkomen in het handschoenenkastje ofzo? Voor een gewone standaardradio met cd? Zo ja hoeveel kost dit? (en waar te laten plaatsen want zo handig ben ik niet)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door torbeynstoon
                      Voor de mensen die een itrip willen bestellen, ik bestelde hem via deze site :
                      http://shop.ipodworld.co.uk/iPodWorl...ookie%5Ftest=1

Zeer betrouwbaar en redelijk snel geleverd. (+/- 5 dagen)
                      Nu voor de andere itrip gebruikers, welke frequentie gebruiken jullie het meeste? Buiten Brussel ontvang ik vrij goed 88.1 /88.7 , maar binnen Brussel heb ik nog niks deftig gevonden en ik rijd veel in Brussel dus zou best handig zijn.
                      Is er voor opel een oplossing om een kabel te laten uitkomen in het handschoenenkastje ofzo? Voor een gewone standaardradio met cd? Zo ja hoeveel kost dit? (en waar te laten plaatsen want zo handig ben ik niet)
                      ik he ook dat iTrip ding, en echt handig vind ik het niet, als je ergens snel naartoe moet, moet je dat ding uit zetten en als je terugkomt weer helemaal afzoeke op de frequentieband, echt onozel...

Comment

yep en het probleem is dat hij steeds in de buurt va nde radio moet liggen bij mij of hij vind geen ontvangst. Voor thuis is het best wel handig, maar onderweg moet je wel eens veranderen van zender. Waarop hebben jullie het meeste ontvangst???

Comment

ik meestal zo rond de 88.0

Comment

Verschillende mogelijkheden

Aangezien één van mijn klanten (website) een zaak is die autoradio's e.d. verkoopt, en ikzelf in het bezit ben van een Ipod 30Gb, weet ik wel wat verschillende mogelijkheden.
                            Er zijn al ondertussen verschillende merken die hun autoradio's uitrusten om er een Ipod op aan te sluiten, en ook verschillende automerken bieden dit in optie aan.
                            Toch was er één groot punt dat voor mij belangrijk was: vele van deze systemen geven maar heel beperkt informatie weer op het scherm. Met een kleiner model Ipod is dit misschien nog overzichtelijk, maar bij mij staan er op dit moment een 170 albums op, plus een heleboel Podcasts. Totaal niet meer overzichtelijk als je enkel maar nummers of een klein stukje van de titel te zien krijgt.
                            Ik heb mij laten informeren over de verschillende systemen en kom tot de volgende conclusie:
                            *De goedkoopste manier is om gewoon met een audiokabel naar uw radio te gaan. Nadeel hier is dat uw Ipod niet oplaad en dat je alles moet bedienen via de Ipod.
                            *Ikzelf heb in de CC een Pioneer AvicX1R navigatie. Hier kan je bij Pioneer een module bestellen voor ongeveer 100 euro waarna uw Ipod wordt opgeladen en de bediening gebeurt via de radio. Bij de nieuwe Avic werkt dit perfekt, bij de vorige die ik heb werd er ook niet veel informatie verstrekt op het scherm. Hij is aangepast zodat de bediening nu wel via de Ipod gebeurt, en dat is toch al rijdend niet altijd even makkelijk.
                            *Nu heb ik een Mini bijgekocht (wordt volgende week geleverd). Bij Mini kan je een adapter bestellen zodat de bediening gebeurt via de originele radio.
                            Kostprijs 208 Euro en de weergave is ook beperkt.
                            *ACS in Heist-op-den-Berg stelde mij de volgende opties voor:
                            ofwel een Harman Kardon drive & play. Kostprijs ongeveer 200 Euro. Met dit toestel kan je op elke radio via een FM-modulator uw Ipod gebruiken.
                            Prachtig toestel maar wel met een aparte display en een bedieningsknop.
                            Ik wil het dashboard van de Mini hiervan vrijwaren dus kwamen ze met een in mijn ogen betere optie:
                            Alpine heeft in zijn gamma een autoradio-CD met bijgeleverd een kabeltje om uw Ipod aan te sluiten. Kostprijs 250 Euro. ER is ook nog een type van 700 Euro, maar die heeft DVD aan boord. De typenummers ken ik niet van buiten, wel weet ik dat ik het toestel gisteren in de showroom heb kunnen testen met mijn eigen Ipod. Zoeken op artiesten, albums, afspeellijsten.. het kon allemaal. Tekstweergave op 2 lijnen met scroll.
                            Misschien zijn er nog merken waar dit mogelijk is, maar aangezien deze radio mij maar 50 Euro meer kost dan de adapter van Mini, is de keus vlug gemaakt.

Om nog even verder te gaan over de mogelijkheden: er bestaan ook toestelletjes die je op uw Ipod kan klikken en die dan een FM-signaal uitzenden dat kan ontvangen worden door uw autoradio. Ik weet niet of het degelijk is, ze zijn te bestellen via de Apple-store online.
                            Ze zijn niet toegelaten in België omdat ze een signaal uitzenden, maar daar ligt niemand van wakker denk ik. Het signaal gaat maar enkele meters ver.
                            Voor meer info over de Drive & Play, ga maar eens kijken op de site van ACS
                            ACS Heist-op-den-Berg, reeds 30 jaar Telenet en Base verkooppunt in Heist, Aarschot en Boortmeerbeek. Eveneens Repair corner.

Triple D.

Comment

Bij ARC hebben ze mij ook zo eentje aangeraden.
                              250euro was het.

Maar ben van gedacht veranderd, vind een iPod te duur om enkel daarvoor te gebruiken. Neig nu eigenlijk naar een Pioneer P4800 met adapter voor bediening aan het stuur (is samen ook iets van 250euro) maar moet dan wel schijfkes branden.

Comment

Heeft hier al iemand ervaring met de ice>Link Plus (http://www.dension.com/icelinkplus.php) of de DICE (http://www.diceelectronics.com/ipod_integration.htm)? Ga me zeker zo eentje aanschaffen om aan te sluiten op de Concert II van een Audi A3. Volgende vragen schieten me zo te binnen:
                                • Hoe is de installatie? Ga hem namelijk zelf installeren. Lijkt me niet zo moeilijk.
                                • Waar kan ik er in België aan geraken? Desnoods via Nederland of een webshop. Wat heb ik exact nodig voor de concert II?
                                • Wat kost het ongeveer (zonder cradle)?
                                • Wat is het verschil tss de DICE en de Ice>Link Plus? En wat dat betreft de voorganger van de Plus (plain Ice>Link)?

Comment

Mn iPod integratie lichtjes gewijzigd..
                                  Lederen Klikhoudertje + Dockingstation Ipod geinstalleerd

Comment

Schema:

Comment

Hallo iedereen,

Ik heb sinds kort een Audi A3 Sportback S-line (sedert 11/2006) en zou graag mijn iPod laten inbouwen.

Ik heb hier al veel gelezen over de Icelink en deze lijkt me idd perfect. Maar, ik wil graag de iPod nog bedienen met de hand ipv met de radio.

Kan ik het kabeltje onder mijn armsteun krijgen (waar de bekerhouders zitten)?

Of raden jullie een andere plaats aan?

Grtz,
                                      Bert

Comment

Ik heb een paar vraagjes hieromtrent.

1) Ik heb vernomen dat je met die IceLink verplicht bent afspeellijsten aan te maken. De link van de dealer heeft blijkbaar een maximum van 10 lijsten, de Orig. Icelink 6.
                                        Ik ben dus beperkt tot die afspeellijsten en moet dus gigantische lijsten gaan genereren? Begrijp ik dat goed?

2) Zijn die Icelinks connecteerbaar op elke Ipod. Tis namelijk zo dat ik een tweedehands op de kop kan tikken met garantie, maar tis wel eentje van de 2e generatie denk ik, een Ipod Photo 20GB. Een hele nieuwe kopen was me iets te zwaar overkill voor enkel in de auto te gebruiken ...

Comment

• Echt niemand?

Comment

Working...
                                          X