Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Open dak achteraf inbouwen goed idee??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Open dak achteraf inbouwen goed idee??

Hallo, we zouden graag weten of het een goed idee is om bij een Opelgarage een schuifdak te laten inbouwen in onze Zafira 1.6 benz. Elegance van 2003... dat missen we er nog in! (ook al hebben we automatische klimaatsregeling erin steken)... Naar mijn mening is niks beter dan het origineel in de fabriek ingebouwde dak dus ik vrees dat dat boeltje na verloop van tijd gaat beginnen lekken... Daarom post ik dit hier om te horen wat jullie meningen erover zijn!!! Laat maar komen zou k zeggen?

groetjes Busje

Dat gaat perfect
    Al zal de kans op lekken of roest wel idd iets hoger liggen dan fabrieksaf, zeker navragen of je daar dan ook garantie op krijgt

Comment

dat gaat perfect
      maar eerst bij verschillende carrosserieen navraag gaan doen ,want niet elke carrosserie zal dit willen doen .
      zeker ook vragen of ze garantie geven tegen lekken .
      ook het prijskaartje zal niet min zijn denk ik .

Comment

Hmmm.... klinkt goe.... Onze garagist doet de klus voor 300 euro! Liever bij hem voor dat bedrag dan bij zo'n firma als Webasto, niet?

Comment

webasto is gerenommeerd
          maar de dealer zou ik ook 'beter' vertrouwen

maar 300 euri, das een sunroof'ke zeker ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door busje_33 Bekijk Berichten
            Hmmm.... klinkt goe.... Onze garagist doet de klus voor 300 euro! Liever bij hem voor dat bedrag dan bij zo'n firma als Webasto, niet?
            tzal wel geen nieuw zijn dan

Comment

Bwa we kopen dat dak op eBay voor nog geen 50 euro's en de garagist doet z"n werk wel
              Hoeveel zou het normaal kosten als we door hem een volledig nieuw manueel schuifdak erin zouden laten steken?

mvg Busje

Comment

300 euro klinkt nogal weinig, heel weinig. Voor die prijs zou ik het zeker niet doen. Dan is de kans dat je last ga krijgen van roest en lekken heel groot.

Comment

Ow, serieus?? Hmm, meer kunnen we er toch niet aan kwijt.... denk dat het dan interessanter is om ongeveer dezelfde wagen te kopen maar dan met een origineel ingebouwd schuifdakske...(ineens een diesel dan, nadeel is dat de meeste Zafira A's uitgerust met deze optie, Comforten zijn.... )

mvg Busje

Comment

ik zou heel zeker bij webasto of consoorten gaan. dan krijg je een veel mooier afgewerkt product.

één van de reden waarvoor ik bv. geen ruiten laat vervangen door een garagist maar naar bv. carglass gaan. (al zijn dat daar ook debiele prutsers, maar dat is off-topic)

Comment

Eerst schrik hebben voor roest en lekkages, maar wel een tweedehands dak kopen voor 50€?

Comment

Hey, bedankt voor de tip, kunnen we es gaan horen daar dan eventueel wat dat zou kosten... das nu toch niet ver van hier he

groetjes!!

@david67: wat is er mis met een in bijna nieuwstaat verkerend open dak van een schadewagen? (met bv met de snuit ergens opgevlamd?)
                        Last edited by ; 28/02/2008, 19:15. Reden: tekst vergeten

Comment

Helemaal niks. Eerst moeten ze dat eraf halen dus lekker wat liggen wrikken om dat los te krijgen vermits ze meestal goed ingekit zitten. Oeps, een beetje schade. Geen nood, we kloppen dat wel effe recht en dan ziet ge daar niks meer van. Nondeje, da's niet helemaal goed gelukt. Niet erg want we verkopen dat wel op ebay voor 50€.

Comment

Ow, serieus?? Hmm, meer kunnen we er toch niet aan kwijt.... denk dat het dan interessanter is om ongeveer dezelfde wagen te kopen maar dan met een origineel ingebouwd schuifdakske...(ineens een diesel dan, nadeel is dat de meeste Zafira A's uitgerust met deze optie, Comforten zijn.... )

mvg Busje
                            Dat zou ik zelf ook doen. Een origineel ingebouwd schuifdak is beter en heeft meestal meer mogelijkheden. Je hebt de zekerheid dat het grondig gebeurd is en uitvoerig getest door Opel zelf, zodat je voor 99% zonder zorgen kunt rijden.

Met heel wat geduld en veel zoekwerk zal je wel een Elegance diesel met schuifdak vinden.

Comment

Hey, bedankt voor de tip, kunnen we es gaan horen daar dan eventueel wat dat zou kosten... das nu toch niet ver van hier he

groetjes!!

@david67: wat is er mis met een in bijna nieuwstaat verkerend open dak van een schadewagen? (met bv met de snuit ergens opgevlamd?)
                              ik zou eens informeren bij opart in schelle
                              die hebben veel occasiestukken liggen van opel

Comment

Omdat je ook al bezig was over het verkopen van deze en een diesel te kopen:

nog met 12 maanden garantie

evenzeer met 12 maanden garantie, enkel wat jonger en de helft van de kilometers.

Ik persoonlijk zou geen aftermarket schuifdak willen hebben, omdat ik, net zoals jou, vrees voor lekken en bijkomend roest. Als ze je de garantie kunnen geven dat je daar geen last van zal ondervinden, zal je heel waarschijnlijk heel veel geld betalen. En dat heb ik er dan ook weer niet voor over(of toch niet op mijn auto).

Comment

Op-Art kennen we (zijn we al keer langs geweest voor onderdelen voor de Vectra) maar kvind het toch nog niet het van het.... maar idd een kanshebber.
                                  Denk dat als we er eentje laten inbouwen, het bij Webasto zal zijn, kost wel 1000 euro... het zal dus wikken en wegen zijn!
                                  Bedankt voor de interessante Zafira's, die eerste is heeeeel interessant, alleen nog de "niet-facelift" maar daar valt wel aan te werken (nieuwe grille & achterlichten en tis klaar)...maar wel teveel km (onze Zafira is van 2003 en heeft amper 72000km op de teller, max. toch 120000km dan voor als we een andere zouden kopen, we zijn veeleisend he )

groetjes Busje

(tja, uiteindelijk zal manlief moeten beslissen wat het wordt!)

Comment

Waarom is de tweede niet zo interessant? Die heeft wel geen gps veronderstel ik, maar wel slechts 70 000 km, is van 2003, jaar garantie(net zoals de andere), ...

Comment

Ja, die is vele interessanter, als we zouden kiezen zouden we die zeker nemen want we hebben een Mio gps.. Had gewoon toen ik het bericht typte alleen maar naar de eerste gezien (jaaaaaaa lekker stom van me) maar achteraf bezien is de 2de eerste keus! (En dan nog wel in dezelfde kleur ook...) Doch zover zijn we nog niet he...

grts

Comment

Geen probleem, zeker niet overhaast beslissen!

Edit: Tenslotte weet je nu dat je een betrouwbare auto hebt, en als je zo'n tweedehands koopt, ben je nooit zeker hoelang hij het zal uithouden.

Comment

Working...
                                        X