Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Piepende remmen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Piepende remmen?

Hey,

ik had eens ff een vraagje.

Kan het zijn dat je remmen piepen omdat het buiten koud weer is? Als het nat is en koud kan dat ook?

Of ligt dat meer aan het trillen van de remblok?

Is het veel werk om die blokken in te vetten met zoiets als kopervet?

Dat was het

Heeft niets met het weer te maken hoor.
    Invetten is niet zoveel werk. Wiel eraf, klauw eraf (2 schroeven) en hop! Je kan de blokjes ook even afschuren met grof schuurpapier.
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

En dan zou het gedaan moeten zijn?

Ik heb het alleen als het koud is, of koud/nat

Precies een racewagen dat je bijhebt dan die piepen ook altijd

Comment

Op mijn Citroën heb ik het ook soms bij zeer zacht remmen en het remsysteem is nochtans perfect en in nieuwstaat. Niet goed ontworpen denk ik gewoon.
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Citroen is gekend voor piepende remmen (vooral c5)
          Staat de wagen buiten? Anders kan er door omstandigheden een laagje ontstaan tussen remblokken en schijven! Een paar keer goed remmen en weg? of?

Comment

Citroën hier ook, paar keer goed doorremmen dat ze warm zijn en dan stopt het
            Voor ff dan toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
              En dan zou het gedaan moeten zijn?

Ik heb het alleen als het koud is, of koud/nat

Precies een racewagen dat je bijhebt dan die piepen ook altijd
              Meestal is het dan gedaan ja. Een goede klod kopervet op de achterkant van het blokje.
              Sommige vijlen ook de twee uiteindes van de remblok schijn af (moest dat origineel niet het geval zijn).
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Hier hebben beide auto's het ook. Ouders vinden het niet storend, ik wel!! Eigenschap van Franse wagens, zegt papa. Zou de kwaliteit van de remblokken er ook iets mee te maken kunnen hebben? Ik veronderstel van wel, daar de hardheid volgens mij belangrijk is.

Comment

De Swift modeljaar 07 had dit probleem even "schraven" van de remmen
                  Remblokken waren te hard! Wel slijtage ongevoelig mo das de andere kant van de medaille

Comment

Ja ook al gehoord dat enkel de hardere types daar meer last van hebben .

Eens zachtere opgooien denk piepen ze minder en moet je ze meer vervangen waardoor je ze weer kan insmeren

Comment

Idd ook een manier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                        Hier hebben beide auto's het ook. Ouders vinden het niet storend, ik wel!! Eigenschap van Franse wagens, zegt papa. Zou de kwaliteit van de remblokken er ook iets mee te maken kunnen hebben? Ik veronderstel van wel, daar de hardheid volgens mij belangrijk is.
                        Inderdaad een erg gekend probleem op Franse auto's... Heb er vroeger ook veel last van gehad, ondanks gratis nieuwe 'andere' remblokjes, het invetten van de achterkant van de blokken, het zijdelings afschuren van de blokken etc...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lionheart Bekijk Berichten
                          Inderdaad een erg gekend probleem op Franse auto's... Heb er vroeger ook veel last van gehad, ondanks gratis nieuwe 'andere' remblokjes, het invetten van de achterkant van de blokken, het zijdelings afschuren van de blokken etc...
                          Heb je het opgelost gekregen op de één of andere manier?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                            Heb je het opgelost gekregen op de één of andere manier?
                            Hij heeft een echte auto gekocht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                              Dus geen Mercedes?

Comment

Honda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                  Cit heeft ook weer kuren In de week wouden we de verwarming afzetten(blazer dus), lukt dus niet Nu staat dat ding dus wel volle bak te draaien Het heeft ook wel een voordeel: de motor is opmerkelijk stiller geworden

Comment

Dat heeft de E ook al eens gehad... of 2 keer

Comment

Wat was daar de oplossing voor?

Ohja, papa vond het niet zo aangenaam, hij heeft eens op het dashbord geklopt. Het rechterdeel in het midden achter het ventilatieroostertje is enkele cm's de dieperik in gezakt Volgens mij heeft hij te hard geklopt

Comment

Computerfout

Veel succes dus bij de Xsara

Comment

Working...
                                        X