Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel bar mag er max in mijn banden ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
    klopt het dat de aangedreven wielen een hogere bandenspanning nodig hebben ???

    op mijn eend met 17" zet ik 2.2 voor en 2.4 achter...

    nee, dat klopt niet.


    Op de 147 zet ik vooraan 2,7 bar en achteraan 2,5 bar.
    Op de 300TD zet ik vooraan 2,6 bar en achteraan 2,4 bar.

    Ik bepaal dat a.d.h.v. de gewichtsverdeling, de aandrijving, en vooral het rem- en rijgedrag, én wat ik wil bereiken met de bandenspanning.

    als ik wil driften zet ik de voorste banden zachter dan de achterste.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
      Bij mij in de garage zeiden ze voor de zafira volgende waarden:
      16" = 2.5
      17" = 2.6
      18" = 2.7
      19" = 2.9
      20" = 3.0 (ik heb mijn 20" zelfs op 3.1 staan)

      Een hogere bandenspanning zorgt voor een betere bescherming van uw velgen.
      Hoe harder de banden, hoe gevoeliger ze zijn voor inrijdingen

      Comment


      • #23
        Bandendruk zelf uitrekenen

        Wanneer je verantwoord wilt expirimenteren met de bandendruk, dan zou je de druk eerst moeten uitrekenen met dezelfde formule als die de bandenfirma's ook gebruiken.
        Deze heb ik eens bemachtigd en bewerkt. Voor auto,s heb ik het een en ander op het carstyling forum weg gezet, en door adviezen daar uitgewerkt.

        vooral daar ook manier om de adviesdrukken van de autofabrikant om te rekenen naar de drukken voor banden met andere specificaties.
        Kom je er niet uit, dan stuur je me maar een berichtje met de gegevens, dan reken ik het voor. En meedenken is gewenst, op ieder forum zitten wel een paar wiz-kids en exel specialisten. Dit is echt iets wat ge-computeriseerd kan worden.

        met vriendelijke groeten van Peter

        Comment


        • #24
          Die van mij stonden standaard op 2.4, zoals voorschreven.

          Ik heb die achteraf op 2.5 gezet en morgen ga ik ze op 2.55 of 2.6 zetten denk.

          Comment


          • #25
            Ik heb ze uiteindelijk bij mij onlangs op 2,6bar rondom gezet. Geen problemen tot nu toe en rijdt ook niet "te" hard ofzo.

            Comment


            • #26
              Met z'n druk kan je niks verkeerd doen
              dus gene stress

              Comment


              • #27
                2,2 is veel te weinig voor een 18" laagprofielband.
                Normaal gezien moet deze zelfs op 3.0Bar staan
                Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                Audi S3 '02 sold => topic
                Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                Comment


                • #28
                  Als ik op mijn 225/18/40 2.8 bar steek merk ik duidelijk een afname van de grip. Dus steek ik 2.3.

                  Voldoet volkomen aan mijn eisen...

                  Comment


                  • #29
                    Ik rij op mijn 205/40/17 ook op 3Bar (aangeraden door de bandencentrale) en grippen perfect hoor.Ben er zelfs al mee op Francorchamps gaan rijden zo
                    Op tdiclub wordt ook deze bandenspanning aangeraden voor een laagprofielband.
                    Met 2,2 op een laagprofiel gaat ge veel rapper uw velg kapot rijden.

                    Trouwens,het is logisch dat ge met lage druk betere grip hebt maar of dat het gezond is is een andere zaak.
                    Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                    Audi S3 '02 sold => topic
                    Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                    Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                    Comment

                    Working...
                    X