Mededeling

Collapse
No announcement yet.

demonteren trommelrem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Mij hebben ze altijd gezegd dat je een voertuig in onbeladen en zindelijke staat moet laten keuren. Niet dat ik daar nog niet op gezondigd heb.

Wat ik bedoel met gewicht op de as kan ik met een echt voorbeeld uitleggen. Een kennis van mij en vn mijn vader die aannemer is rijd met een Toyota Landcruiser. Die mannen gebruiken een paardenwagen om hun trilwals te verlaatsen (is veel lager enzo). Maar als die aanhanger leeg achter de Landcruiser hangt, dan hebben de voorste banden van de aanhanger wel contact met de baan. Maar het blijft wel bij contact hebben. Het hele gewicht rust dan op de achterste as. Die kerel ging altijd naar Erembodegem voor de schouwing. Het probleem is dat ze daar geen inrichting hebben om de aanhanger op te heffen voor de remmentest. Als ze dus de voorste as testen, is het verschil tussen rechts en links aanvaardbaar. Als ze de achterste as testen is het gewicht ook aanvaardbaar. Maar als ze linksvoor vergelijken met linksachter is het verschil gigantisch. Dat komt omdat de voorste as geen gewicht draagt en de achterste wel. Als je een aanhanger plat op de grond zet in onbeladen toestand (zonder rem) dan ga je die wel kunnen achteruit duwen met de hand. Maar als er bvb een boot van 1200kg op ligt, gaat dat al heel wat anders zijn. Het is dus een gelijkaardig probllem. Die aannemer is een aantal keer geweest en telkens afgekeurd. De laatste keer had hij een 200kg zandzakken in de Toyota gelegd en 600kg in de aanhanger. Dan was hij wel gekeurd.