Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
van mij juist 2000 t/min bij 120 km ( ook bmw 320d e90 )
en 3000t/min bij 170a175...
en 4000t/min bij 220 km/uur
Dat kan ni, eeh.
Aangezien een bepaalde versnelling in een versnellingsbak lineair is, en je draait 2.000 tpm bij 120, dan moet je aan 4.000 tpm exact het dubbele rijden. Zijnde 240 km/u. En bij 3.000 tpm rijd je 3/2 van 120 km/u, zijnde 180 km/u.
Bizar dat de mijne toch ruim 150 toeren meer draait bij eenzelfde snelheid?!
Kan toch niets te maken hebben met het inrijden ofzo?
Was ook nog aan het denken aan andere factoren die misschien meespelen, het is in mijn geval de break dewelke wss. zwaarder is dan ne GTS of sedan. En misschien ook het feit van uitrustingverschil (veel elektrisch bediende opties, bandbreedte en omvang?).
Niet dat ik er van wakker lig maar toch blijf ik het een aanzienlijk verschil vinden voor twee dezelfde motoruitvoeringen...
BMW E10 1600ti 1967
BMW E10 2002tii 1973
BMW E30 325i sedan 1986
BMW E36 318is cabrio 1995
BMW E36 320i cabrio 1994
BMW E91 318d touring 2006
MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003
da was verkeerd, heb vandaag tijden eens een lange snelwegrit eens op gelet
120--->2500tr
130--->2900tr
140--->3100tr
150--->3300tr
BMW E10 1600ti 1967
BMW E10 2002tii 1973
BMW E30 325i sedan 1986
BMW E36 318is cabrio 1995
BMW E36 320i cabrio 1994
BMW E91 318d touring 2006
MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003
Comment