Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijn Golf doet 2800 toeren/min. bij 120 km/h. dit voor en na de vermogenkuur. het vermogen heeft GEEN invloed op het toerental in een bepaalde versnelling bij een bepaald snelheid.
Deze kerel heeft een 147 8v met 115pk ( zelfde motor, zelfde bak, ... ) en haalt met tuning 230 op teller en meer zelfs.
Als ik dit zou doen zit ik in het rood ... ik snap het niet ..
Mijn Golf doet 2800 toeren/min. bij 120 km/h. dit voor en na de vermogenkuur. het vermogen heeft GEEN invloed op het toerental in een bepaalde versnelling bij een bepaald snelheid.
Je Golf was toch 105 pk dacht ik? Bij 120 km/h draait mijn Golf 2500 toeren/minuut, terwijl het een 100 pk-er is. Of is er zoveel anders aan de motoren van een IV en een V?
Er is een vaste overeenkomst tussen het aantal omwentelingen van de krukas per minuut (rpm), en de draaisnelheid van de wielen, en dat in elke versnelling.
Het vermogen dat je bij een bepaald toerental hebt gaat daar niks aan veranderen, denk ik dus.
Comment