Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel toeren doe je bij 120km/u

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
    zijn er 3200 volgens mij
    Da's veel voor een diesel!
    Onze Golf 1.4 benzine draait 3200t/min. Hoeveel verbruikt ie bij die snelheid?

Comment

• Alfa 147 JTD in 5e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
        Alfa 147 JTD in 5e

Een schitterende klokkenwinkel, noemt men dat...

Volgende keer kom ik uw 147 van kortbij keuren, Rabbitjen...!
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Een E 320 CDI doet 120 in 7e aan iets van een 1700 tpm

Comment

• De S-type van mijn pa zal daar ook ongeveer rond zitten ... 160 is juist 2000 toeren
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
              De S-type van mijn pa zal daar ook ongeveer rond zitten ... 160 is juist 2000 toeren
              Je bedoelt 130?

Comment

• onze C8 2.2 HDi 130 km/h in 6e = +- 2200 tpm 130 km/h in 4e = +- 3500 tpm

Comment

• Op de teller staat 3000, ik rijd 130 bij 3200-3250 toeren.

Zo'n 4.5-4.8 liter/100 km bij 3000 toeren.

Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox
                  Da's veel voor een diesel!
                  Onze Golf 1.4 benzine draait 3200t/min. Hoeveel verbruikt ie bij die snelheid?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                    Je bedoelt 130?
                    neen, 160 maar dit is uiteraard niet in Belgie getest
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Onze tacuma zit dan op +- 3000 toeren
                      1991 Mazda MX-5 NA
                      Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                      www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Ben ik verkeerd als ik denk dat je toerental zakt naarmate je meer vermogen hebt?

Freud beweerde het tegendeel. Dat sinds zijn chippen zijn wagen niet minder toeren doet aan 120.

Echter ik draai er met een 120pk 2500 toeren, en hij zou dan fabrieksaf iets minder gedaan hebben met 100pk.

Wie is verkeerd? ( niet dat ik zijn 2400 toeren van nu niet geloof, hij heeft immers wat meer vermogen )

Comment

• Heb ik mij ook al eens afgevraagd
                          Maar de versnellingsbak verandert niet met tuning, dus zou hij hetzelfde aantal toeren moeten draaien, al heeft hij er minder "moeite" voor nodig om op dat toerental te geraken/te blijven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
                            Heb ik mij ook al eens afgevraagd
                            Maar de versnellingsbak verandert niet met tuning, dus zou hij hetzelfde aantal toeren moeten draaien, al heeft hij er minder "moeite" voor nodig om op dat toerental te geraken/te blijven.
                            Wat voor mij het logische gevolg heeft, dat mijn auto zijn topsnelheid sneller zal halen, maar ik niets MEER zal halen. Aangezien ik nu bijna de redline aantik bij 210 op teller.

Comment

• m'n kar doet bij 140 4000rpm. Dus bij 120 zal dat zo'n 3000 -3500 zijn daarrond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic
                                m'n kar doet bij 140 4000rpm. Dus bij 120 zal dat zo'n 3000 -3500 zijn daarrond.
                                Dat valt goed mee, heb nog meet een golf IV 1.6 gereden die dat deed bij 120

Comment

• edith zegt dat het 130 was

Comment

Dat valt goed mee, heb nog meet een golf IV 1.6 gereden die dat deed bij 120
                                    hoeveel doe jij met je Alfa bij 120?

edith: staat hier een paar post boven al

Comment

• Mijn Golf doet 2800 toeren/min. bij 120 km/h. dit voor en na de vermogenkuur. het vermogen heeft GEEN invloed op het toerental in een bepaalde versnelling bij een bepaald snelheid.
                                      2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                      2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Fabia 1.9 Tdi: 120km/u = +- 2250 toeren , en bij 3000 toeren loopt hij +-150km/u (heb ik ergens gehoord )

Comment

Wat voor mij het logische gevolg heeft, dat mijn auto zijn topsnelheid sneller zal halen, maar ik niets MEER zal halen. Aangezien ik nu bijna de redline aantik bij 210 op teller.
                                          Met tuning zal hij dan wel de redline aantikken vermoed ik
                                          De E doet 215 op de teller aan 4000 toeren, maar hij gaat echt geen toer sneller dan dat, dus met tuning zal hij wel nog tot 4200 ofzo kunnen gaan vermoed ik

Comment

Working...
                                          X