Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel toeren doe je bij 120km/u

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik kan nog begrijpen dat je af en toe met de wagen wilt rondbollen , maar zonder verzekering kan natuurlijk niet , en dat je 'm "op je oprit laat warmdraaien" al helemaal niet , enorm slecht voor elke motor , met eender welk kilometrage ..

" Stationair warmdraaien wordt altijd afgeraden. Omdat het veel langer duurt eer de motor warm is, en net die eerste 10 minuten zorgen voor meer dan 75 % van de slijtage aan een motor. Dus stationair warmdraaien --> nóg meer slijtage. Het beste is je motor rustig warm te rijden "

Een koude motor slijt ongeveer 8x sneller als een warme dus als je dit gaat blijven doen gaat die "nieuwe" motor snel naar de haaien zijn ...

en nu misschien on-topic , en verdere reactie's via PM ofzo ?

Comment

• Allee, Thomas heeft weer eens een bijdrage gedaan en we zijn weer vertrokken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina
        Allee, Thomas heeft weer eens een bijdrage gedaan en we zijn weer vertrokken.
        Moet 'ie maar eens ophouden met liegen...
        Hier is het weer prijs: http://www.austin-rover.co.uk/cgi-bi...?p=33532#33532

Proficiat met je aankoop THOMaas, of ben je gewoon "vergeten" erbij te zetten dat je ouders 'm kopen.
        Dus de leveringsdatum is maart 2007?

Zou Ladbrokes geïnteresseerd zijn in een weddenschap?
        Last edited by ; 06/11/2006, 15:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
          BTW, denk je nu echt dat de motor goed blijft als er nooit mee wordt gereden?
          Blijft 'ie sowieso niet als hij wat staat warm te draaien op de oprit.

*edit: turbobilly was me voor

Comment

• Gezellig hier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
              120 op GPS zeker?
              120 op de teller is bij ons 3000 toeren...
              3200 zit al richting 126 ofzo.
              Nee, op GPS is het niet, papa zegt nooit hoe snel hij rijdt . Het zat ergens in de buurt, maar in ieder geval hoger dan 3000, maar het kan ook wel iets sneller geweest zijn dan 120, maar dan toch max. 123-124. Kan het 'slecht' inrijden van een auto iets met het toerental te maken hebben?

Comment

• BMW E39 520i Touring M50 motor: bij 120 km/u toch de volle 3400 toeren in 5de.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Francis
                  BMW E39 520i Touring M50 motor: bij 120 km/u toch de volle 3400 toeren in 5de.
                  Da's meer dan een Almera 1.5 98pk, want die doet er welgeteld 3300 bij 120 km/h.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W
                    Kan het 'slecht' inrijden van een auto iets met het toerental te maken hebben?
                    Nope,
                    De verhoudingen van de versnellingen blijven steeds ongewijzigd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                      Da's meer dan een Almera 1.5 98pk, want die doet er welgeteld 3300 bij 120 km/h.
                      mja dat is een diesel he, die hun toerental ligt sowieso lager wegens het lager maximum toerental.

Als de combinatie motor/versnellingsbak goedgekozen is dan ligt de topsnelheid op het toerental van maximumvermogen. En aangezien dit bij een diesel lager ligt, ligt ook het toerental bij 120 km/u lager.
                      The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt
                        mja dat is een diesel he, die hun toerental ligt sowieso lager wegens het lager maximum toerental.

Als de combinatie motor/versnellingsbak goedgekozen is dan ligt de topsnelheid op het toerental van maximumvermogen. En aangezien dit bij een diesel lager ligt, ligt ook het toerental bij 120 km/u lager.
                        Euh, 't is een benzine.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W
                          Nee, op GPS is het niet, papa zegt nooit hoe snel hij rijdt . Het zat ergens in de buurt, maar in ieder geval hoger dan 3000, maar het kan ook wel iets sneller geweest zijn dan 120, maar dan toch max. 123-124. Kan het 'slecht' inrijden van een auto iets met het toerental te maken hebben?
                          Nee, je had gelijk, het is idd iets rond de 3200, iets er onder denk ik, niet veel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                            Idd, kvind het ook aan de hoge kant. Onze Golf III met 1.8 8V (90pk) van 14jaar oud doet zelfs iets van 3350tpm in 5de bij 120 km/u.

Maarja, die hoge toerentallen bij de BMW vind ik niet erg hoor:
                            - Maximumkoppel komt pas vrij bij 4200tpm (190NM): zou dit er ook iets mee te maken hebben? Misschien heeft BMW bij de relatief tamme 520i beslist om de maximumsnelheid in de meeste Europese landen (120 à 130 km/u) bij een toerental aan te bieden die dicht bij het maximumkoppel ligt, zodat ie alsnog 'soepel' reageert op het gas bij die snelheden...

- het is imho veel beter om een wat kortere spreiding te hebben (zoals nu het geval is), dan een lange spreiding, want met die BMW is er toch nog nooit boven de 170 gereden geweest, en in ons Belgenlandje is het toch nauwelijks doenbaar om snel te rijden...

- of misschien is het gewoon uit pure noodzaak dat ie 3400 tpm MOET draaien om 120km/u te kunnen aanhouden.

Eens op snelheid heb ik er alleszins geen klagen over, die 3400tpm hoor je bij de BMW nauwelijks.

Bij onze Golf kan je maar max 110km/u rijden om nog op een normale toon een gesprek te kunnen voeren, of om normaal naar de radio te luisteren.
                            Aan 120km/u leg ik de radio gewoon af, je hoort hem toch niet meer (buiten als ik hem gigantisch luid zou zetten)...

Comment

• GTI in 6e vitesse doe ik 2687 TPM.

greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                                Euh, 't is een benzine.
                                oeps

Ik wist niet dat die Almera's ook 1.5 benzinemotoren hadden
                                The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

Dit kan ie ook echt wel gebruiken. Ik vond nu al dat je rap mocht terugschakelen bergop, zodra je wat lading bij had. Een langere eindverhouding (of een langere vijfde) zou de soepelheid op de snelweg benadelen...

Enkel had ik het gevoel dat hij qua topsnelheid wat tegengehouden werd door de korte spreiding. Je rijdt hem in vijfde vrij gemakkelijk tot tegen de begrenzer. Maar als je meer dan 210 km/u wilt rijden, moet je in zo'n auto ook geen 2 liter nemen, dus echt een nadeel noem ik het niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt
                                    oeps

Ik wist niet dat die Almera's ook 1.5 benzinemotoren hadden

Maaaar diiieee Aaaalmeeeeraaaa's haaaddeeen zooooooo'n laaange baaakverhooouuudingeeen...
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• als ik voortga op de topictitel zijn we hier serieus off topic aan het gaan niet?

de mijne doet bij 120 per 1900 tpm in 6-de en in 5-de 2600 tpm.

Comment

• 2500 rpm in 5e

Comment

• 3500 rpm met de Vectra B 1.6 16v.
                                          De Alfa moet ik nog eens checken.

Edith: Alfa 155 1.8 ts 16v doet dan 3300 toeren, en mijn 75 1.8 IE zat rond de 3900 toeren.
                                          Last edited by elio; 22/11/2006, 21:23.
                                          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Working...
                                          X