Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
mondeo in 6e
120 : 2000rpm
180 : 3000rpm
240 : 4000rpm
top 250 (op gps want teller loopt maar tot 240) : 4250rpm
op de autobahn offcourse
Amai, dan is jouw Mondeo wel érg goed ingereden ...
Want volgens onderstaande link heeft een Mondeo 2.2 TDCI (Clipper, weliswaar, maar dat scheelt slechts enkele km/h's) een topsnelheid van welgeteld 216 km/h:
Bovendien: op GPS 250 halen, zou op teller toch al zo'n 260-265 moeten betekenen. En de teller gààt volgens jou maar tot 240? Ligt het aan mij, of is dat een beetje onrealistisch?
Verder: Roughneck's S-type, met +200 diesel-pk's, haalde maar nét 240 op teller, laat staan 245. En jij gaat met 50 pk minder nog 'ns 10 km/h harder gaan?
Mjah, en dan nog. Doorgaans lopen gechipte auto's die ca. 40 pk meer krijgen, geen 10 km/u sneller. Een auto waarvan de 6-bak correct is afgesteld, heeft een 6e die dan te kort wordt om een topsnelheid te halen die dan te kort wordt om deftig topspeed te kunnen rijden.
Een gechipte Mondeo zal zeker vlot zijn, maar 500 Nm (zoals gezegd) en 250 echte km/u ... i doubt it, tenzij bergaf uiteraard ! Mijn 126pk dieseltje (een break, op 255mm breed rubber) haalde zowaar 226 echte km/u (235 op teller ongeveer) ! Bergaf, that is.
Een 220 pk Mondeo, en zeker een diesel, loopt op 't vlakke geen echte 250 per uur, dat denk 'k ook niet. Maar 't zal toch niet veel schelen... 240 echte km/u zal 'ie wel halen.
Wat ik ook niet snap ivm die mondeo, is die bak dan veranderd? Of de verhoudingen?
Want stel dat een standaard mondeo zoals de jouwe een 220 doet op teller, dan zal ie ongeveer tegen de 4000 toeren lopen, hoe haal je dan in godsnaam nog die 250 zonder ver in het rood te gaan? Dit zonder je bak/verhoudingen te wijzigen?
Comment