Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Injectoren ultrasoon reinigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • roger zei nochtans: wat je zelf doet doe je meestal beter

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
      roger zei nochtans: wat je zelf doet doe je meestal beter
      ja, maar van die vervroegingsklep blijf ik liever af. 'k vermoed dat daar nog een probleem mee is, stationair draait die bak perfect, in lagere toeren gaat het behoorlijk goed, maar hogere toeren geven nog steeds een wolk. 't is wel een beetje minder, maar 't vermogen blijft nog altijd achterwege. en dat is niet goed.

      Comment


      • de pomp.

        kan iemand aan de hand van bijgevoegde foto's zien of de vervroegingsklep apart te vervangen is?





        Bijgevoegde Bestanden

        Comment


        • ik ga morgen m'n cursusje dieseltechniek eens bovenhalen... zien of er iets interessant instaat over die bosch bagger.

          Comment


          • 't kan haast niet anders dan dat er iets vastzit. op lage toeren werkt het ding echt perfect nu, erg stabiel.

            zou 'k het wagen en nog eens zo'n busje reiniger gaan halen en 't ding enkel daar op laten draaien?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
              zou 'k het wagen en nog eens zo'n busje reiniger gaan halen en 't ding enkel daar op laten draaien?
              Aangezien je injectoren nu goed zijn, zou ik daar nu nimeer mee beginnen.

              De vervroegingsklep zal dus idd vast zitten -> geen vervroeging met toenemen van de toeren -> diesel te laat ingespoten bij hogere toeren -> geen tijd om te verbranden bij hogere toeren -> roet, en vermogensverlies bij hogere toeren.

              Of de klep te vervangen is weet ik niet. Best een revisiebedrijf zoeken die zo'n pompen kennen. Of misschien gewoon direct een andere pomp van op de sloop?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                Aangezien je injectoren nu goed zijn, zou ik daar nu nimeer mee beginnen.

                De vervroegingsklep zal dus idd vast zitten -> geen vervroeging met toenemen van de toeren -> diesel te laat ingespoten bij hogere toeren -> geen tijd om te verbranden bij hogere toeren -> roet, en vermogensverlies bij hogere toeren.

                Of de klep te vervangen is weet ik niet. Best een revisiebedrijf zoeken die zo'n pompen kennen. Of misschien gewoon direct een andere pomp van op de sloop?
                als de klep vastzit, komt ze misschien wel los door inwerking van zo'n product, of zou dat niet?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                  als de klep vastzit, komt ze misschien wel los door inwerking van zo'n product, of zou dat niet?
                  Zou natuurlijk kunnen, maar ik denk dat een groot deel van het mechanisme zelfs niet in aanraking komt met de diesel.

                  Heb je een type of serienummer van die pomp? Dan wil ik gerust wel eens zoeken of ik er iets van terugvind.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                    Zou natuurlijk kunnen, maar ik denk dat een groot deel van het mechanisme zelfs niet in aanraking komt met de diesel.

                    Heb je een type of serienummer van die pomp? Dan wil ik gerust wel eens zoeken of ik er iets van terugvind.
                    'k weet alleen dat 't eentje van Bosch is, ik heb nergens een typenummer zien staan, misschien aan de onderkant. foto's staan een paar posts terug, misschien zie jij de bewuste klep (of 't dekseltje daarvan, weet ik veel) zo zitten.

                    't is van een Ford Courier (Fiesta) 1.8 van 96, ben je met die informatie iets?

                    Comment


                    • 9 van de 10 gaat dat een soort centrifugaalvervroeging zijn. Dat zit dus niet noodzakelijk aan de buitenkan van de pomp. Maar ik zal eens wat zoeken als ik ff tijd heb. Heb je misschien nog ergens een motorcode van die blok?

                      Edit: niet veel tijd nu, maar een eerste korte zoektocht wijst uit dat het om een bosch VP30 pomp zou gaan. De vervroeging wordt geregeld door een solenoïde aan de onderkant van de pomp. Moeilijk bij te komen, maar in theorie wel apart te vervangen. Zoek wel eens verder als ik meer tijd heb.
                      Last edited by ; 21/06/2008, 11:19.

                      Comment


                      • de Rosse is goed.

                        'k zal straks even op zoek gaan naar de motorcode, ergens zal dat wel te vinden zijn.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                          de Rosse is goed.

                          'k zal straks even op zoek gaan naar de motorcode, ergens zal dat wel te vinden zijn.
                          Bagger²

                          Goeiemorgend.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                            Bagger²

                            Goeiemorgend.
                            lik m'n pan.

                            ook goeiemorgend.

                            VP30 lijkt me elektronisch gestuurd, of vergis ik me?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                              VP30 lijkt me elektronisch gestuurd, of vergis ik me?
                              dat klopt voor zover ik weet.

                              VP30 en VP44 zijn magneetventielgestuurde pompen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                dat klopt voor zover ik weet.

                                VP30 en VP44 zijn magneetventielgestuurde pompen.
                                heb jij daar documentatie van liggen?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                  heb jij daar documentatie van liggen?
                                  De VP30 wordt besproken in m'n cursusje ja. Ik ga die nu eens opzoeken

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                    De VP30 wordt besproken in m'n cursusje ja. Ik ga die nu eens opzoeken
                                    doen.

                                    kijk eens of 't zowat overeenkomt met die van op m'n fotootjes.

                                    Comment


                                    • foto's staan er niet in, t'is KdG weet je wel.

                                      wat randinfo:

                                      -volledig elektronisch gestuurd brandstoftoevoersysteem
                                      - axiaalplunjer wordt door een hogedruksolenoïde aangestuurd, volledig elektronisch geregeld voor de in te spuiten hoeveelheid en tijdstip.
                                      - solenoïdeklep voor inspuitbegin en inspuitduur

                                      de snelschakelende solenoideklep regelt dus de brandstofhoeveelheid... daar zou ik de oorzaak durven zoeken.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                        De VP30 wordt besproken in m'n cursusje ja. Ik ga die nu eens opzoeken
                                        Zowel VP30, VP37 en VP44 staan besproken in de cursus dacht ik.

                                        Comment


                                        • ohja:

                                          "de pompregeleenheid is boven de inspuitpomp aangebracht. Deze berekent uit de info vanaf de verdraaiingssensor en de stuurdoos de stuursignalen voor de hogedruksolenoideklep en de instelling voor het inspuitbegin."

                                          Comment

                                          Working...
                                          X